دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش آرایش چشم پلک افتاده و نکاتی که باید بدانید

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب با تکنیک های آرایش چشم پلک افتاده آشنا خواهید شد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید چشم هایتان را به زیبایی آرایش کنید و پف آن ها را از بین ببرید.

پلک های افتاده باعث می شوند تا چشم ها کوچک تر به نظر برسند بنابراین بهتر است شما با کمک آرایشی مناسب پف چشم هایتان را از بین ببرید تا چشمانی خوش فرم و جذاب تر داشته باشید. میکاپ چشم پلک افتاده در انواع مدل های مختلف موجود است و قبل از هر چیز شما باید با ترفندهای این مدل میکاپ چشم آشنا باشید تا میکاپ چشم هایتان را به نحو احسن انجام دهید.

اغلب خانم ها به طور طبیعی دارای چشم هایی پف آلود هستند و پف چشم ها برای خانم ها و دختران جوان معضل بزرگی است از این رو متخصصان مد و زیبایی ترفندهای آرایشی را برای میکاپ این مدل چشم ها معرفی کرده اند.

آرایش چشم ها با پلک افتاده

ترفندهایی برای آرایش چشم پلک افتاده

ابتدا با رعایت کردن موارد زیر پف چشم هایتان را از بین ببرید سپس از مدل آرایشی مناسب برای چشم هایتان استفاده کنید:

  • برای از بین بردن پف چشم ها ابتدا یک قاشق غذاخوری را زیر آب سرد بگیرید سپس قاشق را به مدت ۶۰ ثانیه روی پف چشم هایتان قرار دهید.
  • از کرم های مخصوص رفع پف چشم که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه هستند استفاده کنید.
  • می توانید برای از بین بردن پف چشم ها خیار را حلقه حلقه کنید و روی چشم هایتان قرار دهید.

مدل آرایش چشم با پلک افتاده

  • یک عدد چای کیسه ای سیاه را درون آب سرد قرار دهید تا خیس شود و به مدت ۱۰ دقیقه چای کیسه ای را روی چشم هایتان قرار دهید و به آرامی چای کیسه ای مرطوب را از سمت داخل به قسمت بیرونی چشم ها فشار دهید.
  • در زمان خواب سر خود را بالاتر از بدن تان نگهدارید زیرا این کار از جمع شدن مایعات در زیر چشم جلوگیری می کند.
  • از خوردن مواد غذایی و خوراکی هایی که دارای نمک هستند خودداری کنید زیرا این خوراکی ها و مواد غذایی باعث نگه داشتن مایعات اضافی در ناحیه چشم ها می شوند و در نتیجه پف چشم ها بیشتر به نظر می رسد.

مدل میکاپ چشم

نحوه میکاپ چشم پلک افتاده

برای آرایش چشم پلک افتاده خط چشم را به دو صورت زیر می توانید بکشید :

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • خط چشم را به صورت کامل بکشید سپس با کمک انگشت مقداری خط چشم را پخش کنید.
  • خط چشم پایین را با فاصله بکشید یعنی از قسمت گوشه داخلی تا انتها با مقدار فاصله کمی از خط مژه شروع به کشیدن خط چشم کنید سپس از گوشه داخلی به سمت بیرون بروید با این مدل خط چشم می توانید چشم هایتان را درشت و بزرگ تر کنید.

توجه داشته باشید که چشم به ۵ قسمت زیر تقسیم می شود :

  1. روی چشم
  2. گوشه داخلی چشم
  3. قسمت زیر تاج ابرو
  4. زیر قله ابرو
  5. گوشه خارجی چشم ها و زیر ابرو

آرایش چشم پلک افتاده

اگر بالای چشم شما پف دارد برای میکاپ چشم پلک افتاده دقیقا روی پف چشم هایتان را سایه تیره بزنید. توجه داشته باشید که سایه ها با تن رنگ های آجری و قهوه ای مایل به قرمز و صورتی پف چشم ها را چند برابر می کنند بنابراین بهتر است از سایه ها با رنگ های دودی و آبی و زیتونی و قهوه ای که دارای هیچگونه تن قرمزی نیستند استفاده کنید و ریمل را به گوشه خارجی چشم ها بزنید و ترجیحا از کشیدن خط چشم خودداری کنید.

مدل سایه چشم با پلک افتاده
اگر پلک بالایی و پلک پایینی شما دارای افتادگی است برای آرایش چشم پلک افتاده ابتدا چشم هایتان را به دو قسمت تقسیم کنید سپس خط چشم پلک بالایی را از قسمت گوشه خارجی چشم بکشید و خط چشم پلک پایین را از نیمه داخلی چشم ها بکشید. سایه چشم را از قسمت گوشه خارجی چشم ها به سمت بالا بکشید و ریمل را از گوشه خارجی چشم بزنید و نیمه داخلی چشم ها مداد بژ بکشید همچنین نیمه خارجی چشم ها را مداد دودی بزنید.

آرایش چشم ها با پلک افتاده
اگر پلک بالایی شما دارای افتادگی است برای میکاپ چشم پلک افتاده ابتدا چشم هایتان را به دو قسمت تقسیم کنید و خط چشم پلک بالایی را از گوشه خارجی بکشید و خط چشم پلک پایینی را از جایی که مژه ها شروع می شوند تا جایی که مژه ها به پایان می رسند بکشید. ریمل را هم از قسمت گوشه خارجی چشم ها بکشید و سایه چشم را هم از گوشه خارجی چشم ها به سمت بالا بکشید.

مدل آرایش چشم
افرادی که پلک پایین شان دارای افتادگی است برای میکاپ چشم پلک افتاده ابتدا چشم ها را به دو قسمت تقسیم کنید و خط چشم پلک پایینی را از نیمه داخلی بکشید سپس خط چشم پلک بالایی را به صورت کامل بکشید و ریمل و سایه چشم را به صورت کامل بزنید و نیمه خارجی چشم ها را مداد بژ بزنید.
اگر تمایل دارید تورم چشم هایتان کمتر به نظر برسد و علاوه بر این چشم ها براق تر به نظر برسند بهتر است یک سایه پر رنگ در گوشه چشم بزنید.

مدل آرایش چشم زیبا و شیک

در این مطلب آموزش آرایش چشم پلک افتاده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این ترفندهای آرایشی بتوانید افتادگی پلک هایتان را از بین ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *