دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بالاخره آیفون Xs و آیفون Xs مکس اپل رونمایی شدند

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

بالاخره آیفون های ۲۰۱۸ روانه بازار شدند. اپل گوشی های هوشمند خود را با نام های آیفون Xs و آیفون Xs مکس با نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۵ اینچی در کنار پردازنده هفت نانومتری A12 معرفی کرد. 

با رونمایی از آیفون های ۲۰۱۸ شایعات و گمانه زنی ها به پایان رسید. اپل جایگزین آیفون ۱۰ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با نام های آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس معرفی کرد.

این پرچمداران فعلی دارای نمایشگر OLED با نام تجاری سوپر رتینا می باشند. نرخ نوسازی تصویر در آن ها با ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا کرده است. گستره داینامیک نیز نسبت به گذشته افزایشی ۶۰ درصدی داشته است. این دو نسخه از هر دو استاندارد دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می کنند.آیفون Xs و آیفون Xs مکس

نمایشگر آیفون ۱۰ اس رزولوشنی مشابه نسل قبل دارد و نسخه ۶.۵ اینچی(آیفون ۱۰ اس مکس) ۱۲۴۲*۲۶۸۸ پیکسل را دارا می باشد. نمایشگرهای آیفون ۲۰۱۸ را اسپیکرهای استریویی همراهی می کنند که دارای صدایی فراگیرتر هستند.

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

بریدگی کوچکی در بالای نمایشگر وجود دارد و از ماژول های مربوط به Face ID، اسپیکر و سایر سنسورها میزبانی می کنند. در نتیجه مقاومت میزان آیفون در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 هم خوانی دارد. این گوشی ها می توانند به مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق ۲ متری را تحمل کنند. در رنگ های طلایی، نقره ای و خاکستری تهیه شده اند.

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

پردازنده اختصاصی جدید اپل موسوم به A12 Bionic می باشد. این تراشه بعد از کرین ۹۸۰، یکی از نخستین پردازنده های هفت نانومتری دنیا به حساب می آید. ضمن اینکه ۶.۹ میلیارد ترانزیستور در خود دارد. این پردازنده ۶ هسته ای دارای ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم مصرف است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

پردازنده اپل، برای پردازش های مربوط به یادگیری ماشین دارای موتور عصبی هشت هسته ای مجزایی است. از نظر عملکرد نیز نسبت به نمونه قبلی بسیار بهتر شده است. افزایش ۳۰ دقیقه طول عمر در باتری آیفون ۱۰ اس، آن را به بزرگ ترین باتری تاریخ آیفون تبدیل کرده است.

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

آیفون های جدید از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند. آیفون ۱۰ اس مانند نمونه قبلی دارای دوربین دوگانه با ترکیب دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی است که در پس لنزهای واید و تله فوتو با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 قرار گرفته اند. دوربین دوگانه گوشی آیفون ۱۰ اس را فلش TrueTone بهبود یافته همراهی می کند که حالا به سیستم  تشخیص لرزش مجهز شده است.

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

دوربین آیفون ۱۰ اس در زمینه کاهش افکت Red Eye و ثبت تصاویر پرتره بهتر از گذشته عمل می کند. قابلیت جدیدی به نام Smart HDR برای دوربین آیفون ۱۰ اس به کار گرفته شده که با ثبت تصاویر اضافه از هایلایت و سایه های تصویر و ترکیب بهینه آن ها با موتور عصبی، تصاویر HDR با کیفیت تولید می کند. در این دوربین افکت بوکه وجود دارد و بدین ترتیب گذار از مرز بین پس زمینه و سوژه به شکل نرم خواهد بود.

آیفون Xs و آیفون Xs مکس

با اسلایدر جدید می توان بعد از ثبت عکس، عمق میدان را تغییر داد. بهترین ویژگی ویدیویی این گوشی، توانایی ضبط صدای فول استریو می باشد.

هر دو گوشی آیفون Xs و آیفون Xs مکس در سه مدل ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. قیمت پایه آیفون ۱۰ اس برابر با ۹۹۹ دلار  و آیفون ۱۰ اس مکس نیز با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این گوشی ها نیز از ۳۰ شهریور قابل عرضه خواهند بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *