دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روکش کیک

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

اگر برای تهیه کیک به دنبال یک کاور مناسب هستید و به تزیین کیک اهمیت می دهید، ما به شما طرز تهیه گاناش شکلاتی را پیشنهاد می کنیم. با گاناش شکلاتی می توانید کیک خود را به زیبایی تزیین کنید.

بعد از پخت کیک، بیسکوییت و … به دنبال یک روکش مناسب و خوشمزه برای آن هستیم. البته این روکش جدا از طعم خوب، بیشتر جنبه تزیینی دارد. به همین خاطر برای تهیه کیک در نظر گرفته می شود. گاناش شکلاتی یکی از همین روکش های عالی و خوشمزه در تهیه کیک است. برای آشنایی با طرز تهیه گاناش شکلاتی در ادامه همراه ما شوید.

گاناش شکلاتی در واقع همان خامه شکلاتی است. شما می توانید این خامه را به دو صورت غلیظ  یا رقیق تهیه کنید. اگر می خواهید گاناش شکلاتی شما حالت سس داشته باشد، باید میزان شکلات را به اندازه یک دوم خامه تهیه کنید اما اگر به دنبال تهیه کاور کیک هستید، باید میزان شکلات را دو برابر خامه کنید تا سفت و غلیظ شود.
شاید شما نیز تهیه شکلات روی کیک را تجربه نموده اید و از این طریق کیک های خانگی را تزیین نموده باشید. گاناش و شکلات می توانند گزینه های فوق العاده ایی برای تزیین کیک شکلاتی و کیک های ساده باشند. در طرز تهیه گاناش شکلاتی می توان از درصدهای متفاوتی از شکلات معمولی، شکلات تلخ و شکلات شیری استفاده نمود. توجه داشته باشید که برای تهیه گاناش از شکر استفاده نمی شود و تنها عامل شیرین کننده شکلات محسوب می شود.

مواد لازم

  • شکلات با طعم و درصد دلخواه: ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه گاناش شکلاتی خوشمزه با طعم عالی

برای شروع دستور تهیه گاناش شکلاتی، ابتدا شکلات را خرد کنید.
شکلات
در ادامه خامه صبحانه را در ظرف مناسب بریزید و آن گاه ظرف را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید.
خامه
منتظر بمانید تا گوشه های حباب در آن دیده شود. مراقب باشید که خامه به جوش نیاید. در مرحله بعد شکلات های خرد شده را داخل خامه بریزید.
خامه صبحانه
شکلات های خرد شده را داخل خامه فرو کنید اما مخلوط نکنید. ۵ دقیقه صبر کنید. این ۵ دقیقه صبر در واقع یک نوع استراحت دادن است. حالا با هم زن دستی، خامه و شکلات را مخلوط کنید. این مخلوط کردن را تا زمان به دست آمدن فرمی براق و یک دست ادامه دهید.
میکس خامه و شکلات
آن گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و در کناری قرار دهید تا سرد شود. می توانید گاناش تهیه شده را در یخچال قرار دهید اما باید مرتب آن را هم بزنید.
هم زدن خامه و شکلات
همچنین می توانید زمانی که گاناش حالت روان دارد، از آن برای پوشش سطح کیک و بعد از سرد و غلیظ شدن از آن برای ایجاد شکوفه روی کیک البته به کمک قیف و ماسوره استفاده کنید.
گاناش شکلاتی
طرز تهیه گاناش شکلاتی
نکته : البته از گاناش مانند کرم پاتیسیر در بین لایه های مختلف کیک نیز می توان استفاده کرد.

دستور تهیه گاناش شکلاتی بدون خامه و با نشاسته

گاناش شکلاتی ترکیب فوق العاده خوشمزه ای است که کاربرد های زیادی دارد و همانطور که گفتیم در تزیین انواع کیک ها از جمله کیک وانیلی و کیک شکلاتی بیشترین کاربرد را دارد، استفاده از گاناش در بین لایه های کیک نیز می تواند طعمی عالی به کیک دهد، حال اگرچه خامه اصلی ترین ماده تهیه گاناش است اما در اینجا قصد داریم بدون آن و با استفاده از نشاسته ذرت به تهیه گاناش بپردازیم، بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • نشاسته ذرت/ یک چهارم پیمانه
  • شکر/ یک و نیم پیمانه
  • زرده تخم مرغ/ ۴ عدد
  • شیر/ ۳ پیمانه
  • کره/ ۲ قاشق غذا خوری
  • آب لیموی تازه/ ۲ قاشق غذا خوری
  • شکلات/ ۲۰۰ گرم
  • وانیل/ نصف قاشق چای خوری
  • نمک/ یک چهارم قاشق چای خوری

نحوه تهیه گاناش شکلاتی

روش تهیه گاناش شکلاتی با نشاسته

در ابتدا نشاسته ذرت را در داخل قابلمه ای مناسب بریزید، بهتر است ظرفی را که انتخاب کرده اید, استیل باشد و بعد نمک و شکر را به نشاسته بیفزایید و به خوبی هم بزنید به طوری که کاملا با هم ترکیب شوند.

اکنون زرده های تخم مرغ را به مخلوط نشاسته افزوده و بعد شیر را به تدریج و آرام آرام اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و باید این مخلوط را پیوسته و بدون وقفه هم بزنید تا زمانی که نشاسته و مواد دیگر بجوشند و مخلوط حاصل به حالت کرم رنگ درآید.

زمانی که ترکیب شما به غلظت مناسب رسید (غلظت آن همچون ماست شل باشد)، می توانید حرارت زیر آن را خاموش کرده و در حالی که هنوز داغ است، شکلات، کره، وانیل و آب لیمو را بیفزایید، سپس به خوبی هم بزنید به طوری که شکلات ها به طور کامل آب شده و حل شوند، برای راحتی کار می توانید در ابتدا شکلات ها را خرد کنید و به شیوه بن ماری آن را ذوب کرده و بعد به ترکیب مواد خود اضافه کنید، اکنون که همه مواد شما یکدست شده ، گاناش آماده است و می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

آموزش تهیه گاناش شکلاتی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
امیدواریم به کمک مطلب ارائه شده در زمینه طرز تهیه گاناش شکلاتی, بتوانید یک روکش کیک عالی و خوشمزه در منزل تهیه کنید و از این طریق تزیین کیک فوق العاده ایی داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *