دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با کشور مونته نگرو و مکان های دیدنی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

کشور مونته نگرو یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی اروپا است و یکی از جاذبه های دیدنی دنیا است. پایتخت این کشور پودگوریستا است و جالب است بدانید که این کشور بعد از جنگ های عثمانی گسترش یافته است.

یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی که در کشور مونته نگرو وجود دارد دریاچه بزرگ اشکودرا است این دریاچه زیبا در جنوب اروپا واقع شده است بخشی دیگر از این دریاچه نیز در آلبانی قرار گرفته است. این کشور به لحاظ اقتصادی نیز دارای قدرت بالایی است و رو به افزایش می باشد. این منطقه علاوه بر جذابیت های طبیعی دارای اهمیت تاریخی است زیرا در بسیاری از آثار و کتاب ها به آن اشاره شده است. ساحل زیبای این کشور یکی دیگر از جذابیت های بی نظیر و تماشایی آن است.  کشور تماشایی مونته نگرو

کشور مونته نگرو:

این کشور دارای قدمت بالایی است و متعلق به قرن ۹ می باشد و در گذشته از این امپراطوری با نام  امپراطوری بیزانس و دوکیا یاد می شده است. قرار گرفتن این کشور در مرزهای آلبانی و صربستان آن را به لحاظ جغرافیایی نیز با اهمیت کرده است. بلندترین قله این کشور بوبوتوف کوک است که یکی از جذابیت های تماشایی این کشور است.

جاذبه های کشور مونته نگرو

کشور مونته نگرو از آب و هوایی معتدل برخوردار است و قرار گرفتن آن در خط ساحلی جذابیت های بیشتری به آن بخشیده است این منطقه به لحاظ زیست محیطی نیز دارای تنوع بسیاری است و دارای گونه های بومی بسیار است. دریاچه اسکادار یکی از مناطق پر جاذبه در این کشور است و دارای گونه های مختلفی از ماهیان است.

جاذبه های دیدنی:

در مونته نگرو شهرهای مختلفی با جاذبه های توریستی مختلف وجود دارند که هر دارای جذابیت های خاص خود است بسیاری از شهرهای این کشور شهرهای تاریخی و طبیعی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. شهر ستینه یکی از شهرهای مهم مونته نگرو است و در حال حاضر قصرهای بزرگی در این کشور وجود دارند.

 کشور پر جاذبه مونته نگرو

معماری های اقلیمی، قصرهای مجلل، موزه ها، آکادمی ها و ساختمان های  جدید و قدیمی همه دارای جذابیت های بسیاری هستند. این شهر دارای یک کلیسای تاریخی نیز می باشد.

  •  آرون گروپس

از دیگر مکان های دیدنی مونته نگرو می توان به کوه لاوسن اشاره کرد این کوه دارای زیبایی های بسیاری است. اسوتی استفان یک جزیره شگفت انگیز با جاذبه های دیدنی بسیار است و یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی به شمار می رود.

 کشور ساحلی مونته نگرو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و تاریخی که در کشور مونته نگرو می توانید از آن دیدن کنید صومعه استراگ است این صومعه از اصلی ترین زیارتگاه های مسیحیان است. از جاذبه های طبیعی در این کشور نیز می توان به پارک ملی بیوگرادسکا گورا اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *