دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله رولی با بستنی و تزیین آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه ژله رولی با بستنی به همراه نکات طلایی برای تهیه بهتر ژله بستنی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع دسر خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

یکی از خوشمزه ترین انواع دسرها ژله رولی است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این نوع ژله را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه ژله رولی با بستنی از مواد ساده ای نظیر ژله با هر نوع طعم دلخواه و بستنی وانیلی و آب جوش استفاده می شود.

ژله رولی با بستنی و ژله بستنی و کیک ژله ای از انواع دسرهای مجلسی و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید بهتر است از تهیه این نوع دسرها غافل نشوید.

تزیین ژله رولی با بستنی

مواد لازم

  • بستنی وانیلی : ۲/۳ پیمانه
  • ژله با طعم دلخواه : ۱ بسته
  • آب جوش : ۱ پیمانه

طرز تهیه ژله رولی با بستنی در منزل

برای تهیه ژله رولی با بستنی ابتدا پودر ژله را با آب جوش مخلوط کنید.

دستور تهیه ژله رولی با بستنی

پودر ژله را به روش بن ماری درون آب جوش حل کنید سپس بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش بستنی را از فریزر بیرون آورید و به پودر ژله حل شده اضافه کنید.

اضافه کردن بستنی به مخلوط ژله

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اجازه دهید تا بستنی درون آب جوش به آرامی باز شود.

ژله رولی با بستنی
در مرحله بعد ظرفی در ابعاد ۳۰*۲۰ را تهیه کنید سپس همه سطح ظرف را با کمک سلفون بپوشانید و ژله را درون ظرف بریزید توجه داشته باشید که از هم زدن ژله باید خودداری کنید سپس ظرف ژله را به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

ریختن مخلوط ژله در قالب
بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی ژله را از درون یخچال بیرون آورید.

ژله رولی

روی سطح ژله با کمک چاقویی تیز و خیس برش های ۲ سانتی ایجاد کنید.

برش دادن ژله

شروع به رول کردن ژله کنید و آن را به آرامی بپیچید.

طرز تهیه ژله رولی با بستنی

ژله های رول شده را درون ظرفی مناسب قرار دهید.

ژله رولی با بستنی

ظرف حاوی ژله ها را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله های رولی به صورت کامل منسجم شوند.

تزیین ژله رولی

نکات طلایی برای تهیه ژله رولی با بستنی

  • توجه داشته باشید که زمان های مطرح شده برای ساخت ژله رولی با بستنی کلی است و ممکن است شما با توجه به درجه یخچال تان نیاز به زمان بیشتر و یا کمتری داشته باشید.
  • اگر مخلوط ژله بستنی را زودتر از زمان موعد از یخچال بیرون آورید ژله رولی با بستنی در هنگام رول کردن ترک می خورد.
  • بعد از اضافه کردن بستنی به ژله مخلوط این مواد را هم نزنید تا دسر شما دو رنگ شود.
  • در طرز تهیه ژله رولی در صورت تمایل می توانید در زمان برش زدن ژله آن را به صورت دالبری برش بزنید تا بعد از رول کردن ژله بستنی به شکل گل رز درآید.

ژله رولی خوشمزه و خوش طعم

آموزش تهیه ژله بستنی ساده

ژله بستنی ماننند ژله کج، ژله رولتی و ژله تخم مرغ بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و می توانید آن را با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید خیلی راحت آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

 مواد لازم :

  • پودر ژله : یک بسته با طعم دلخواه
  • بستنی وانیلی : نصف پیمانه
  • آب جوش : نصف پیمانه

مراحل تهیه ژله بستنی

مراحل تهیه :

در روش تهیه ژله بستنی ساده و خوشمزه ابتدا بستنی را در دمای محیط گذاشته تا هم دمای محیط شده و کم کم نرم شود اما دقت داشته باشید که مانند شیر نشود.

 حالا به سراغ تهیه ژله بروید و داخل یک کاسه مناسب پودر ژله ریخته  و بعد به آن آب جوش بیفزایید سپس کاسه را بر روی بخار کتری گذاشته و آن را هم زده تا کاملا پودر ژله حل شود.

در این مرحله از نحوه تهیه ژله بستنی بعد از اینکه پودر ژله کاملاً حل شد کاسه را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا هم دمای محیط شود.

حالا بعد از اینکه بستنی نرم شد و ژله نیز هم به دمای محیط رسید آن ها را داخل قالب مورد نظر ریخته و با هم ترکیب کنید.

در مرحله بعدی قالب مورد نظر را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید تا ژله سفت شود سپس از یخچال خارج کتید.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه ژله بستنی، قالب را به مدت چند ثانیه داخل آب گرم گذاشته تا بتوانید آن ها از قالب بستنی جدا نمایید و بعد قالب را داخل ظرف مورد نظر برگردانده و آن را نوش جان کنید.

آموزش تهیه ژله بستنی خوشمزه

نکات تکمیلی

۱. همین مراحل گفته شده برای تهیه ژله بستنی لیوانی نیز می توانید انجام دهید با این تفاوت که نیازی به خارج کردن ژله از لیوان نمی باشد.

۲.به منظور زیباترشدن ژله بستنی می توانید از بستنی های رنگ تیره مانند : بستنی شاه توت با ژله های رنگ روشن مانند آلوئه ورا استفاده نمایید و یا از ژله های رنگ تیره با بستنی رنگ روشن مانند بستنی وانیلی استفاده کنید.

ایده هایی برای تزیین ژله رولی با بستنی

ژله رولی با بستنی را می توانید در انواع رنگ های مختلف تهیه کنید سپس ژله های رول شده و آماده را درون ظرف مناسبی برای سرو بچینید و با کمک پودر پسته و پودر نارگیل و انواع شکلات ها و … این دسر خوشمزه را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید. در ادامه ایده هایی برای تزیین ژله رولی با بستنی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

دستور تهیه ژله رولی با بستنی طرز تهیه ژله رولی ژله رولی با بستنی ژله رولی خوشمزه با بستنی ژله رولی خوشمزه و خوش طعم ژله رولی خوش طعم طرز تهیه ژله رولی با بستنی با ساده ترین روش تزیین ژله رولی با بستنی به شکل گل ژله رولی با بستنی خوشمزه ژله رولی با بستنی ژله رولی با بستنی تزیین ژله رولی با بستنی به شکل انگور تزیین ژله رولی با بستنی به شکل گل های زیبا طرز تهیه ژله رولی با بستنی با روشی ساده تزیین زیبا ژله رولی با بستنی به شکل دسته گل زیبا تزیین ژله رولی

در این مطلب با طرز تهیه ژله رولی با بستنی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله خوشمزه و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *