دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر به بلژیک و بررسی هزینه ها و مکان های دیدنی این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

بلژیک کشوری مدرن با امکانات و تجهیزات پیشرفته است این کشور دارای زیبایی های بسیاری است که توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب می کند. سفر به بلژیک به دلیل تنوع جاذبه ها و آب و هوا می تواند تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی برای هر فردی باشد.

بلژیک یک کشور چند فرهنگی است و دارای فراز و فرودهای زیادی در طول تاریخ بوده است اما همچنان یکی از نقاط جذاب گردشگری در دنیا است. یکی از جاذبه های توریستی مهمی که در بلژیک می توان به آن اشاره کرد عمارت های تاریخی است که متعلق به قرن ۱۹ است این بناهای مجلل با معماری بی نظیر دارای جذابیت های بسیاری است. کاخ های قرون وسطی نیز از دیگر جاذبه های مدرن می باشند. سفر به بلژیک علاوه بر جاذبه های هنری و تاریخی دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است.

دیدنی های بلژیک

اطلاعات لازم برای سفر به بلژیک

قرار گرفتن اقیانوس اطلس در این کشور موجب شده است تا دارای آب و هوای متنوعی باشد این کشور دارای زمستانی خنک و تابستان های معتدلی است. این کشور در هر فصل از سال دارای جذابیت های طبیعی بی شماری است و فصل تابستان نیز بیشترین آمار گردشگران را در بلژیک دارد.

هزینه های سفر:

برای سفر به بلژیک هزینه های اقامتی مختلفی در نظر گرفته شده است که با توجه به نوع امکانات و خواسته های توریستان می توان از هزینه های معمولی تا بیشترین هزینه ها برای سفر تقسیم بندی می شود. برای گردشگرانی که قصد دارند تا هزینه های سفر خود را کمتر کنند می توان اقامت در هاستل ها را پیشنهاد کرد در هاستل ها به ازای اقامت در خوابگاه سبی ۱۶ – ۱۸ یورو پرداخت خواهید کرد.

راهنمای سفر به بلژیک

هاستل ها اتاق های اختصاصی در خوابگاه ها هستند که دارای حمام های اختصاصی هستند هاستل ها دارای امکانات معمولی و رفاهی ضروری هستند.

برای اقامت در هتل های ارزان قیمت نیز باید شبی ۵۰ یورو پرداخت کنید در این هتل ها می توانید از امکانات به روزتر و جدیدتری استفاده کنید همچنین برای برخی از مسافران نیز اقامت در آپارتمان ها با ۲۰ یورو پیشنهاد می شود.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی بلژیک

از دیگر هزینه های جاری در سفر به کشور بلژیک هزینه غذا است برای غذاهای معمولی ۱۲ یورو هزینه می شود در رستوران ها نیز با ۲۲ یورو می توانید برای غذا هزینه کنید. همچنین برای هزینه حمل و نقل نیز می توانید از حمل و نقل های عمومی استفاده کنید اتوبوس، تواموا و مترو از وسیله های نقلیه ای هستند که می توانید از آن ها برای تردد خود استفاده کنید. هزینه احتمالی برای حمل و نقل در بلژیک نیز از ۲/۵ یورو تا ۷/۵ یورو هزینه کنید.

شرایط سفر کردن به بلژیک

زمان مناسب سفر:

برای سفر به پایتخت این کشور بهترین زمان ممکن طی ماه های اکتبر، مارس، می و سپتامبر می باشد. در این ماه ها تعداد توریست کمتری برای سفر به این کشور متقاضی هستند و قصد سفر دارند، بنابراین نرخ اتاق ارزان تر است.

بروکسل شهری چهار فصل می باشد و بارندگی در طول فصول مختلف سال نیز ممکن است اتفاق بیفتد. زمان مناسب بازید از این کشور در بین ماه های سپتامبر تا اکتبر یا ماه آوریل تا ماه ژوئن می باشد. شرایط آب و هوا در طی فصل های بهار و پاییز دل انگیز و روح بخش می باشد.

فصل تابستان طی ماه های ژوئیه تا اوت زمانی است که تعداد بسیاری زیادی توریست وارد این کشور می شوند و به همین جهت توریست ها باید هزینه های بیشتری را برای سفر به بلژیک بپردازند.

بهترین شرایط آب و هوایی سفر به این کشور در طی فصل بهار و تابستان و در بین ماه آوریل تا نیمه های ماه اکتبر می باشد. تور گردشگری بروکسل نیز در طی ماه های جولای و همچنین آگوست زیاد است و به نسبت، هزینه های اقامت در شهر نیز بالا می رود.

اخذ ویزای کوتاه مدت بلژیک

اخذ ویزای کوتاه مدت:

از ویزای های رایج برای ایرانی ها که متقاضیان زیادی نیز دارد، ویزای کوتاه مدت شینگن می باشد. افراد با دریافت این ویزا می توانند در یک دوره ۱۸۰ روزه، مدت زمان ۹۰ روز اجازه حضور در این کشور را داشته باشند. لازم به ذکر است که با دریافت ویزای شینگن این کشور، سفر به دیگر کشورهای که در حوزه شینگن عضویت دارند امکان پذیر است.

اخذ این ویزا با داشتن دعوتنامه آسان تر خواهد بود. چنانچه به منظور دیدن دوستان و یا خانواده خود که در این کشور ساکن هستند قصد سفر به بلژیک را دارید، شما می توانید با وجود دعوتنامه از سوی آن ها خیلی راحت ویزای شینگن خود را دریافت نمایید.

ضمن اینکه برای سفر به این کشور با هدف شرکت در رویدادهای فرهنگی و یا ادامه تحصیل تا حداکثر سه ماه سکونت در این کشور می توانید از ویزا کوتاه مدت استفاده کنید.

چگونگی سفر به بلژیک

جاذبه های توریستی:

از جاذبه های توریستی که می توانید در سفر به بلژیک از آن ها دیدن کنید می توان به میدان بزرگ، کلیسای جامع سن میشل و سن گودوله، میدان سلطنتی، اتمیوم، کلیسای نوتردام دو سالبون، مرکز کمیک استریپ بلژیک، مانکن پیس و … است. همچنین می توانید برای مشاهده مکان های دیدنی بروکسل بلژیک و نیز راهنمای مهاجرت به بلژیک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *