دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سه علت بزرگ در دعواهای زناشویی و راه برطرف کردن آن ها

  • زهره امامی
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

گاهی اوقات در روابط زناشویی پیش می آید که مدام بحث های تکراری می کنید انگار هیچوقت قرار نیست این مساله حل شود.

در ادامه مطلب زیر سه دلیل برای دعواهای همیشگی بیان می کنیم و در کنار آن ها به راه حل های آن ها نیز اشاره می کنیم. امیدوارم با خواندند این مقاله ریشه اختلافات خود را بشناسید و بتوانید برای حل آن ها قدمی بردارید.

۱.والدین به شما یاد داده‌اند که حل اختلافات واقعا غیرممکن است

اختلاف های رایج زناشویی

گاهی پیش می آید ازوالدین خود سرسختی و یا لجاجت بر سره یک موضوعی را یاد گرفته باشید و هرگز نخواهید به اختلاف ها پایان دهید. این مشکل به خاطر این است که ممکن است در کودکی مدام شاهد دعوا بین والدین خود بوده اید و الگوی شما آن ها می باشند. ممکن است از والدین خود قهر کردن و یا داد و بیداد و یا ایجاد بحث های انحرافی وسط بحث پیش آمده را آموخته باشید.

اختلاف های رایج زناشویی

راه‌ حل چیست؟

حتی اگر در دوران کودکی والدین خود را الگوی خود نیز قرار نداده باشید در بزرگسالی بازهم رفتارها و واکنش های آنان را به هنگام عصبانیت بازگو خواهید کرد. چرا که این رفتار ها به صورت غیر ارادی در شما نهادینه شده اند. به خود بقبولانید که اختلافات زناشویی حل شدنی هستند. ازدواج خوب فقط به خاطر انتخاب خوب و ایده آل نیست بلکه این امر مهم به مراقبت و مدارا کردن نیاز دارد.

۲.وقتی همسرتان روی نقطه‌ ضعف شما دست می‌ گذارد کنترل‌ خود را از دست می‌ دهید

اختلاف های رایج زناشویی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همه‌ نیاز دارند نگاهی مثبت به خود داشته باشند. وقتی همسرتان به هوش، مهارت یا پاکدامنی شما شک می‌ کند،‌ به خود حس بدی پیدا می‌ کنید؛ بنابراین باید اعتماد به‌ نفس بالا داشته باشید. در غیر این صورت نظرات منفی همسرتان در مورد شما می‌ تواند باعث رنجش‌ تان شود. در این موارد حتما عصبی می شوید و احتمالا شما هم می‌ خواهید روی نقطه‌ ضعف‌ های او دست بگذارید. گاهی‌ اوقات چیزهایی که می‌ گویید خیلی آزاردهنده هستند؛ هر چیز وحشتناکی که به ذهن تان می‌ رسد، در مورد همسرتان می‌ گویید.

اختلاف های رایج زناشویی

راه‌ حل چیست؟

باید بتوانید خودتان را با مهربانی درک و بخشندگی قضاوت کنید. تنها در این صورت است که دیگر لازم نیست به عصبانیت پناه ببرید تا از خودتان در برابر انتقاد‌های دیگری محافظت کنید. برای موفقیت در زندگی زناشویی باید با ویژگی حق به جانب بودن خداحافظی کنید.

۳.تفاوت‌ های اساسی در ذات یا در عقاید شما وجود دارد، این تفاوت‌ ها حل‌ شدنی نیستند

اختلاف های رایج زناشویی

مثلا همسر شما برون‌ گراست و دوست دارد اوقات خود را بیرون از خانه سپری کند. این جریان شما را گهگاه به‌ شدت عصبی می‌ کند. چون شما اساسا درون‌ گرا هستید و ترجیح می‌ دهید در خانه بمانید. شما دوست دارید در خانه به آرامش برسید و دوس دارید همسرتان نیز در کنار شما بماند. گاهی ممکن است به وی بگویید چرا زمان طولانی را در بیرون از منزل سر می کنی من برایت کافی نیستم؟. در صورتیکه موضوع اصلا این نیست او با کنار شما ماندن مشکل ندارد فقط با زمان طولانی در خانه یا محیط بسته ماندن دچار مشکل می شود.

اختلاف های رایج زناشویی

راه‌ حل چیست؟

بهترین کار این است که به تفاوت های یکدیگر احترام بگذاریم. اگر مدام به خاطر تفاوت شخصیتی و تفکر همسرتان وی را تحقیر کنید شک نکنید که وی را از خود دور خواهید کرد و هرگز نخواهید توانست زندگی تان را با او قسمت کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *