دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه نوشتن رزومه کاری و اصولی که در نوشته یک رزومه خوب باید رعایت کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

رزومه کاری یک معرفی نامه دارای سوابق مختلف تحصیلی و کاری افراد است که در برخی مواقع به نوشتن و ارائه آن نیاز است. به همین خاطر ما در این بحث نحوه نوشتن رزومه کاری و روند ادارای را بیان خواهیم کرد.

بهتر است برای نوشتن رزومه کاری، آن را به صورت تایپی بنویسید زیرا در این صورت شکلی رسمی تر خواهد داشت رزومه در یک یا دو صفحه به طور خلاصه و مفید نوشته می شود که برخی از افراد برای بالا بردن اعتبار و امنیت رزومه خود را به شکل فایل های الکترونیکی ارسال می کنند. رزومه در مراکز اداری دارای اعتبار زیادی است و از اهمیت زیادی برخوردار است که یک معرفی کوتاه از فعالیت های فرد می باشد.

 اصول نوشتن رزومه کاری

آشنایی با اصول نوشتن رزومه کاری

زمانی که شما در مراکز مختلف اداری و خصوصی به دنبال شرایط استخدام هستید رزومه می تواند بسیار مفید باشد و در هر مرکزی ابتدا رزومه کاری شما را مورد توجه قرار می دهند. اکثر کارفرمایان مایل هستند تا قبل از شروع جلسه رزومه کاری متقاضیان را تحلیل کنند و بر اساس تجربه و کار افراد را استخدام کنند پس بر  این اساس به اهمیت رزومه کاری در استخدام پی خواهید برد.

اگر می خواهید یک رزومه مناسب داشته باشید باید نحوه نوشتن رزومه کاری را بدانید تا بتوانید این رزومه و معرفی نامه را ارائه دهید. رزومه خود را بر اساس ترتیباتی خاص و اصولی ارائه دهید این کار موجب می شود تا فرد بهتر رزومه شما را مطالعه کند همچنین باید در آن توانایی های خود را بیان کنید و در مرکز توجه قرار دهید.

نوشتن اصولی رزومه کاری

ساختار اصولی اراده رزومه:

همانطور که بیان شد ساختار و نحوه ارائه رزومه می تواند بسیار موثر باشد و به لحاظ اداری نیز رزومه باید دارای اصول و ساختاری معقول و همچنین اداری باشد تا مورد پذیرش قرار بگیرد. روش بهتر و مناسب تر برای ایراد رزومه نویسی آن بر حسب ساختار مشخص و تنظیم شده یا به اصطلاح تیرهای جداگانه است که در هر تیر سابقه مربوط به تحصیل و کار و … جداگانه بیان شود.

اطلاعات شخصی:

در اولین تیتر از رزومه خود بهتر است تا اطلاعات شخصی خود را بنویسید این اطلاعات اولیه شامل معرفی نام، سن، محل تولد و نام پدر است. همچنین برای بیان دقیق تر باید آدرس محل سکونت و شماره تماس خود را نیز بنویسید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زمینه هایی که به آن علاقه مند هستید:

علایق شخصی شما و همچنین زمینه های حرفه ای که در آن دارای توانایی هستید و به آن علاقه مند می باشید از دیگر موارد مهم در رزومه است. این بخش یک تیتر اختیاری است و لزومی برای نوشتن آن وجود ندارد. اما اگر فکر می کنید وجود علاقه ای حرفه ای در شما می توانید امتیازی مثبت به شمار آید می توانید آن را قید کنید.

رزومه کاری اصولی

سابقه تحصیلی:

سابقه تحصیلی یکی از شاخه های مهم در نوشتن رزومه است و توجه زیادی به آن می شود این بخش مندرجاتی از تحصیلات علمی و آکادمیک است که با ذکر نام رشته و نام دانشگاه باید قید شود. همچنین سال مربطو به فارغ التحصیلی خود همراه با مدارک لازم را نیز باید ارلئه دهید.

سابقه حرفه ای:

سابقه حرفه ای میزان فعالیت شما را در موقعیت های شغلی و حرفه ای گوناگون نشان می دهد و در حقیت با قید این تیتر فرد کارفرما متوجه می شود که شما به چه میزان دارای تجربه و توانایی کاری هستید. برای پر کردن این تیتر باید سمت شغلی، نام موسسه، مدت زمان همکاری و وظایف شغلی خود را در سمت های قبلی اعلام کنید.

ویرایش رزومه کاری

مقالات علم و مهارت ها :

مقالات علمی نیز می تواند در نوشتن رزومه کاری مهم تلقی شود و باید با نوشتن این تیتر توانایی و مهارت خود را در زمینه حرفه ای و تحصیلی بروز دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *