دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه و نکاتی که در سفر به سواحل زیبای آنتالیا باید رعایت کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی جهان آنتالیا است که در ترکیه و خلیج آنتالیا واقع شده است. یکی از جذابیت های سفر به آنتالیا برای گردشگران ترکیب سنت و مدرنیته در این منطقه است سواحل زیبا و خانه هایی با معماری قدیمی و دلنشین ترکیبی جذاب را ایجاد کرداه اند.

سواحل زیبای آنتالیا از جذابیت های تمام نشدنی برای بسیاری از گردشگران است سفر به آنتالیا و شهرهای باستانی آن لذت بخش ترین تفریحات در ایام تعطیل و فصل های مختلف سال است. در این شهر رستوران های مجلل و مدرن زیادی وجود دارند و برای گردشگران علاقه مند نیز وجود رستوران های محلی با غذاهای سنتی بسیار جذاب هستند. برخی از گردشگران این شهر برای اسکان و اقامت خود از اقامتگاه های سنتی استفاده می کنند زیرا آرامش خاصی را برای آن ها خواهد داشت. مردمان این منطقه به زبان ترکی صحبت می کنند و دارای زندگی مدرن و ستی هستند.

 جاذبه های لاکچری آنتالیا

 راهنمای سفر به آنتالیا:

جاذبه های توریستی که در آنتالیا وجود دارد بسیار متنوع هستند علاوه بر جاذبه های طبیعی بی نظیر و چشم اندازهای فوق العاده ای که می توانید در این منطقه مشاهده کنید جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری نیز وجود دارند. موزه های جذاب با بیش از چندین اثر هنری و تاریخی توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا اوایل آوریل و دسامبر است که دارای آب و هوای معتدلی است و در اسیر فصل ها ممکن است سفر به این مناطق کمی سخت باشد زیرا وضعیت آب و هوایی گرم و خشک و است و از هوای سردی برخوردار است. واحد پول در آنتالیا لیر است و هر لیر در ترکیه برابر با ۲۵۵۰ تومان در ایران است.

 سفر به آنتالیا

هزینه های سفر:

یکی از نگرانی های گردشگران در سفرهای خارجی میزان مخارج قبل از سفر و در طول سفر است. هزینه سفر به ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه به صرفه تر می باشد. در آنتالیا برای اینکه مسافرت ارزان داشته باشید می توانید از تورهای مناسب برای مسافرت خود استفاده کنید. در یک مسافرت ارزان به آنتالیا می توانید هزینه های خود را با اقامت در خوابگاه ها کاهش دهید.

  • هزینه های اقامت در خوابگاه: ۷ لیر تا ۲۴ لیر
  • هزینه رفت و آمدهای درون شهری: ۴۵ لیر
  • هزینه نوشیندنی و وعده های غذایی: ۱۰ لیر تا ۱۲ لیر است.

در سفرهای لوکس و لاکچری نیز با ارائه امکانات به روز و مدرن توسط هتل ها هزینه اقامت ۲۰۰ لیر خواهد بود. با وجود هزینه های پایین و همچنین جاذبه های توریستی متنوع برای انواع سلیقه ها گردشگران می توانند با مسافرت به آنتالیا تجربه های لذت بخشی را داشته باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چشم انداز آنتالیا

جاذبه های توریستی:

شهر قدیم در آنتالیا یکی از جاذبه های توریستی معروف است که با وجود معماری های قدیمی که متعلق به دوران عثمانیان است یکی از جاذبه های توریستی مشهور در آنتالیا است و گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. بندر قدیمی نیز با وجود چشم اندازهای متعددی که دارند می تواند برای گردشگران جذب کننده باشد.

دیدنی های آنتالیا

مناطق مهم آنتالیا

آنتالیا دارای سه منطقه غربی، شرقی و مرکزی می باشد که شامل بِلِک واقع در بخش شرقی است و ساحل لارا ساحل معروف و مرکز توریستی در این بخش می باشد. بخش مرکزی این منطقه ساحل کُنیالتی و بخش غربی آن کِمِر می باشد. حال با استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و مینی بوس (دُلموش) می توان از همه این مناطق دیدن کرد.

لارا : منطقه ای تفریحی در شرق آنتالیا می باشد که بسیاری از هتل های متنوع و جذاب آنتالیا را در خود جای داده است. ضمن اینکه این منطقه به خیلی از مراکز خرید از جمله مرکز خرید وتراسیتی نزدیک می باشد، همچنین در صورتی که به ماسه بازی کنار دریا علاقمند هستید، می توانید از ساحل ماسه ای این منطقه دیدن کنید و لذت ببرید

هتل های لارا، لابوتیک، هتل لایبرتی لارا، هتل باروت، رویال وینگر و دلفین بی گرند جزو معروفترین هتل های این منطقه می باشند.

مسافرت به آنتالیا

بلک : این شهر در ۳۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و از جمله لوکس ترین و سرسبزترین مناطق آنتالیا می باشد. همچنین خیلی از هتل های لوکس آنتالیا در این منطقه واقع شده اند. وجود زمین های گلف از ویژگی های معروف این منطقه می باشند.

هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت، هتل سوئنو دلوکس بلک، هتل لیماک آرکادیا ریزورت از جمله هتل های معروف منطقه بلک است.

کمر : کمر در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب آنتالیا قرار گرفته و دورترین قسمت به مرکز شهر می باشد. این منطقه مکانی عالی و دیدنی برای اقامت است، زیرا دارای چشم انداز هایی از دریا، کوهستان و جنگل می باشند و نیز ساحل این منطقه سرسبز از جمله سواحل سنگریزه ای آنتالیا است.

فاصله کمر تا آنتالیا با خودرو حدود ۵۰ دقیقه بوده و با دلموش حدود یک تا یک ساعت و نیم طول می کشد. همچنین هتل های معروف کمر شامل هتل کویین الیزابت الیت، هتل لیماک لیمرا، هتل نیروانا لاگن، هتل آوانتگارد و ریزورت، هتل اورنج کانتی هستند.

گردشگری در آنتالیا

از جمله جاذبه های فرهنگی در این منطقه نیز می توان به موزه آنتالیا اشاره کرد که دارای چندین اثر هنری ارزشمند است و یک موزه باستان شناسی است. از دیگر دیدنی های آنتالیا نیز می توان به مناره ییولی، برج و باروی رومی، دروازه هادریان، شهر باستانی آسپندوس، شهر باستانی پرگه، غار کوکاین، شهر تاریخی فاسلیز، غار کراین، چشمه کارستی، المپوس و چیمائر، ترمسوس و … اشاره کرد که در سفر به آنتالیا می توانید از آن ها دیدن کنید. حال که با این منطقه زیبا آشنا شدید، در صورت تمایل برای آشنایی با مناطق مختلف در سرتاسر دنیا می توانید در قسمت جهانگردی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *