دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است!

  • یلدا محمدی
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

چرا دکترها جدیدا سفر به آنتالیا را تجویز می کنند؟ تحقیقات عجیبی که ثابت می کند سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است!

چرا دکترها جدیدا سفر به آنتالیا را تجویز می کنند؟

تحقیقات عجیبی که ثابت می کند سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است!

این دلایل به شما ثابت می کند که با سفر به آنتالیا از رفتن به دکتر در امان می مانید!

هلیوتراپی یکی از درمان های قدیمی است که از زمان یونان باستان تا کنون انجام می شود. هلیوتراپی در واقع نوعی درمان است که با استفاده از اشعه های آفتاب بر روی بیمار انجام می شود و برای درمان بیماری های پوستی بسیار مفید است. اشعه آفتاب باید به مقدار مناسب به بدن هر شخصی بتابد تا از یک سری از بیماری ها در امان باشد. با دانستن این مقدمه، می توانیم به صورت مفصل بررسی کنیم که چرا سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است!

  کسب سلامتی در سفر به آنتالیا

اصلا این هلیوتراپی چیست؟

علم هلیوتراپی یک دانش ساده است و بهره بردن از آن کاملا رایگان است! کافی است که کمی هوای تازه و آفتاب طبیعی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید از معجزه های بی نظیر هلیوتراپی استفاده کنید. در واقع این انرژی شفابخش نور است که در دنیای مدرن امروز به کل فراموش شده است و بیشتر افراد از استفاده از آن محروم مانده اند. نور آفتاب به بدن کمک می کند تا ویتامین D بیشتری جذب کند و در نتیجه بدن سالم تر شود و ذهن آدمی آرامش بیشتری پیدا کند.

دریافت دز طبیعی از ویتامین D

وجود ویتامین D برا سلامتی حیاتی است و آفتاب طبیعی بهترین راه برای دریافت این ویتامین ضروری برای بدن است. وقتی سطح ویتامین D در بدن به حد کافی می رسد، بدن در شرایط مطلوبی قرار می گیرد و در نتیجه آن فشار خون کاهش پیدا می کند، قند خون در شرایط مناسبی قرار می گرید و سطح کلسترول بدن به بهترین حالت ممکن در می آید و در نتیجه همه این ها سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. این همان چیزی است که با سفر به آنتالیا می توانید از آن بهره ببرید.

کسب سلامتی در سفر به آنتالیا

چرا بدن به سفر به ویتامین D نیاز دارد؟

ویتامین D جذب کلسیم و فسفر را تنظیم می کند و این کلسیم و فسفر برای رشد و سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری هستند. از طرفی وجود مقدار مناسب ویتامین D در بدن کمک می کند که سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های خاص تقویت شود. در مقابل اگر بدن ویتامین D را به اندازه دریافت نکند، ممکن است که به بیماری هایی نظیر استخوان درد، ماهیچه درد، بیماری های استرسی و خستگی مفرط مبتلا شود. از همه جالب تر که شما با تجربه یک سفر ساحلی به شهری با هوای تازه و آفتابی مطلوب می توانید این سطح ویتامین D را دریافت کنید. پس دور از ذهن نیست اگر بگوییم سفر به آنتالیا با تور ارزان آنتالیا به نفع سلامتی شماست!

خوب! چرا به جای سفر به آنتالیا، یک بسته ویتامین D تهیه نکنیم؟

احتمالا شما هم با خواندن این مطلب به این مسئله فکر کرده اید که خریدن یک بسته ویتامین D به صرفه تر از سفر به آنتالیا است! اما باید به شما بگوییم که فکرتان کاملا اشتباه است! چراکه گذشته از اینکه سفر به آنتالیا به شما کمک می کند که احساس خوبی پیدا کنید و چند روزی به کل از دغدغه ها و استرس های زندگیتان به دور باشید، بلکه اشعه های طبیعی خورشید به شما کمک می کند که علاوه بر جذب ویتامین D یک سری از مواد معدنی ضروری نظیر آهن، منیزیوم، سدیوم و کربن را به بدن خود جذب کنید. این مواد معدنی طبیعی با روش جذب ایمن و سالم اصلا قابل مقایسه با ویتامین ها و مواد معدنی شیمیایی در قالب قرص و کپسول نیستند و مقایسه این دو با هم کاملا مقایسه بی اساسی است. در واقع شما با سفر به آنتالیا با یک تیر چند نشان می زنید! سفر به آنتالیا به شما کمک می کند تا با کم شدن سطح استرس هایتان و کسب آرامش از بسیاری از بیماری ها که منشا استرسی و عصبی دارند، در امان بمانید و با جذب ویتامین ها و مواد معدنی لازم قدمی بزرگ برای بهبود سلامتیتان بردارید.

سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است

چه زمانی برای انجام هلیوتراپی و سفر به آنتالیا مناسب است؟

هلیوتراپی در اصل قرار گرفتن در زیر نور آفتاب در ساعات آفتابی روز، در حول و حوش ظهر است. این زمانی است که اشعه UVB به بیشترین حالت خودش می رسد. در حالی که صبح ها و بعد از ظهرها اشعه UVA به بیشترین حالت خودشان می رسند.  جالب است که بدانید UVA هیچ کمکی به جذب ویتامین D نمی کند و مقدار زیاد آن برای سلامتی مناسب نیست. در طول ظهر شما می توانید از بالانس مناسبی از این دو اشعه استفاده کنید و به طور طبیعی بیشترین میزان ویتامین D را دریافت کنید. بهتر است که ماه های آفتابی سال را برای سفر به آنتالیا انتخاب کنید. ماه های تابستانی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا و جذب ویتامین D و بهبود وضعیت سلامتیتان است. به شما توصیه می کنیم که یک تور لحظه آخری آنتالیا در فصل تابستان رزرو کنید و ساعات ظهر اقامتتان را به گرفتن آفتاب در سواحل آنتالیا اختصاص دهید.

اعتدال مهمترین نکته در هلیوتراپی است

اگر شما رنگ پوست روشنی دارید، احتمالا ترس از آفتاب سوختگی همیشه همراهتان است. اما این بدین معنی نیست که شما نباید هیچ زمانی از نعمت آفتاب بهره ببرید. اما به هر حال اگر شرایط پوستی خاصی دارید و یا اصلا به آفتاب عادت ندارید، بهتر است که کمی بیشتر مراقب خودتان باشید و یک سری نکته را حتما به خاطر داشته باشید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آفتاب گرفتن برای جذب ویتامین D کافی است و اصلا نباید در آن زیاده روی کنید. هرچه پوستتان تیره رنگ تر باشد، می توانید این زمان را بیشتر کنید و مطمئنا آسیب کمتری در آفتاب متحمل خواهید شد. در واقع کسانی که رنگ پوستشان بسیار تیره است، کمی بیشتر از ربع ساعت آفتاب گرفتن برای جذب ویتامین D دارند.

سفر به آنتالیا برای سلامتی مفید است

سفر به آنتالیا به آرامش ذهنتان کمک می کند

در نهایت یکی از مهمترین ویژگی های سفر به آنتالیا، آرامش بی حد و حصر آن است. شما با سفر به آنتالیا، استراحت در سواحل آنتالیا و تجربه زندگی لوکس در هتل های آنتالیا آرامش بسیار زیادی کسب خواهید کرد. هر کسی نیاز دارد که در طول سال چند روزی را از تمام دغدغه های زندگیش فاصله بگیرد و آرامش مطلق را مهمان زندگیش کند. به همین دلیل سفر به آنتالیا به کاهش استرس های ذهنیتان کمک بسیار بزرگی می کند. قدم زدن روی شن های نرم ساحلی، تجربه قدم زدن در کنار دریا، نمک دریا و هوای تازه به شما کمک می کند که در سطح سلامتی بهتری قرار بگیرید. علاوه بر همه این ها ویتامین D به شما کمک می کند تا خواب راحت تری داشته باشید و ساعات خوابتان تنظیم شود. به همین دلیل اصلا جای تعجبی ندارد که در آنتالیا بعد از گذراندن یک روز خوب ساحلی نیاز به خواب بیشتری پیدا کنید.

کسب سلامتی در سفر به آنتالیا

همان طور که دیدید سفر به آنتالیا به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید. سفر به آنتالیا باعث می شود که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی در شرایط بهتری قرار بگیرید و بعد از بازگشت به خانه اثرات مثبت سفرتان را به صورت کامل در زندگیتان احساس کنید. چراکه شما با سفر به آنتالیا می توانید افسردگی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و قدم بزرگی در کنترل استرس ها و کاهش عصبانیت های بی مورد در زندگیتان بردارید. اگر شما هم نیاز به این آرامش و سفر به آنتالیا را در وجودتان احساس می کنید، می توانید برای رزرو آفر ارزان آنتالیا با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید تا بتوانید با کمترین قیمت به این شهر زیبا و توریستی با جاذبه های گردشگری سفر کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *