دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی هرات افغانستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

هرات پایتخت زیبای افغانستان و بزرگ ترین و به روز ترین شهر این کشور است این شهر مورد توجه بسیاری از جهانگردان و گردشگران است و مکان های دیدنی هرات برای این علاقه مندان دارای جذابیت های زیادی است.

افغانستان از کشورهای همسایه ایران است که آداب و رسوم و فرهنگی نزدیک به ایرانیان دارد این کشور در سال های اخیر دارای وضعیت اقتصادی و اجتماعی بهتری است و روندی رو به رشد داشته است. در افغانستان جاذبه های دیدنی متنوعی وجود دارد کابل، هرات و مزار شریف از شهرهای بزرگ و شناخته شده افغانستان هستند که هر یک دارای جاذبه های بی نظیری می باشند. مکان های دیدنی هرات نیز از جمله این جاذبه ها هستند.

مکان های دیدنی در هرات

مکان های دیدنی هرات و جاذبه های تاریخی این شهر

در شهر توریستی هرات هتل ها و مکان های رفاهی مختلفی وجود دارد که به گردشگران افغانستان و هرات خدمات ویژه ارائه می کند. گردشگران می توانند در کنار بازدید از مکان های دیدنی شهر هرات برای راحتی سفر خود از این هتل های ویژه استفاده کنند.

دیدنی های هرات

پل مالان:

پل مالا بر روی رودخانه هریرود هرات ساخته شده است و از جاهای دیدنی هرات است که از قدیمی ترین جاذبه های هرات است. تاریخ نگاران بیان کرده اند که قدمت این پل تاریخی به دوران پیش از اسلام باز می گردد و مسیر ارتباطی  قندهار و هرات بوده است.

مناطق دیدنی هرات

مسجد جامع هرات:

این مسجد نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی و قدیمی هرات است که توسط غیاث الدین غوری ساخته شده است و تکمیل این مسجد در دوران تیموریان به اتمام رسیده است. این مسجد تاریخی تاکنون چند بار بازسازی شده است و دلیل آن قرار گرفتن این مسجد در موقعیت جغرافیایی حساس است.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی خاص هرات

ارگ هرات:

این ارگ از بزرگترین مکان های تاریخی واقع در هرات است معماری این بنا که با استفاده از  کاشی کاری است نشان دهنده شکوه معماری قبل از میلاد مسیح است. همچنین قلعه موجود در این ارگ نیز به لحاظ معماری و تاریخی دارای ارزش و اهمیت بالایی است.

مکان های دیدنی قدیمی هرات

پارک ترقی:

از جاذبه ها و مکان های دیدنی هرات با ارزش توریستی آن می توان به این پارک با چشم اندازهای آن اشاره کرد این پارک یک پارک جنگلی بسیار بزرگ و وسیع در هرات است و مکانی آرام برای تفریحات خانوادگی و خوش گذرانی است.

مکان های دیدنی و طبیعی هرات

آرامگاه خواجه غلطان:

آرامگاه یکی از بزرگان که دارای ارزش فرهنگی است و بسیاری از گردشگران از این جاذبه توریستی و فرهنگی دیدن می کنند.

مکان های دیدنی هرات

مقبره خاتم الشعرای جامی:

این مقبره متعلق به خواجه عبدالله انصاری است که یکی از بزرگان شعر و ادب و عرفان بوده است در حال حاضر نیز مقبره ایشان به یکی از زیارتگاه ها تبدیل شده اس تو برای توریست های این منطقه دارای جذابیت است.

مکان های دیدنی شناخته شده هرات

جاذبه های دیدنی که در بالا مشاهده کردید از مکان های دیدنی شهر هرات هستند که در افغانستان بسیار شناخته شده اند و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *