دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عرضه یکجا سنسور تشخیص چهره و اثر انگشت در آیفون های اپل!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

شواهد نشان می دهد که اپل قصد عرضه آیفون هایی با سنسور فیس آیدی و تاچ آیدی به صورت ترکیبی را داشته است. لطفاً با جزئیات همراه ما باشید.

اپل با معرفی آیفون ۱۰، سنسور تشخیص چهره بیومتریک را در نمایشگر تمام صفحه به کار برد. با این اتفاق سنسور اثر انگشت و دکمه فیزیکی از آیفون ۱۰ حذف شد. پتنت نشان می دهد که اپل قصد داشته هر دو فناوری را در آیفون ۱۰ به کار ببرد.

فناوری ترکیبی در آیفون های اپل

در اروپا در ماه ژانویه پتنتی با موضوع «پیاده‌سازی فناوری بیومتریک در تأیید هویت» ثبت شد. این پتنت امکان بهره مندی از چند سیستم تایید هویت را فراهم می کند. زمانی که کاربران برای باز کردن قفل با مشکل سنسور تشخیص چهره رو به رو هستند، می توانند از سنسور اثر انگشت بهره مند شوند.

بنابراین این موضوع نشان می دهد که بهتر است چندین سیستم بیومتریک در گوشی برای باز کردن قفل وجود داشته باشد. در توضیحات پتنت منتشر شده آمده است که:

هرگونه مغایرت در تنظیمات مربوط به ویژگی‌های بیومتریک، باعث عدم توانایی کاربر برای ورود به سیستم می‌شود. در نتیجه، کاربر باید مجددا تلاش کند تا سیستم تایید هویت بیومتریک، هویت وی را تایید کند یا اینکه اگر نخواهد چندین بار از سیستم تایید هویت بیومتریک استفاده کند، باید از فناوری تایید هویت دیگری استفاده کند.

زمانی نیز استفاده از چند سیستم برای هویت بیومتریک، می تواند تلف کننده وقت کاربر و انرژی دستگاه باشد. زمانی که فرد نمی تواند از دست هایش استفاده کند، به سنسور تشخیص چهره برای باز گردن قفل گوشی متوسل می گردد.

فناوری ترکیبی در آیفون های اپل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

البته این موضوع جدید نیست و در گوشی هایی به کار رفته است. گلکسی اس ۹ سامسونگ با اسکنر عنبیه و سنسور اثر انگشت آزمایش می گردد. اپل نیز در برنامه های بعدی خود قصد استفاده از دو سنسور را با هم خواهد داشت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *