دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کدام گل مناسب تراس و بالکن خانه شماست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰
  • ۰

گل های زینتی این روزها دارای طرفداران بسیاری هستند که در فضاهای مختلفی کاربرد دارند از جمله گل های پر کاربرد گل بالکنی یا گل مناسب تراس است که به لحاظ مقاومت و طول عمر با سایر گل ها بسیار متفاوت است.

گلهایی که برای تزیین و زیباتر کردن نمای ساختمان و آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر این گلها در بالکن ها و تراس دیده می شود با مقاومت بالایی که در برابر نور خورشید و گرمای طبیعی و گرمای مصنوعی خارج شده از خانه ها دارند بسیار مورد استفاده هستند این گل ها دارای نمونه های متنوع و زینتی هستند و مناسب تراس برای پرورش در آپارتمان های کوچک می باشند.

گل مناسب تراس آپارتمان

 انواع گل مناسب تراس و بالکن

گیاهانی که برای تزیین بالکن یا تراس مورد استفاده قرار می گیرند باید از گیاهانی باشند که دارای مقاومت بالا و طول عمر بالا هستند این گیاهان در برابر گرمای خورشید، گرد و غبار و آلودگی هوا بسیار مقاوم هستند. وجود گل در فضای خانه می تواند آرامبخش اعضای خانه باشد و به لحاظ روان شناسی تاثیرات مثبتی در روحیات و خلقیات افراد ایجاد می کند.

از جمله بادوام ترین گلها و گیاهان مناسب تراس، گلهای پیچکی هستند که علاوه بر رشد خوب بسیار سبز و با دوام هستند استفاده از گلهای رونده موجب می شود تا در فصل تابستان و زمستان هوای خانه به حالت اعتدال در آید. از جمله دیگر گل های پرکاربرد در بالکن می توان به گل های پیچک، کاغذی، انارک، نیلوفر، عشقه و پیچ امین الدوله اشاره کرد.

گل برای فضای تراس

۱- گلها و گیاهان مناسب برای تراس شمالی:

در آپارتمان هایی که تراس آن شمالی است می توانید از گیاهان و گلهای مختلفی برای زینت دادن به فضای دلباز آن استفاده کنید که معمولا در اینگونه بالکن ها میزان تابش نور خورشید و گرمای آن بیشتر است. گیاهان پیچک، فیل گوش و هوستا از گیاهان مناسب در این فضا هستند و گلهای تزیینی نظیر گلهای گوشواره ای، پیچ تلگرافی، زنبق، نردبان یعقوب، حنا، زبان در قفا، بگونیا و تورنیا از جمله گلهای مناسب هستند.

۲- گلها و گیاهان مناسب برای تراس جنوبی:

در آپارتمان هایی که دارای تراس جنوبی هستند و از میزان کمتر گرمای خورشید برخوردارند نیز می توان از دیگر گونه های مناسب گیاهان و گل های تزیینی استفاده کرد. گیاهان نرگس، گل یخ، خرزهره و شب بو از گیاهان مناسب و گل های اقاقیا، شمعدانی، عشقه و پیچ امین الدوله از گل های پرکاربرد در بالکن های جنوبی هستند.

  •  آرون گروپس

گل زینتی و شیک در تراس

برخی گلهای دیگر مناسب برای تراس

در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی دیگر از گلهای مناسب و درختچه های مناسب برای تزیین تراس آشنا نماییم، بنابراین در ادامه همراه ما شوید :

گل محبوبه شب

گل محبوبه شب از جمله گلهایی است که در شب باز می شود، و علت نامگذاری آن نیز به همین دلیل است، همچنین این گل در همه فصول گل می دهد و به رنگ سبز می باشد، بنابراین پروش گل محبوبه شب به صرفه است، حال می توانید از این گل زیبا در تراس منزل خود استفاده نمایید.

گل کاغذی

گل کاغذی نیز بسیار مناسب برای نگهداری در تراس می باشد، گلهای کاغذی به صورت رونده می باشند، از این رو نگهداری از آنها در محیط باز بسیار مناسب است و موجب ایجاد دیواری از گلهای زیبا می شود، لازم است بدانید که این گلها برای رشد نیاز به نور زیاد و آب کم دارد.

گلهای مناسب تراس

درختچه زیتون

استفاده از درخت زیتون در فضای تراس نیز پیشنهاد جذابی است، این درختچه همواره سبز است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

نخل زینتی

این گیاهان به علت مقاومت بالایی که دارند، انتخاب مناسبی برای تزیین تراس منزل می باشند، دمای مناسب برای این درختچه در زمستان ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد بوده و در تابستان نیاز به یک تهویه مناسب دارد.

گیاهان رونده

پاپیتال، موچسب، عشقه، دیوار سبز از جمله گیاهان رونده هستند که می توان از آنها در تراس منزل استفاده کرد، این گیاهان علاوه بر ایجاد نمای زیبا در ایجاد سایبان نیز بسیار مفید هستند.

یوکا

مقاومت بالای این گیاه در برابر آب و غذا، همچنین جاگیر نبودن آن موجب شده است که از آن به عنوان یک گیاه مناسب برای تراس های کوچک استفاده شود. برای آشنایی با پرورش و تکثیر گل یوکا می توانید در اینجا کلیک کنید.

درختچه نارنج

این درختچه نیز جزو گیاهان همیشه سبز است و به دلیل عطری که دارد، استفاده ازآن موجب معطر شدن فضای خانه خواهد شد.

همچنین نارنج مقاومت بالایی در برابر سرمای هوا دارد، اما با این حال توصیه می شود، برگ های گیاه به هنگام دمای هوای صفر درجه و کمتر با نایلون پوشانده شود.

گل برای تراس

نکات دیگر:

  • در آپارتمان هایی که گرمای زیادی به خاطر نور خورشید و گرما خارج از خانه وجود دارد استفاده از گلهای یک ساله و دو ساله مناسب تر است و گلهای مناسب تراس اینگونه آپارتمان ها گلهای آفتاب پرست، داوودی، همیشه بهار، رازک ژاپنی، شاه پسند، سیلن، تاتوره، تاج خروس و جعفری می باشد.
  • در آپارتمان با سایه بیشتر و آفتاب کمتر گل هایی مانند زنبق رشتی، بنفشه، گل حنا، پروانش و فلوکس دارای دوام بهتری هستند و همچنین گیاهانی مانند برگ بیدی، پتوس، مارچوبه، مارانتا و فیلو دندرون مناسب خواهد بود.
  • در آپارتمان هایی که در شهرهایی با رطوبت بالا قرار دارند گل های بگونیا، شمعدانی، فوکسیا و همیشه گلدار دارای دوام بالتری هستند.
  • در فصل زمستان نیز گل مناسب برای تزیین فضای باکلن و تراس، گل های مقاوم در برابر سرما هستند که کمتر دیده می شوند و بیشتر باید از درختچه ها و بوته های گل دار برای این کار در فصل زمستان استفاده کرد.

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، درصورت تمایل برای آشنایی با انواع پرورش گل و تکثیر گیاهان مختلف می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *