دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصاویری جذاب از دیدنی های آفریقا

  • زهره امامی
  • ۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

آفریقا سومین قاره پهناور جهان است که حدود یک هفتم جمعیت جهان را دارد و 20 درصد از خشکی های جهان را شامل می شود.

در ادامه این قسمت عکس هایی زیبا از طبیعت دیدنی قاره آفریقا را خواهید دید. این قاره چیزی در حدود ۳۰٬۲۲۱٬۵۳۲ کیلومتر مربع مساحت دارد.

دره پادشاهان – مصر

این دره در نزدیکی شهر اقصر مصر در کناره غربی رود نیل قرار دارد. در این مکان به تعداد 63 مقبره فراعنه و افراد قدرتمند قلمرو پادشاهی قرار گرفته است.

آفریقا از نگاه عکاسان

دلتای اوکاوانگو-بوتسوانا

این مکان از عجایب هفتگانه طبیعی آفریقا محسوب می شود که مساحتی در حدود 17 هزار کیلومترمربع دارد. این مکان تالاب های بزرگ و کانال های آب مخفی و دریاچه های زیبایی را دارد.

آفریقا از نگاه عکاسان

گوریل های کوهی –کوه های ویرونگا

در آفریقا کوه هایی هستند که تا مرزهای اوگاندا٬ رواندا و کنگو کشیده شدند و جزء کوه های آتشفشانی می باشند. این مکان غیر از زیبایی طبیعی گوریل هایی دارد که در زیر می بینید.

  •  آرون گروپس

آفریقا از نگاه عکاسان

کوه کلیمانجارو –تانزانیا

این کوه جزء بلندترین کوه های دنیا و بلندترین کوه آفریقا می باشد.

آفریقا از نگاه عکاسان

رود اومو-اتیوپی

این رود در جنوب غربی اتیوپی قرار دارد . 50 قبیله بومی در آنجا ساکن هستند و مقصدی شگفت انگیز برای کسانی است که علاقه مند به فرهنگ آفریقا می باشند. بسیاری از این قبایل رسومات و عقاید سنتی خود را حفظ کرده اند و به شکل قبایل اولیه آفریقا زندگی می کنند.

آفریقا از نگاه عکاسان

دهانه انگورونگورو-تانزانیا

این مکان جزء بخش های میراث جهانی یونسکو بوده و بزرگترین دهانه آتشفشانی خشک و البته بکر در دنیا می باشد. در حدود 2 تا 3 میلیون سال پیش با انفجار آتشفشان و فروریزی آن شکل گرفت. این دهانه دارای عرض 19 کیلومتری و عمق 600 متری است. این مکان یک منطقه حفاظت شده برای انواع جانوران مثل :اسب آبی ٬کرگدن٬گورخر٬گاو وحشی و کوهی آفریقایی ٬شیر و آهو می باشد.

آفریقا از نگاه عکاسان

رودخانه دره ماهی (فیش ریور)-نامیبیا

دومین دره رود بزرگ در دنیاست که عرض 27 کیلومتر و طول 160 کیلومتری دارد. این رود در زمینی به عمق 550 متر قرار دارد. رودخانه دره ماهی دومین مکان جذاب و پربازدید نامیبیا است که برای پیاده روی و دیدن اسب های وحشی ٬گوره خر و بیش از 60 گونه پرنده مناسب می باشد.

آفریقا از نگاه عکاسان

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *