دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های شهر تورنتو کانادا + عکس

  • زهره امامی
  • ۵ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

تورنتو یکی از شهرهای پرجمعیت آمریکای شمالی است. این شهر دارای مناطق گردشگری جذابی می باشد. از موزه ها و گالری‌ ها گرفته تا برج CN از جمله آثار دیدنی این شهر زیبا هستند.

در تورنتو نمایش‌ های هنری و موسیقی در منطقه ای خاص اجرا می شود. این شهر دارای مترو برای پیمودن مسیرهای طولانی می باشد. در ادامه از دیدنی های شهر تورنتو برایتان خواهیم گفت.

۱. برج CN

ارتفاع این برج ۵۵۳ متر است. در ارتفاع ۴۴۷ متری برج CN بلندترین منطقه‌ی بازدید قرار دارد که نامش Sky Pod می باشد. ایالت نیویورک و آبشار نیاگارا از این نقطه دیده می شود. یک قسمت از این برج کف شیشه ای دارد که می توان از آن قسمت شهر را زیر پای خود نظاره کرد. رستوران گردان ۳۶۰ در ۳۵۱ متری این برج قرار دارد و پذیرای مهمانان برای نهار و شام می باشد.

دیدنی های شهر تورنتو

۲. موزه ی سلطنتی اونتاریو

نام اختصاری این موزه ROM می باشد. شهرت آن بین المللی است و هر ساله در آن نمایشگاه های مهمی برگزار می شود. موزه ROM علاوه بخش قدیمی دارای یک قسمت مدرن نیز می باشد.

۳. ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre)

این ورزشگاه طوری ساخته شده است که سقفش باز می شود. در این ورزشگاه مسابقات فوتبال و بیس‌بال برگزار می شود. کنسرت‌ های پاپ و راک نیز در این ورزشگاه برگزار می گردد و تورهای یک ساعته که شامل بازدید از پشت‌ صحنه و امکانات این مجموعه‌ ی ورزشی از جمله امکانات این ورزشگاه می باشد.

دیدنی های شهر تورنتو

۴. گالری هنر اونتاریو

در غرب تورنتو گالری هنر اونتاریو قرار دارد که نام آن به طور خلاصه AGO می باشد. مجموعه‌ های هنر اروپایی، اقیانوسی، آفریقایی و کانادایی از جمله آثار ارزشمند در این گالری می باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۵. قصر کازا لوما (Casa Loma)

این بنا مربوط به دوران قرون وسطا می باشد. این قصر متعلق به فردی بسیار ثروتمند با نام Sir Henry Pellatt بود و ۱۰۰ اتاق و ۳۶ حمام دارد. سوییت‌ های مزین، گذرگاه‌ های مخفی، تونل، برج و چندین هکتار باغ از جمله مکان های دیدنی این قصر هستند، که باعث شده است این قصر باشکوه و تاریخی به یکی از دیدنی های شهر تورنتو برای توریست ها تبدیل شود.

دیدنی های شهر تورنتو

۶. باغ وحش تورنتو

در ۴۰ کیلومتری از شمال‌شرقی مرکز شهر باغ وحش تورنتو وجود دارد. این باغ وحش چند بخش مختلف دارد. برای نمونه قسمت آمریکای شمالی دارای خرس های گریزلی است. ساوانای آفریقایی و دیواره‌ ی بزرگ مرجانی از دیگر بخش های این باغ وحش می باشند.

۷. بازارچه‌ ی سنت لاورنس (St. Lawrence Market)

محصولات غذایی، گل و کالاهای خاص در این بازارچه به فروش می رسند. فضای داخلی آن بسیار جذاب است و دارای پلکانی بزرگ و لوستر هایی می باشد که برای فیلم برداری سریال ها و فیلم ها به وفور مورد استفاده قراغر می گیرند.

دیدنی های شهر تورنتو

۸. منطقه تفریحی (Entertainment District)

جدیدترین کنسرت ها و بزرگترین نمایش ها در این منطقه برگزار می گردند و دارای هتل، رستوران و فروشگاه نیز می باشد.

۹. آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada)

در داخل این آکواریوم تونلی بزرگ وجود دارد که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا دنیای زیر اقیانوس را در اطراف خود ببینند و لذت ببرند. در این آکواریوم ستاره های دریایی با نورپردازی های جذابی به چشم می خورند.

دیدنی های شهر تورنتو

۱۰. تالار شهر (City Hall)

معماری این بنا توسط فردی فنلاندیصورت گرفته است. این بنا با دو بلوک طاقی دارای ۲۰ و ۲۷ طبقه دارای حوض بزرگی مقابلش می باشد که زمستان ها مکانی برای پیست اسکیت می باشد. در تعطیلات کریسمس این بنا با جلوه جذابی تزیین می شود.

۱۱. مرکز خرید ایتون سنتر (Eaton Center)

این مرکز خرید بسیار بزرگ و مدرن است و ایستگاه مترو دارد. این مرکز خرید دارای نمایندگی‌ های برندها، بوتیک‌ ها، رستوران‌ ها و کافه‌ تریاها می باشند.

دیدنی های شهر تورنتو

۱۲. منطقه‌ ی خرید و سرگرمی (Distillery District)

از جذاب ترین منطقه گردشگری و تفریحی شهر تورنتو این مکان است که دارای بوتیک‌ های جذاب، گالری‌ ها و استودیوهای هنری و رستوران‌ می باشد.

۱۳. های پارک (High Park)

این پارک قبلا متعلق به شخص خاصی بوده است که طی سال ها بعد به شهر تورنتو واگذار کرد. های پارک که یکی از دیدنی های شهر تورنتو با امکانات تفریحی متفاوت است، دارای باغ ها و پل ها و چشم اندازهای سرسبز و زیبا می باشد. از دیدنی های این پارک می توان به استخرها و حوض‌های دیدنی، حصارهای مخصوص نگهداری حیوانات، زمین بازی، محوطه‌هایی مخصوص گردش خانوادگی و تور قطارگردی اشاره کرد. هر ساله در این پارک نمایش شکسپیر اجرا می شود.

دیدنی های شهر تورنتو

۱۴. مرکز علمی اونتاریو

در این مکان امکان آشنایی بازدیدکنندگان با دستاوردهای فناوری، ارتباطات مخابراتی، اپتیک، زیست‌شناسی، فیزیک، سفر فضایی، هواشناسی و سایر علوم وجود دارد. این مرکز علمی مناسب برای همه سنین می باشد.

۱۵. جزایر تورنتو

این جزیره یک کیلومتر تا ساحل فاصله دارد. قایق سواری، شنا و پیاده روی از جمله تفریحات این منطقه می باشد. در این جزیره خانه های ویلایی و گردشگاه های دریایی نیز یافت می شود.

دیدنی های شهر تورنتو

۱۶. تالار افتخارات هاکی

در این تالار از ورزش هاکی جهان افتخارات و سوابقی جمع آوری شده است. در این مکان در مورد بازیکنان ورزش هاکی، اسناد لیگ هاکی و … به نمایش گذاشته شده است.

۱۷. آبشار نیاگارا

این آبشار یک و نیم ساعت با تورنتو فاصله دارد و از مناطق جذب گردشگران به حساب می آید. قایق‌ سواری در پای آبشار، ناهار و… از کارهایی است که می توان در این منطقه انجام داد.

دیدنی های شهر تورنتو

۱۸. سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland)

این مکان تفریحی دارای ۷۰ نوع سرگرمی می باشد که دارای پارک آبی نیز می باشد. این سرزمین دارای ترن های هوایی بسیار هیجان انگیزی است که در کانادا بی نظیر هستند. این مکان در بیرون از شهر قرار دارد. و یکی از مکان های دیدنی شهر تورنتو محسوب می گردد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *