دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراحل و شرایط مهاجرت به یونان چگونه است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

مهاجرت به یونان با توجه به شرایط مثبتی که دارد می تواند برای هر مهاجری انتخابی معقول باشد که با توجه به سنجیدن شرایط مهاجرت به این کشور می توانید برای ارائه مدارک و پذیرش اقدام نمایید.

یونان سالانه میزان زیادی از حقوق و مزایای خود را به کارکنان مهاجر در کشور ارائه داده است که این آمار به ۲۵ درصد می رسد و مشمول افرادی که در یونان مشغول به کار هستند. این افراد دارای شرایط مهاجرت به کشور یونان بوده اند و از طریق دریافت ویزا به عنوان شهروند یونانی معرفی می شود و حقوق دریافت می کنند. در اینجا برای مهاجران علاقه مندی که قصد مهاجرت به یونان را دارند شرایط را به طور کامل تر توضیح خواهیم داد.

مهاجرت به کردن یونان

روش های مهاجرت به یونان

اولین موضوعی که برای سفر به هر کشور و اقامت در آنجا باید مورد توجه افراد قرار بگیرد موضوع تابعیت است که در برخی از موارد به سادگی نیز امکان پذیر نخواهد بود. افرادی که قصد دارند تابعیت کشور همچون یونان را دریافت نمایند باید از طریق های مختلفی اقدام به این کار کنند که به آن اشاره خواهیم کرد.

مهاجرت به کشو یونان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

یکی از روش هایی که اغلب برای مهاجرت کردن آسان است سرمایه گذاری به روش های مختلف در کشورهای دیگر است اما این کار نیازمند سرمایه است و به همین دلیل افراد کمی از این روش برای مهاجرت خود استفاده می کنند.

خرید ملک یکی از روش های ساده برای سرمایه گذاری کردن است که شما از این طریق می توانید ویزای خود را برای مهاجرت دریافت نمایید. افرادی که از این طریق مهاجرت می کنند دارای اقامت بیش از ۵-۱۰ سال هستند.

شرایط مهاجرت به یونان

  •  آرون گروپس

در روش های دیگر سرمایه گذاری می تواند در زمینه هایی همچون بازسازی، ساخت و ساز و زیر ساختی باشد و می تواند در بخش های خدمات، نوآوری، علمی و … انجام پذیرد.

مهاجرت از طریق کار:

بیشتر افرادی که سعی در سفر به یونان دارد به منظور کسب و کار سفر می کنند در این روش از فرد باید از طریق کارفرمای خود در یونان و ارائه نامه درخواست همکاری اقدام به این کار کند. بعد از ورود به یونان شما باید بعد از ۳۰ روز اقدام به دریافت اجازه کار در یونان کنید تا شهرداری این اجازه را برای شما ما صادر کند.

مهاجرت کاری به یونان

همچنین اگر در یونان قصد کارآفرینی نیز دارید باید با اثبات مدارک کافی در این زمینه و نشان دادن توانایی انجام این کار اجازه اقامت خود را دریافت نمایید. این اجازه کار برای افراد کارآفرین دارای اعتبار دو سال است و مجدد باید مورد تمدید قرار بگیرد.

مهاجرت از طریق تحصیل:

سفر به یونان برای برخی از مهاجران به قصد ادامه تحصیل در مراکز عالی و موسسات آموزشی است  برای سفر تحصیلی به کشورهای مختلف ابتدا باید تاییده لازم و مدارک مورد تایید را از دانشگاه و مراکز آموزشی دریافت و سپس به راحتی می توانید اقدام به سفر نمایید.

مهاجرت از طریق ازدواج :

ازدواج کردن با یک تبعه یونانی می تواند روش دیگری برای سفر و اجازه اقامت در یونان باشد، مطابق قوانین این کشور، شخصی که قصد دارد با یک تبعه یونانی ازدواج کند باید حضورش در یونان به شکل قانونی باشد، یعنی اینکه دارای ویزای شینگن، اقامت موقت یا دائم از کشور یونان و یا هر جای دیگر از کشور های اتحادیه اروپا باشد.

هجرت به یونان

شخص تبعه یونان باید با در دست داشتن یک کپی از گذرنامه اش به همراه ویزا یا کارت اقامت خود، درخواستش مبنی بر اقامت در کشور یونان را اعلام نماید. فرد متقاضی از طریق عدم طلاق و تداوم داشتن ازدواجش می تواند کارت ده ساله کشور یونان را درخواست کند.

همچنین اقامت از طریق ازدواج در این کشور دارای شروط دیگری همچون شرط حضور است به این صورت که فرد متقاضی ازدواج کرده با تبعه یونانی باید حتما ۶ ماه از سال را در این کشور حضور داشته باشد و نباید غیبت غیر موجه بیشتر از ۱۲ ماه داشته باشد، در این صورت اقامت وی به جای هر ۱۰ سال باید هر ۵ سال تمدید گردد.

مهاجرت از طریق تولد :

کشور های مختلف قوانین دادن تابعیت از طریق تولد را از دو راه خاک و خون می دهند، حال در کشور یونان این قوانین از طریق خون می باشد و به این معنا می باشد که اگر کسی پدر یا مادرش تبعه یونان باشند، بعد از تولد دارای تابعیت این کشور خواهد بود و تفاوت قوانین این کشور با سایر کشور ها در این است که اگر پدربزرگ و مادربزرگ و یا هر کدام از اجداد متقاضی یونانی باشند، قادر به گرفتن اقامت در این کشور می باشند.

گرفتن اقامت یونان

بنابراین مطابق قوانین کشور یونان، در صورتی که سه نسل قبل از شخص متقاضی دارای تابعیت یونانی باشند، وی می تواند درخواست تابعیت این کشور را داشته باشد، معمولا در سایر کشور ها این قواینن وجود ندارند و قوانین تابعیت از راه خون در یونان به شکل ساده اعمال می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *