دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با برج خلیفه و تصاویری متفاوت از داخل آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

دبی یکی از مناطق عرب نشین و سرمایه دار در دنیا است که نه تنها به لحاظ تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه یک منطقه توریستی لاکچری است. برج خلیفه نیز یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی دبی است.

دبی از جمله مهم ترین جاذبه های دنیا است که در آن می توانید بلندترین برج ها و به روزترین آن ها را مشاهده کنید. یکی از معروف ترین مکان های دیدنی دبی و برج هایی که می توان در این شهر از آن دیدن کرد برج خلیفه است که در دانتاون دبی قرار گرفته است این آسمان خراش در تمام دنیا شناخته شده است و تنها مقصد گردشگرانی است که از ثروت زیادی برخوردارند. در این برج جاذبه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به رستوران های لوکس و مجلل اشاره کرد.

 آسمان خراش خلیفه

برج خلیفه را بهتر بشناسید

برجی که به عنوان مهم ترین نماد دبی شناخته می شود و به عنوان بزرگترین برج در دنیا شناخته می شود ارتفاع این برج ۸۲۸ متر است و دارای ۱۶۳ طبقه است این برج دارای قیمتی بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار است و جالب است بدانید که ارتفاع این برج به نزدیکی ابرها می رسد.

برج تماشایی خلیفه

ساخت این برج عظیم ۶ سال به طول انجامیده است و برای ساخت آن از ۱۲۰۰۰ کارگر استفاده شده است در نهایت در سال ۲۰۱۰ این برج افتتاح شده است و در حال حاضر یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی دبی محسوب می شود.

برج خلیفه که یک آسمان خراش بسیار لوکس و مجلل است در شب نمایی بسیار دیدنی دارد و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. به علاوه این برج نگینی درخشنده در دبی است که توسط آدرین اسمیت معمار بزرگ آمریکایی ساخته شده است.

نمایی از برج خلیفه

  •  آرون گروپس

آیا می دانید طراحی زیبای این برج از چه چیزی الهام گرفته است؟ آدرین اسمیت که یک معمار ماهر آمریکایی است سعی داشته تا طراحی این برج را به شکلی عجیب مانند گل لیلی عنکبوتی انجام دهد. در مشاهده این برج به خوبی متوجه نوع طراحی و معماری آن خواهید شد زیرا شباهت زیادی به گل نرگس دارد.

اما فضای داخلی این برج نیز از ویژگی های خارق العاده ای برخوردار است و از فراز این آسمان خراش می توانید تمام مناطق زیر را نگاه کنید. در شب بازدید از این برج و رفتن به درون آن نمایی دیدنی از اطراف را نشان می دهد که تنها چراغ های درخشان در حال درخشیدن هستند.

برج دیدنی خلیفه

جالب است بدانید در برخی از فیلم های هالیوودی از این برج استفاده شده است زیرا بسیار بلند و ترسناک است. علت نامگذاری این برج به برج خلیفه این است که در زمان ساخت شیخ خلیفه رئیس جمهور امارات در ساخت این برج کمک های مالی بسیاری کرده است.

در این برج چندین رستوران مجلل و لوکس مشغول به فعالیت هستند که دارای درآمدی بسیار بالا می باشند و مهم ترین آن رستوران اتمسفر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *