دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۹ تا از بهترین مکان های گردشگری و دیدنی های آنتالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ دی ۱۴۰۰
  • ۰

از مهم ترین شهرهای ترکیه که به لحاظ گردشگری دارای اهمیت است می توان به آنتالیا اشاره کرد این شهر با جاذبه های متنوع از مناطق توریستی است. یکی از این دیدنی های آنتالیا دهکده قدیمی آن است.

بیشتر گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند با استفاده از تورهای گردشگری آنتالیا به مکانهای دیدنی مختلف در آنتالیا سفر می کنند و از این جاذبه های زیبا لذت می برند. یکی از شناخته شده ترین جاذبه ها و  دیدنی آنتالیا سواحل بکر و رویایی این شهر است که محل مناسبی برای تفریحات گردشگران این منطقه می باشد، جهت آشنایی با دیدنی های آنتالیا بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.               دیدنی های پر جاذبه آنتالیا

زیباترین دیدنی های آنتالیا و مکان های تفریحی آن

در شهر توریستی آنتالیا جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارند که علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند. تورهای مختلفی که به آنتالیا سفر می کنند با قرار دادن امکانات مختلف در اختیار گردشگران موجب جذب بسیاری از توریستان شده اند.

 دیدنی های معروف آنتالیا

۱- بندر قدیمی:

این بندر در کنار صخره هایی از این شهر قرار دارد و با وجود کشتی ها در این بندر این منطقه به لحاظ تجاری و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. از امکانات اطراف این بندر می توان به کافه ها، رستوران و بوتیک ها اشاره کرد که آن را به یکی از مکان های دیدنی آنتالیا تبدیل کرده اند.

چشم انداز آنتالیا

۲- دروازه هادریان:

یکی از شگفتی هایی که می توان در آنتالیا مشاهده کرد این دروازه تاریخی است که متعلق به دوران روم باستان است و قدمت آن به ۱۳۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

 دیدنی های آنتالیا در ترکیه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳- ترمسوس:

این منطقه دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که متعلق به دوران رومیان می باشد و از مهم ترین بناهای موجود در این منطقه می توان به آمفی تئاتر قدیمی با رشته های مرتفع اشاره کرد.

مکان های دیدنی در آنتالیا

۴- مسجد یولی مناره:

این مسجد متعلق به دوران سلجوقیان است و نمونه بارزی از معماری سلجوقی می باشد معماری این بنا گنبدی شکل و چند ضلعی است و دا رای چندین مناره است.

 دیدنی های مهم آنتالیا

۵- آسپندوس:

اسپندوس بی تردید یکی از دیدنی های آنتالیا است که بسیار مورد توجه توریستان است این بنای تاریخی متعلق به دوران پیش از میلاد مسیح و یک آمفی تئاتر ترمیم شده است و در برخی از مناطق مخروبه آن باقی مانده است.

جاذبه های خاص آنتالیا

۶- غار کوکاین:

اما از جاذبه های طبیعی و تاریخی مهم در این شهر می توان به این غار اشاره کرد که دارای ۶۰۰ متر طول است و در آن استالاگمیت های عظیمی دیده می شود.

آنتالیا و دیدنی های آن

۷- غار کارائین:

این محل طبق تحقیقات باستان شناسان از مناطق زندگی انسان های اولیه است و پارینه سنگ هایی از این منطقه کشف شده است.

 دیدنی های خاص آنتالیا

۸- چشمه کارستی:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای خیره کننده هستید ما این چشمه را به شما معرفی می کنیم. که دارای مخازن زیر زمینی ارزشمندی است. در سال های اخیر این چشمه به شکل پلکانی درآمده است.

آبشار در آنتالیا

۹- پرگا:

یک میدان ورزش تاریخی با بیش از چند سنگ پرگا که معابدی می باشند که تخریب شده اند و شکوه و جلال خاصی به این منطقه داده اند. حمام های رومی و دروازه های یونانی پرگا از دیدنی های این منطقه پرگا هستند.

شگفتی های آنتالیا

۱۰- قلعه رومی:

قلعه ای پهن و استوانه ای شکل با ارتفاع ۱۴ متر که در دوران رومیان ساخته شده است این برج ها به احتمال زیاد از برج های مراقبتی منطقه هستند در اطراف آن نیز پارک کارالی اوغلو قرار دارد که به زیبایی آن افزوده است.

بنای تاریخی در آنتالیا

۱۱- موزه آنتالیا:

اما از جاذبه های فرهنگی و معروف ترین مکان های گردشگری آنتالیا می توان به این موزه ارزشمند و مهم اشاره کرد موزه که تمام آثار تاریخی ترکیه در آن یافت می شوند. آثار موجود در این موزه متعلق به دوران برنز و بیزانس است.

مناطق گردشگری آنتالیا

۱۲- المپیوس و کیمرا:

یکی از روستاهای دیدنی در ترکیه با مخروبه های باستانی که مهم ترین آن بنای شعله های آتش ابدی است صخره های این منطقه نیز از جهت تاریخی و طبیعی ارزمنید و دیدنی می باشند.

آنتالیای ترکیه

۱۳- برج ساعت:

این برج نیز یکی از مناطق دیدنی آنتالیا است با برجی بیش از ۸۰ متر ارتفاع که بسیار مستحکم است و حفاظت شده است بنای این برج دو طبقه است و بر بالای آن ساعتی گرد با نمایی زیبا قرار گرفته است.

مناطق رویایی آنتالیا

۱۴- سواحل لارا و کنتیالتی:

سواحلی که در ترکیه بسیار شهرت دارند و دارای چشم اندازی بسیار زیبا و ویژه هستند این ساحل دارای پارک های آبی مجهز نیز می باشد که امکانات به روزی را برای گردشگران ارائه می دهد.

مناظر آنتالیا

۱۵- منار شکسته:

منار شکسته یکی دیگر از مکان های آنتالیا است که در اصل یکی از معابد رومی بوده است و متعلق به قرن ۵ میلاد مسیح است.

جذابیت های آنتالیا

این جاذبه های توریستی و متنوع در آنتالیا موجب شده اند تا سالانه شمار زیادی از گردشگران به این مناطق سفر کنند و از این جاذبه های توریستی لذت می برند، دروازه های تاریخی و کلیساهای تاریخی که در این شهر دیده می شوند مورد توجه گردشگران علاقه مند است و جذابیت های زیادی دارند.

۱۶. مسجد مراد پاشا

یکی از مکانهای مذهبی در خارج از محوطه کاخ ها و در خیابانی به نام کاظم اوز آلپ در آنتالیا مسجد مراد پاشا ساخته شده است که مربوط به دوران عثمانیان است و در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته شده است  و در واقه امروزه به عنوان  زیبانرین مساجد سبک ترکان سلجوقی و عثمانیان است  که شامل سه گنبد می باشد.

مکانهای دیدنی آنتالیا

۱۷. لارا

از دیگر مناطق های گردشگری و تفریحی آنتالیا منطقه لارا است که اگر از طرف شرق شهر آنتالیا شش کیلومتر پیش بروید با این منطقه باصفا رو به رو خواهید شد که دارای آب های شفاف، سواحل سنی و سنگ ریزه ها با موج هی ملایم دریایی مدیترانه می باشد که از امکانات مختلفی برخوردار است و عبارتند از : رستوران ها، پلاژ ها، قاشق سواری، پارک عجایب،صندلی های ساحلی، زمین فوتبال و ولیبال ساحلی و ….

آشنایی با دیدنی های آنتالیا

۱۸.  روستای دیلک کایا

این روستا واقع در شمال رودخانه جیحان است  و جزو روستاهای پلکانی است که جاذبه گردشگری آنتالیا به شمار می رود و موزه معروف و کوچکی در این روستا وجود دارد بنابراین می توانید از این روستای زیبا دیدن نمایید.

۱۹. دره عمیق پلدار

پارک ملی پلدار پارک عظیمی است که در ۹۲ کیلومتری شمال شرق آنتالیا واقع شده است  که دارای گونه های گیاهی زیبا و حیوات وحش است  و رودخانه و دره پلدار را در این پارک می توانید مشاهده کنید که این دره به طول چهارده کیلومتر در امتداد رودخانه کشیده شده است  و عمیق آن چهارصد متر است همچنین این دره رستوران های زیادی دارد که غذاهای دریایی زیادی در آن تهیه می شود.

مناطق دیدنی آنتالیا

در پایان به شما دوستان  عزیز پشینهاد مکنیم جهت آشنایی با دیگر مکان های آنتالیا از جمله : آبشار دودن آنتالیا و غار کارائین می توانید روی لینک مورد نظر کیلک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *