دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

در سفر به آنتالیا به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • یلدا محمدی
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تابستانیدر کشور ترکیه است. آنتالیا با مناظر طبیعی زیبا، سواحل دیدنی و جاذبه های گردشگری متنوعی که دارد، روز به روز محبوب تر و مشهورتر می شود.

در آنتالیا بگردید و لذت ببرید

هتل های آنتالیا با امکانات رفاهی و تفریحی متعددی که برای توریستان فراهم کرده اند، به قدری جذاب و راحت هستند که به راحتی می توانید یک هفته در آن ها اقامت داشته باشید، در هر لحظه سرگرم باشید و نیازی به خارج شدن از هتل پیدا نکنید! احتمالا شما هم این جملات را از دوستان و آشنایانی که به تازگی از آنتالیا برگشته اند، شنیده اید! باید بگوییم که حرفشان کاملا درست است. چراکه هتل های پنج ستاره آنتالیا  در محوطه بزرگشان انواع استخرها، پارک آبی ها، مراکز ورزشی، مرکز اسپا، بهترین رستوران ها، بهترین کافه ها و یک عالمه فضاهای تفریحی دیگر را جای داده اند و انواع برنامه های تفریحی و سرگرمی را برای مهمانانشان تدارک می بینند تا از تک تک لحظات اقامتتان در تور لحظه آخری آنتالیا  استفاده کنید و هر لحظه سرگرم باشید. اما به شما توصیه می کنیم که بخشی از زمان اقامتتان در آفر تور آنتالیا  را به گشت و گذار در خارج از هتل و بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا اختصاص دهید. شاید برای شما هم سخت باشد که از این همه امکانات رفاهی برای ساعاتی چشم پوشی کنید، اما باید بدانید که واقعا ارزشش را دارد که زمانی را به بازدید از اماکن دیدنی آنتالیا  اختصاص دهید و در گوشه کنار شهر خاطره سازی کنید.هر گوشه از آنتالیا حال و هوای مختص به خودش را دارد. برای مثال کاله ایچی یا شهر قدیمی آنتالیا با خیابان های سنگ فرش شده و دروازه هادریان دیدنی های بسیار زیادی دارد و خانه های عثمانیش حتما نظرتان را جلب خواهد کرد. منطقه بلک نیز مرکز گلف کشور ترکیه است و جاذبه های گردشگری بی نظیری را در خود جای داده است. به هر حال به شما توصیه می کنیم که از هتل خارج شوید و تا می توانید از اماکن دیدنی آنتالیا  و مناطق مختلف آن بازدید داشته باشید تا بعد از اتمام سفرتان خاطرات بهتری از آنتالیا داشته باشید و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید!

سفر به آنتالیا و باید و نباید های آن

به فرهنگ مردم این شهر احترام بگذارید

مردم ترکیه عقاید فرهنگی مختص به خودشان را دارند و از این نظر به توریستان سخت نمی گیرند. اما بهتر است که برای بازدید از مناطق سنتی آنتالیا لباس مناسب به تن داشته باشید و برای بازدید از مساجد آنتالیا حجاب خود را تا حد ممکن رعایت کنید. به این منظور بهتر است که لباس های متنوعی در چمدانتان داشته باشید تا برای بازدیدها و تفریحاتتان لباس های مختلفی داشته باشید و از این نظر به مشکل نخورید. در واقع در آنتالیا قانونی مبنی بر حفظ حجاب وجود ندارد، اما بهتر است که در مناطق سنتی آنتالیا کمی مراعات کنید و لباس های مناسب و پوشیده ای به تن داشته باشید.

راهنمای سفر به آنتالیا و باید و نباید های آن

مثل ترکیه ای ها تفریح کنید

همان طور که گفته شد، آنتالیا یک شهر توریستی است و به همین دلیل در خیلی از مسائل و خیلی از تفریحات حال و هوای مدرنی پیدا کرده است. برای مثال رستوران های زیادی در آنتالیا غذاهای بین المللی سرو می کنند و مراکز خرید آنتالیا  انواع لباس ها با برندهای جهانی را به فروش می رسانند. اما توصیه ما به شما این است که همه تفریحات آنتالیا را با چاشنی فرهنگ ترکیه ای همراه کنید و ببینید که چه اندازه به شما بیشتر خوش خواهد گذشت! برای این منظور به شما توصیه می کنیم که به جای استفاده از حمام های ترکی هتل های ۵ ستاره به داخل شهر بروید و برای یک بار هم که شده از حمام های سنتی ترکی استفاده کنید. به جای خوردن غذاهای بین المللی انواع غذاهای ترکیه ای را امتحان کنید و در یکی از کوچه پس کوچه های آنتالیا در یک کافه نقلی بنشینید و خودتان را مهمان یک فنجان قهوه ترکی کنید و کمی با اهالی آنتالیا خوش و بش کنید و بیشتر با فرهنگ مردم آنتالیا آشنا شوید.

راهنمای سفر به آنتالیا

نکات ایمنی را رعایت کنید

مرکز شهر آنتالیا پنجمین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود و مانند هر شهر بزرگ دیگری تخلفات و جرایم زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است که نکات ایمنی اولیه را رعایت کنید، سوار تاکسی های مناسب و مطمئن شوید و در رستوران های آنتالیا با دقت صورتحساب را بررسی کنید و حواستان به مبلغ پرداختی و مبلغ برگشتی خدمه رستوران باشد تا اشتباها مبلغ بیشتری پرداخت نکنید. به هر حال بهتر است که این نکات را رعایت کنید تا یک درصد هم با مشکل مواجه نشوید و با دنیای از خاطره های خوب به خانه بازگردید.

مکان های دیدنی آنتالیا

دوباره و دوباره به آنتالیا سفر کنید!

اگرچه سفر به آنتالیا برای اولین بار بسیار جذاب است،اما سفرهای بعدی نیز جذابیت های خاص خودش را دارد. بزرگی منطقه آنتالیا ایجاب می کند که هر بخش از آن حال و هوای مختص به خودش را داشته باشد و به همین دلیل با هر بار سفر به آنتالیا می توانید تجربه جدیدی داشته باشید، با آدم های جدید ملاقات کنید و از جاذبه های گردشگری متنوعی بازدید داشته باشید. به هر حال سفر به آنتالیا هیچ وقت برایتان حوصله سر بر نخواهد شد و همیشه برایتان هیجان انگیز خواهد بود!

مکان های دیدنی آنتالیا

اگر شما هم دوست دارید که به این شهر جذاب و دیدنی سفر کنید، برای رزرو تور ارزان آنتالیا  با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر  تماس بگیرید. و از سفری شاد و ایمن لذت ببرید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *