دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل و مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک و نکاتی که باید بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

بلژیک یکی از کشورهای اروپایی و دارای میراث تاریخی و فرهنگی زیاد با انواع معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی می باشد که در همسایگی کشورهایی مانند آلمان، هلند، لوکزامبورگ و فرانسه قرار دارد. بنابراین این کشور عضو پیمان شینگن است. برای آشنایی با مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک می توانید مطلب ما را تا پایان دنبال کنید.

افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به خارج از کشور را دارند، لازم است قبل از سفر خود در خواست ویزا یا روادید نمایند. ویزا یا روادید به مدرکی گفته می شود که به منظور اخذ اجازه برای گذر از جایی و یا ورود به آنجا به اشخاص داده می شود. اما بهتر است قبل از مراجعه به سفارت برای تهیه ویزا، ابتدا هدفتان از سفر را مشخص کرده و اینکه چه نوع سفری می خواهید داشته باشید، سپس با توجه به آن، برای گرفتن ویزا اقدام نمایید. در اینجا مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک را به شما معرفی می کنیم.

معرفی مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک

قبل از مراجعه به سفارت می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی سفارت و مشاهده جدیدترین چک لیست و برگه راهنمای مربوطه نسبت به مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک آگاهی پیدا کرده و از این طریق در هزینه و وقت خود صرفه جویی نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل موارد زیر می باشد :

مدارک مورد نیاز سفارت کشور بلژیک

  1. گذرنامه (حداقل باید ۶ ماه از اعتبار ان گذشته باشد)
  2. کپی از (تمام صفحات شناسنامه، تمام صفحات سند مالکیت به نام فرد متقاضی، کپی و پرینت از گردش مالی سه ماه اخیر حساب های جاری فرد، کپی از گذرنامه فعلی و ویزاهای قبلی)
  3. اصل فرم ویزا یا روادید به همراه امضای متقاضی
  4. تکمیل فرم مشخصات فردی و امضای آن و تهیه یک کپی از آن
  5. ۲ قطعه عکس ۴×۶ رنگی با زمینه سفید
  6. برای اشخاص کارمند : گواهی اشتغال به کار و آخرین فیش حقوقی
  7. برای کسبه : جواز کسب یا کارت بازرگانی
  8. برای دانشجویان و اعضای هیات علمی : گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجوها و برای اعضای هیات علمی به همراه داشتن حکم استخدامی
  9. و مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک برای افرادی که شاغل نیستند :
در صورتی که از طریق ازدواج اقدام به گرفتن ویزا می کنند باید سندی مبنی بر اثبات خویشاوندی شخص با فرد مذکور ارائه دهند.
در دست داشتن شناسنامه پدر به منظور سفر فرزندان برای اثبات رابطه خویشاوندی
اگر فرزند قصد سفر به تنهایی را داشته باشد باید رضایت نامه محضری از طرف پدر و مادر داشته باشد.
چنانچه فرزند قصد سفر، تنها با یکی از والدین خود را داشته باشد، در این صورت نیز باید رضایت نامه محضری از پدر یا مادر ارائه دهد. توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به انگلیسی ترجمه شده باشند.)
مدارک و فرم های مورد نیاز سفارت بلژیک

 به منظور تعیین وقت برای دریافت ویزای بلژیک لازم است به سایت visaonweb.diplomatie.be مراجعه کرده و فرم مربوط به ویزا را تکمیل نمایید، در صورت تکمیل کامل و صحیح، سایت یک کد اینترنتی به شما خواهد داد. لازم است بدانید که بعد از دریافت کد قادر به اصلاح و یا ویرایش اطلاعات خود در فرم نخواهید بود. حال بعد از دریافت کد اینترنتی برای گرفتن وقت می توانید به سایت visa4Belgium.com مراجعه نموده و پس از تعیین وقت برای حضور در سفارت از فرم مربوط به وقت خود پرینت بگیرید و با تهیه دو عدد کپی از فرم مذکور برای روز مصاحبه آماده شوید. برای افرادی که دارای شرایط اضطراری ( اشخاصی که جلسه های ضروری، بیماری های مهم برای اقوام و دارای شرایطی از این قبیل می باشند)، می توانند با ارسال ایمیلی به visa.teheran@diplobel.fed.be و ذکر شرایط خود اقدام نمایند، در این صورت سفارت با آنها تماس خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک

نکاتی در مورد دریافت ویزا و مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک

لازم است حتما، حداقل ۳ هفته و حداکثر ۳ ماه قبل از عزیمت، درخواست برای ویزا را انجام داده باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هیچ وجه نقدی برای دریافت وقت و فرم های درخواست ویزا لازم نیست، پرداخت شود.

بعد از موافقت با درخواست ویزای شما حتما از سوی سفارت با شما تماس گرفته خواهد شد.

در صورت عدم حضور در وقت تعیین شده، وقت مجدد برای شما در حدود یک الی دو ماه دیگر تمدید می شود.

سفارت بلژیک در مورد وضعیت ویزای شما هیچ گونه اطلاعاتی به صورت تلفنی نخواهد داد، بنابراین هرگز از این طریق پیگیری نکنید.

از آنجا که کشور بلژیک از اعضای هم پیمان قانون شنگن می باشد، بنابراین صدور ویزا با کمی تاخیر و نیز با حساسیت بیشتر انجام می گیرد.

کسانی که دارای ویزای بلژیک هستند، به دلیل در دست داشتن ویزای شنگن می توانند به تمامی کشورهای اروپایی که از قانون شنگن تبعیت می کنند، سفر داشته باشند.

مدارک لازم برای سفارت بلژیک

به طور کلی صدور ویزای بلژیک می تواند به دو صورت انجام پذیرد، ۱- دریافت دعوت نامه از سوی افرادی که به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته و یا دارای تابعیت رسمی در کشور بلژیک می باشند، زیرا در این صورت می توانند پشتیبان مالی فرد اقامت کننده باشند. ۲- شخص متقاضی ویزا می تواند به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه کرده و درخواست ویزا نماید. در این صورت سفارت بلژیک بعد از احراز شرایط عمومی، تمکن مالی و عدم سوء پیشینه فرد درخواست کننده در سازمان اتحادیه اروپا برای وی، ویزا را صادر می نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *