دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با استفاده از راهکارهای زیر در برابر انتفادات غیر منصفانه بایستید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در زندگی روزمره و محیط کاری بیشتر ما با افرادی رو به رو شده ایم که در مقابل سخنان و رفتار ما انتقادهایی غیر منصفانه و نادرست ارائه می دهند.

برای بیشتر افراد نحوه برخورد با این انتقادهای غیر منصفانه دارای اهمیت می باشد بنابراین با آگاهی داشتن در این زمینه به راحتی می توانید در برابر انتقادهای نادرست دیگران بایستید.

انتفادات غیر منصفانه

شما می توانید بسته به این که با انتقاد چه کسی در محیط کاری یا آموزشی رو به رو هستید به این انتقادات پاسخ دهید.همچنین توجه داشته باشید که اولین برخورد و پاسخ شما می تواند بسیار تعیین کننده باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

1- حفظ آرامش و خونسردی:

اولین قدمی که می توانید در این شرایط بردارید حفظ آرامش است حتی اگر با انتقادات تند از سوی رئیس خود رو به رو شدید با حفظ آرامش و تسلط بر شرایط می توانید پاسخی درست و مناسب را به زبان بیاورید.

2- تکرار کردن انتقاد:

در چنین شرایطی شما نمی توانید به راحتی پاسخی مناسب و درست را به زبان بیاورید بنابراین می توانید با استفاده از تکینک تکرار دوباره انتقاد را بیان کنید تا متوجه منظور طرف مقابل شوید و با افزایش تمرکز پاسخ مناسب را بیان کیند.

3- باز کردن ذهن:

زمانی که از تکنیک تکرار استفاده می کنید با به چالش کشیدن فرد منتقد این امکان وجود دارد که او حرف خود را پس بگیرد در چنین شرایطی می توانید برای جذاب تر شدن جلسه بحث انتقادی جدیدی که بر آن تسلط دارید را باز کنید.

انتفادات غیر منصفانه

  •  آرون گروپس

4- حفظ ادب و احترام:

اگر فرد منتقد همچنان حرف خود را ادامه داد در چنین شرایطی با تسلط بر خود و حفظ ادب و احترام می توانید نظر خود را به او بیان کنید و در نتیجه او را قانع خواهید کرد.

اگر فرد منتقد همکارتان بود چه کنید؟

اگر با انتقادی از سمت همکار خود رو به رو هستید با احترام به سخنان او گوش دهید و از تکنیک های بیان شده در قسمت بالا می توانید استفاده کنید.

اگر فرد منتقد رئیستان بود چه کنید؟

اگر با انتقاد از سمت رئیستان رو به رو شدید کافی است عزت نفس خود را حفظ کنید و با اعتماد به نفس پاسخ های منطقی را به او ارائه دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *