دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قوانینی برای استحکام روابط عاطفی

  • زهره امامی
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

در این قسمت می خواهیم برایتان از قوانینی بگوییم که رعایت نکردن آن ها موجب می شود زندگی مشترک شما روبه نابودی برود و هرگز نتوانید رابطه را بازسازی کنید.

رعایت نکاتی در زندگی زناشویی واجب می باشد. چرا که همسر شما دوست و یا خانواده شما نیست بلکه همسرتان است. بنابراین باید یاد بگیرید حرف هایی را که به بقیه افراد ممکن است بگویی به همسرتان هرگز نگویی. زیرا چه مرد و چه زن برای این ازدواج می کند که به آرامش روانی برسد پس اگر در محیطی که پر از حرف های بیهوده است قرار بگیرد از ازدواج پشیمان خواهد شد و ممکن است نسبت به همسرش حس تنفر پیدا کند و زمانیکه این حس وارد رابطه زناشویی بشود قطعا هر دو طرف قضیه آزار می بینند و این یعنی هشداری برای طلاق.

۱.هرگز فحش ندهید

سعی کنید در بدترین و آزاردهنده ترین شرایط سکوت کنید. سکوت بهتر از به کاربردن واژهای ناپسند است. مطمین باشید حرف زشت هرگز از ذهن کسی پاک نمی شود.

۲.تهدید نکنید؛ شرط و شروط نگذارید

خیلی اوقات تهدید برخی از افراد موجب برانگیختن حس لجبازی در آن ها می شود. گاهی هم ممکن است فرد نتواند در مورد مساله ای تصمیم درست بگیرد. همسرتان را هرگز تهدید نکنید. زندگی میدان نبرد نیست. شما قرار است تا پایان عمر در کنار او به آرامش برسید پس هرگز با این کار وی را نسبت به خود دلسرد نکنید.

رفع مشکلات زناشویی

۳.حرف نامزد یا همسر قبلی را پیش نکشید

بروز این رفتار نشانه سنگدل بودن شماست. به هیچ وجه این حرف ها را نگویید. کسی چه می داند شاید فرد قبلی هم به مرور زمان تغییر رفتار می داد و هرگز قابل تحمل نمی شد. زمان را از دست ندهید و به جای تحقیر طرف مقابل نکات مثبت او را به خود و او یادآوری کنید تا هر دوتان احساس رضایت داشته باشید. هیچ انسانی کامل نیست.

۴.حساب‌ کشی نکنید؛ به‌ ویژه برای مسائل جزئی

هرگز همسرتان را بخاطر کم کاری که در گذشته در حق شما کرده است را سرزنش نکنید. ممکن است او در آن زمان گرفتاری مالی و یا روحی داشته است و نتوانسته بیش از آن برای شما مایه بگذارد. مطمینا پیش آمده که گاهی شما هم در حق وی کم لطفی داشته اید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۵.حکم صادر نکنید

از عبارت تو همیشه فلانی بهمانی و … استفده نکیند. به جای آن بهتر است مثلا بگویید «ممکنه چند دقیقه به من توجه کنی، می‌ خوام درباره‌ ی مشکلم توی محل کار صحبت کنم» یا از این قبیل جملات که هم به خودتان حس خوبی می دهد و هم طرف مقابل را تحریک می کند تا حواسش را به شما بدهد.

۶. در اتاق خواب بحث نکنید

بحث بر سر یک مشکل در اتاق خواب آن محیط را برای هردوتان غیرقابل تحمل می کند و ممکن است دیگر در آن محیط به آرامش نرسید. پس مواظب قلب کلبه مشترکتان باشید تا روابطتان دچار انزجار بیش از حد نشود و بتوانید راه برگشت داشته باشید.

رفع مشکلات زناشویی

۷.پیش از حل مشکل به تخت‌ خواب نروید

همه ما برای خوابیدن کنار فردی نیازمند حس خوب هستیم. مطمینا نمی توانید در کنار فردی که تمام طول روز و یا شب را با او مجادله کرده اید به خواب بروید. این مساله ممکن است اجازه ندهد خواب عمیق داشته باشید و شاید علاوه بر آزار روحی برایتان مشکل جسمی هم ایجاد کند.

۸.سکوت را بیش از یک روز ادامه ندهید

این رفتار کودکانه را کنار بگذارید. انسان های امروزی قهر نمی کنند و با گفتمان مسایل خود را حل می کنند و یا اگر در زمینه ای به تفاهم نمی رسند سعی می کنند آن مساله را تمام کنند و دیگر درموردش بحث نکنند. سکوت طولانی مدت نه تنها همسر و فرزندانتان را بلکه خودتان را نیز آزار می دهد. گاهی ممکن است طرف مقابل برای همیشه از شما نا امید شود و هرگز به شما تمایلی نشان ندهد. آیا این رفتار شریک زندگی تان را دوست خواهید داشت؟

۹.در مقابل فرزندان فریاد نزنید

فریا زدن موجب ترس اطرافیان از جمله همسر و فرزندان می شود. خودتان را جای آن ها بگذارید. آیا کسی که شما را بترساند را دوست خواهید داشت؟

۱۰.عبارت‌ های تحقیرآمیز را به‌ زبان نیاورید

هرگز به هنگام مشاجره به کمبودهای غیر اردای طرف مقابل از جمله ترکیب چهره، اندام و یا کچلی طرف مقابل اشاره نکنید. به اطر داشته باشید در انتخاب آن ها او دخیل نبوده است پس انصاف را رعایت کنید و ارزش خودتان را نیز با این قبیل ایراد گرفتن ها پایین نیاورید.

رفع مشکلات زناشویی

۱۱.هنگام خشم از پرتاب اشیا خودداری کنید

این کار در واقعیت موجب ایجاد محیط تشنج آور برای هردوتان می کند. گاهی نیز ممکن است وی در این جریان دچار آسیب جسمی بشود و کار به شکایت و قانون بکشد پس به خاطر خودتان هم شده هرگز این کار را نکنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *