دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لعاب برنج برای نوزاد یک غذای کمکی مفید و راحت

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه لعاب برنج برای نوزاد را به شما معرفی کنیم. زیرا آب برنج خواص زیادی داشته و به عنوان یک غذای کمکی برای کودک مفید می باشد.

بعد از شش ماهگی، نوزادان برای رشد بهتر در کنار شیر مادر نیاز به یک غذای کمکی دارند. به همین منظور ما در این مطلب لعاب برنج برای نوزادان را پیشنهاد می دهیم که در ادامه شما را با طرز تهیه آن، آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه لعاب برنج برای نوزاد

بسیاری افراد از خاصیت لعاب برنج اطلاعی نداشته و آن را دور می ریزند، اما باید اشاره کرد که این ماده غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است و خواص زیادی داشته، همچنین به دلیل دارا بودن نشاسته زیاد، هضم آن برای معده نوزاد راحت می باشد. طرز تهیه غذای کمکی نوزاد را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

 لعاب برنج و خواص آن برای نوزاد

برای تهیه آن، دو قاشق غذا خوری برنج ( بهتر است برای این منظور از برنج نیمه دانه استفاده شود.) را با یک لیوان آب را روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد و خوب لعاب دهد، زمانی که برنج خوب نرم شد و هنوز مقدار کمی آب دارد (مانند وقتی که شعله زرد درست می کنید.)، آن را از روی شعله بردارید. سپس آن را از صافی بسیار ریزی عبور داده، به طوری که فقط آب برنج رد شود، توجه داشته باشید که هیچگاه از نمک در غذای نوزادان استفاده نکنید، زیرا این ماده غذایی جزو مواد ممنوعه برای کودکان محسوب می شود. شما می توانید از یک حبه قند کوچک و خرد شده برای طعم دار کردن لعاب برنج برای کودک استفاده نمایید. سعی کنید از لعاب برنج فقط در هفته اول شروع غذای کمکی، استفاده نمایید و در هفته های بعد، غذاهای دیگری مثل فرنی را می توانید به نوزادتان بدهید.

لعاب برنج برای کودکان

لعاب برنج سرشار از ویتامین ها و کربوهیدرات می باشد، بنابراین بی حالی ناشی از اسهال در نوزادان را رفع کرده و قوای از دست رفته را به او برمی گرداند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همچنین این ماده دارای ویتامین های گروه B بوده که در رشد ذهنی و جسمی نوزادان بسیار مؤثر می باشد. همینطور لعاب برنج برای نوزاد، به دلیل وجود کربوهیدرات موجود در آن، خاصیت انرژی زایی دارد.

از خواص دیگر لعاب برنج، می توان به درمان خارش پوست برای نوزادان اشاره کرد. زیرا پوست نوزادان بسیار حساس و لطیف بوده و ممکن است دچار انواع حساسیت ها شود. بنابراین حساسیت هایی مانند خارش، خشکی و قرمزی پوست نوزادان که بر اثر پوشک ایجاد می شود با شست و شو دادن یا مالیدن لعاب برنج در ناحیه ای که دچار حساسیت شده، می توان  تا حدی خارش و قرمزی را برطرف کرد.

لعاب برنج نیمه دانه برای نوزاد

لعاب برنج خاصیت ضد تب نیز دارد و برای درمان گلو درد نوزادان در هنگام سرماخوردگی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *