دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پلمبیر آناناس دسری خوشمزه و ایده آل برای پذیرایی از مهمان ها

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

دسر پلمبیر آناناس دسری مجلسی و بی نظیر است و اگر به تهیه انواع دسر پلمبیر علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می دهیم که از طرز تهیه پلمبیر آناناس در منزل غافل نشوید.

دسر پلمبیر آناناس از انواع دسرهای مقوی و خوشمزه است که دارای عطر و بویی بی نظیر می باشد و شما می توانید این دسر را به راحتی در منزل تهیه کنید. در  دستور تهیه پلمبیر آناناس از شیر و خامه و پودر ژله آناناس و پودر ژلاتین و کمپوت آناناس و آب کمپوت آناناس و مغز گردو خرد شده و بستنی وانیلی استفاده می شود.

پلمبیر آناناس و کیک آناناس از انواع دسرهای خوشمزه ای هستند که با آناناس تهیه می شوند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف این نوع دسرها را در منزل تهیه کنید.

دسر پلمبیر آناناس

مواد لازم

  • خامه فرم گرفته : یک لیوان
  • شیر : یک لیوان
  • پودر ژله آناناس : یک بسته
  • پودر ژلاتین : دو قاشق غذاخوری
  • آب کمپوت آناناس : یک لیوان
  • کمپوت آناناس : ۸ حلقه
  • مغز گردو خرد شده : دو قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی نرم شده : یک لیوان

طرز تهیه پلمبیر آناناس

برای تهیه دسر پلمبیر آناناس ابتدا پودر ژله و پودر ژلاتین را با یکدیگر مخلوط کنید سپس یک لیوان آب کمپوت آناناس را به مخلوط پودر ژله بیفزایید و به روش بن ماری آن را ذوب کنید تا پودر ژلاتین و ژله درون آب حل شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه پلمبیر اگر از پودر خامه یا خامه منجمد استفاده می کنید آن را فرم دهید سپس سه حلقه از آناناس ها را به صورت نگینی خرد کنید.
ژلاتین و ژله حل شده را از روی حرارت بردارید تا مقداری از داغی بیفتد سپس بستنی وانیلی و شیر و خامه فرم گرفته و مغز گردو را با مخلوط ژلاتین حل شده ترکیب کنید و مخلوط مواد دسر را درون قالب چرب شده بریزید و قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی بسته شود و به راحتی از قالب جدا شود.
طرز تهیه پلمبیر آناناس
بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از درون یخچال بیرون آورید و باقی مانده حلقه های آناناس را به صورت نگینی خرد کنید و درون دسر قرار دهید می توانید در صورت تمایل بعد از خارج کردن دسر از قالب با کمک باقی مانده حلقه آناناس این دسر خوشمزه را تزیین کنید همچنین می توانید با خامه فرم گرفته شده دور دسر را شکوفه بزنید.
دسر پلمبیر آناناس

نکات طلایی برای تهیه این دسر

  1. در صورت تمایل می توانید به جای مغز گردو از خلال پسته یا مغزهای آجیل دلخواه در دستور تهیه پلمبیر آناناس استفاده کنید.
  2. در صورتی که آب کمپوت آناناس کم است می توانید از محلول آب و آب کمپوت آناناس برای حل کردن پودر ژله و ژلاتین استفاده کنید.
روش تهیه پلمبیر آناناس
در این مطلب با روش درست کردن پلمبیر آناناس آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *