دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخ آفریقا کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

آفریقا به بخش های مختلفی تقسیم می شود که یکی از این مناطق با عنوان شاخ آفریقا شناخته می شود. این منطقه شبه جزیره ای است که در شرق آفریقا قرار دارد و نام دیگر آن شبه جزیزه سومالی است که محلی برای افراد ماجراجو می باشد.

یکی از شبه جزیره های مهم در شرق آفریقا که تا مناطقی از دریای عرب نیز نفوذ داشته شبه جزیره ای با نام شاخ آفریقا است همچنین این جزیره از نواحی اطراف به خلیج عدن متصل شده است و در نواحی جنوبی به اقیانوس هند، در نواحی شمالی نیز به دریای سرخ محدود خواهد شد. بیشتر افرادی که با این منطقه آشنایی دارند افرادی ماجراجو و جهان گرد هستند و بخش های مختلفی از کشورهای آفریقا همچون جیبوتی، اتیوپی، سومالی و اریتره را دربر دارد.

 شاخ آفریقا را بشناسید

آشنایی با شاخ آفریقا و زندگی سخت مردم در آن

وسعت این منطقه بالغ بر ۲ میلیون کیلومتر مربع است و به عنوان یک منطقه راهبردی برای مناطق آسیا و آفریقا محسوب می شود زیرا در این جزیره تنگه ای با نام تنگه باب المندب قرار دارد که این مناطق را به یکدیگر متصل می کند. این منطقه همچنان بحران های مهمی را پشت سر می گذارند زیرا به عنوان مناطقی محروم شناخته می شود و یکی از مهم ترین کشورها که با بحران های زیادی دست و پنجه نرم می کند کشور محروم اتیوپی است.

آفریقا و دیدنی ها

از دیگر بحران هایی که در اتیوپی وجود دارد بحران جنگ و نفاق میان مسلمانان و مسیحیان است که برای اشغال زمین ها است. شاخ آفریقا در زمان معاصر نیز با درگیری های دیگری از جانب ملی گرایان و مارکسیسم ها رو به رو بوده است. در بخش های دیگری از این شبه جزیره نیز می توان شاهد بحران ها و جنگ های بسیار دیگر بود. طبق این شواهد می توان اشاره کرد که سومالی نیز در سال ۱۹۷۷ درگیر جنگ های داخلی بوده است و در نتیجه آن این کشور بدون وجود یک دولت ملی واحد سرپرستی شد.

جزیره های آفریقا

در سودان نیز وجود جنگ موجب ایجاد بی ثباتی ها شد اریتره و جیبوتی نیز در این میان از جنگ و درگیری های داخلی بی نصیب نبوده و صدمات زیادی را متحمل شده اند. جالب است بدانید که شاخ آفریقا به غیر از جنگ و درگیری های داخلی با وجود بلایای طبیعی نیز دچار بحران های شدیدتری شده است و بیشتر مردمان جهان این منطقه را با عنوان مردمانی که دچار سوء تغذیه هستند می شناسند.

  •  آرون گروپس

جزیره شاخ در آفریقا

همانطور که در بالا مطالعه کردید این جزیره نه تنها دارای جذابیت های توریستی و گردشگری نیست بلکه با بحران های بسیار شدید مواجه است از این سو نمی توان آن را به عنوان یک منطقه گردشگری برشمرد و تنها افرادی به این مناطق و کشورهای مختلف آن سفر می کنند که خواهان کمک رساندن به همنوعان خود هستند یا می خواهند این مشکلات را از نزدیک ببینند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *