دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاشت گل لاله عباسی و راهنمای نگه داری و تکثیر آن

  • سحر بهرامی
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

گل لاله عباسی از دسته گیاهان بسیار محبوب با رنگهای شاد و پر انرژی است. گل عباسی اغلب به صورت یکساله پرورش داده می شود و همچنین دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است. این گل به رنگ های صورتی، بنفش، عنابی زرد و قرمز می باشد که می تواند انتخابی مناسب برای کاشت ان در باغچه منزل باشد.

گل لاله عباسی، از گیاهان بسیار زیبا و کاغذی محسوب می شود که زیستگاه اصلی آن مناطق گرمسیری جنوب آمریکا است، این گل در کشور های دیگر به نام های دیگری هم مشهور است، این گل مناسب ترین گل برای کاشت در فصل بهار است چرا که زیبایی خاصی به فضا می بخشد. گل لاله عباسی در رنگ های مختلف

ویژگی های گل عباسی

گل عباسی دارای برگ های تخم مرغی شکلی است و گل ان دارای ۵ گلپر به هم چسبیده است و دارای ساقه های بلند و پراکنده است که معمولا طول ساقه های آن به ۸۰ سانتی متر هم می رسد. گل عباسی معمولا در عصر و در هوای ابری شروع به باز کردن گل های خود می کند و زمانی که صبح می شود دوباره گل های ان بسته می شود.

گل دهی این گیاه بستگی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید دارد اگر منطقه شما دارای آب و هوایی گرم دارد در تمام طول سال گل می دهد. گل عباسی به سرما بسیار حساس است و فورا دچار پژمردگی می شود. اگر هم قصد دارید این گل زیبا را در منزل نگه داری کنید با ایجاد یک شرایط مطلوب به پرورش ان بپردازید، اوج رشد و شکوفایی گل عباسی در تابستان و پاییز است . اگر این گل را در گلدان نگه داری می کنید در فصل زمستان گلدان را به  داخل منزل انتقال دهید.

کاشت گل عباسی و نحوه تکثیر و پرورش ان

نیاز های گل لاله عباسی

نور : نیازمند آفتاب مستقیم و کامل با سایه جزئی

آبیاری:در زمان رشد به آبیاری فراوان احتیاج دارد و در زمستان تعداد دفعات آبیاری را کم کنید.

دما:دمای مناسب برای این گیاه ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد. ترجیها در محیطی خنگ نگهداری شود دمای بالا باعث عدم گل دهی می شود.

  •  آرون گروپس

خاک: خاک این گیاه باید سبک و دارای زهر کشی خوبی باشد بهترین خاک رس آهکی و کمی مرطوب است.

راهنمای کاشت گل لاله عباسی

نحوه تکثیر گل عباسی

بذر این گل را می توانید از خود این گل تهیه کنید در اواخر فصل پاییز این گل دانه هایی درشت و سیاه رنگی تولید می کند، این دانه ها به خودی خود می افتند که می توانید ان ها را جمع کنید و در مکانی خنک نگه داری کنید، سپس در اوایل فصل بهار یا اواخر فصل زمستان آن ها را بکارید.

قبل از کاشت می توانید بذر ها را یک شب در آب بخیسانید تا سریع تر شروع به جوانه سازی کنند.سپس بعد از آن باید خاک را با کمی کود حیوانی پوسیده مخلوط کنید اگر می خواهید ان را در گلدان بکارید باید بذر ها را در عمق مناسبی بکارید تا رشد کنند.سپس بعد از رشد کافی می توانید آنها را به باغچه خود انتقال دهید.

شرایط نگهداری و پرورش گل لاله عباسی از آنجایی که گیاهی بسیار مقاوم و صبور است بسیار ساده است و نیاز به مراقبت ها خاصی ندارد برای کسانی که مهارتی در گل و گل کاری ندارند گزینه مناسبی می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *