دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مکان های دیدنی ترکمنستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

ترکمنستان در همسایگی نواحی شمالی ایران قرار دارد و دارای آداب و رسوم متنوع و به خصوص است از مکان های دیدنی ترکمنستان می توان به بناهای تاریخی آن اشاره کرد که به خوبی فرهنگ مردم این ملت را نشان می دهند پایتخت این کشور شهر عشق آباد است که خو دارای جاذبه های بی نظیری است.

کشور ترکمنستان دارای ویژگی آب و هوایی گرم و خشک است و مردمی بسیار مهمان دوست دارد و درآمد خود را از طریق صنعت نفت به دست می آورند مساحت این کشور برابر با ۴۴۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع است و از جمعیت ۵ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۸ نفر برخوردار است سفر به این کشور برای بیشتر گردشگران جذاب است و از مکان های دیدنی ترکمنستان می توان به کهنه گرگانج اشاره کرد که بسیار زیبا و دیدنی است.

 دیدنی های ترکمنستان

مکان های دیدنی ترکمنستان:

ترکمنستان می تواند برای یک تجربه سفر تاریخی بسیار مناسب باشد با سفر به مناطق دیدنی ترکمستان می توانید درباره آداب و رسوم ویژه این ملت اطلاعات مهمی کسب کنید این کشور برای افرادی که دوست دارند تجربه سفری ارزشمند و آگاهی دهنده را داشته باشند بسیار مناسب خواهد بود.

شهر عشق آباد ترکمنستان

شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان

شهر تاریخی ترکمنستان

شهر داشوگوز ترکمنستان:

این شهر بعد از سقوط شهاب سنگی ۷ کیلومتری بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و برای آنها جالب و دیدنی است در این شهر آثار تاریخی با ارزشی از دوران امپراطوری خوارزم وجود دارد که نشان دهنده شکوه آن دوران بوده است.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنر ترکمنستان و جاذبه های آن

شهرهای ترکمنستان

کشور زیبای ترکمنستان

ماری ترکمنستان:

این شهر از مکان های دیدنی ترکمنستان است و بزرگ ترین شهر ترکمنستان محسوب می شود و اطراف آن را بیابانی با عظمت با نام قره قوم احاطه کرده است این بیابان شنی دارای بناهای جالب و دیدنی بسیاری است که برای گردشگران جالب توجه می باشد.

بیابان های ترکمنستان

ابی ورد ترکمنستان

کهنه گرگانج:

این شهر با نام تاریخی گرگانج که از گذشته بر جای مانده است نامگذاری شده است و در زمان پادشاهی سلطان محمد خوارزمشاه پایتخت مرکزی این منطقه بوده است و در زمان حمله مغول به این مناطق سدهای آب از بین رفته و بناهای زیادی در زیر آب ها ویران شده اند.

بنای تاریخی ترکمنستان

مرو،‌ در استان ماری:

مرو، از دیگر مکان های دیدنی ترکمنستان است و در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است در قرن ۱۲ میلادی این شهر به عنوان بزرگ ترین شهر ترکمنستان بوده است و در آن دین هندور رواج داشته است.

جاذبه های توریستی ترکمنستان

 

نسا ترکمنستان:

این منطقه در زمان امپراطوری اشکانیان بسیار دارای اهمیت بوده است و بناهای با ارزشی از آن دوران بر جای مانده است و آثار با ارزش آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مهم ترین آثار تاریخی این مکان بنای ارگ کهن است.

ارگ کهن ترکمنستان

مکان های دیدنی در ترکمنستان

شهر تاریخی آب نو در استان آخال:

طی حفاری های باستان شناسی که در این مناطق صورت گرفته است نشان داده می شود که بنایی از اسکلت کودکان و حیوانات اهلی یافت شده که به لحاظ بررسی های باستان شناسی ارزشمند است.

بیابان های زیبا در ترکمنستان

شهر سرخس در استان آخال:

این شهر در مسیر جاده ابریشم واقع شده است و برای گردشگران بسیار جالب است و دارای مکان های دیدنی متنوع و زیبایی است آرامگاه شیخ احمد آل خدی در این مکان دفن شده است.

نمایی از ترکمنستان

ترکمنستان دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بی نظیری است که از شمار آنها می توان به شهر دخیسان اشاره کرد که بسیار تاریخی و دارای ارزش فرهنگی بالایی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *