دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین حرکات ورزشی برای لاغری

  • مهلا بستگان
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

این روزها همه به دنبال اندامی متناسب، کشیده و زیبا هستند و به همین منظور سراغ انواع حرکات ورزشی و رژیم های غذایی هستند که به وزن و اندام دلخواه خود برسند. ما در این مطلب به همین منظور به بیان بهترین حرکات ورزشی برای لاغری خواهیم پرداخت.

با وجود مشغله های فراوانی که امروزه در بین عموم به وجود آمده است، دیگر وقتی برای به باشگاه و سالن های بدنسازی رفتن باقی نمی ماند و با وجود تمام تمایلی که افراد برای ایده آل سازی وزن خود دارند، معمولا به بن بست می خورند. ما در همین زمینه به ارایه بهترین حرکات ورزشی برای لاغری پرداخته ایم که شما می توانید به راحتی در ایام بیکاری خود این تمرینات را در منزل انجام دهید.

ما در مطالب قبلی انواع حرکات کششی برای افزایش قد، حرکات شکم، ورزش برای لاغری و بسیاری از تمرینات ورزشی برای درمان بیماری های مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، در این مطلب به حرکت های مختلف ورزشی برای لاغری اشاره می کنیم.

بهترین حرکات ورزشی برای لاغری

انواع حرکات ورزشی برای لاغری

تمرینات ورزشی بسیاری برای لاغری اندام وجود دارد که می توان با انجام آنها به وزن و سایز ایده آل و دلخواه خود برسید اما مسئله انجام این تمرینات زیر نظر مربی و در سالن های مخصوص می باشد که اکثریت بانوان و آقایان به دلیل مشغله های کاری و اجتماعی نمی توانند در این مکان ها حضور به هم برسانند. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توان در منزل هم با انجام یک سری تمرینات ورزش کرد و از از اضافه وزن خود کاست.

 

  • طناب زدن:

جالب است بدانید که با طناب زدن، ۱۰۷۴ کالری در ساعت خواهید سوزاند و به راحتی می توان از این حرکت لاغری در منزل استفاده نمود. ده دقیقه طناب زدن می‌تواند تقریبا معادل ۱۶۱۰ متر دویدن در عرض ۸ دقیقه باشد. چون در طناب زدن، فشار هر پرش توسط هر دو پا جذب می‌شود، احتمال آسیب دیدن زانو در این ورزش نسبت به دویدن، بسیار کمتر می باشد.

  •  آرون گروپس

حرکات ورزشی مناسب برای کم کردن وزن

  • بالا رفتن از پله ها:

شاید جالب باشد که مطلع شوید با بالا رفتن از پله‌ها، ۸۱۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند. بالا رفتن از پله‌ها، برای کالری سوزی و لاغری، بسیار بهتر و مفیدتر از دویدن به حساب می آید. بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش هوازی نام دارد. پس همان فوایدی را دارد که سایر ورزش‌های هوازی دارند، در نتیجه شما هم وزن کم می‌کنید و هم قلب و ریه‌هایتان را تقویت می نمایید که این یک گزینه عالی به حساب می آید.

  • دویدن آهسته و یکنواخت:

خوب است بدانید که با دویدن، ۵۵۵ کالری در ساعت می توانید بسوزانید. دویدن یکی از بهترین تمرینات برای بدن است و تنها چیزی که برای دویدن نیاز دارید، یک جفت کفش مناسب و خوب می باشد.

ورزش و لاغری

  • دوچرخه سواری:

افرادی که به این ورزش تسلط دارند، با دوچرخه‌سواری، ۵۰۸ کالری در ساعت می توانند بسوزانند. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های هوازی و مفید برای قلب و سیستم تنفسی است که خیلی هم مفرح و هیجان انگیز است.

  • حرکات ورزشی هوازی:

با انجام ورزش‌های هوازی، ۳۹۹ کالری در ساعت سوزانده می شود. ورزش هوازی، شیوه‌ای بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب است که می‌تواند کالری‌های انباشته شده در بدن را بسوزاند. یک جلسه تمرین هوازی بیست دقیقه‌ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما کمک می‌کند تا به سرعت وزن اضافه خود را کاهش دهید.

حرکات ورزشی برای کاهش وزن

  • زومبا:

با رقصیدن، ۳۷۰ کالری در ساعت خواهید سوزاند. اگر به دنبال شیوه‌ای مفرح برای تناسب اندام و کاهش وزن هستید، رقصیدن یک پیشنهاد خوب به حساب می آید. رقصیدن یک راه بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب می باشد. ضمنا همزمان با تغییرات ریتم و حرکات ورزشی برای لاغری، تمام بدن پیوسته به چالش کشیده می‌شود و برای همین هرگز کسل کننده نمی باشد و چون انواع رقص ها موجود هستند می توان ریتم را با آهنگ های مختلف تغییر داد.

  • پیاده روی:

با پیاده‌روی، همین ورزش ساده، ۱۶۷ کالری در ساعت سوزانده می شود. اگر دویدن برای شما سخت است و مشکلات مفصلی دارید، پس پیاده‌روی برای شما یک راه‌حل عالی به حساب می آید. طبق مطالعات انجام شده پیاده‌روی حتی می‌تواند برای کاهش وزن مفیدتر از دویدن باشد و قطعا بی خطرتر و ساده‌تر نیز است.

بهترین حرکات ورزشی برای لاغری

 

علاوه بر موارد ذکر شده در متن اگر می توانید به باشگاه بروید و تحت نظر مربی قرار بگیرید، حرکات بدنسازی و تکواندو، شنا و بسکتبال نیز در لاغری و کاهش وزن بسیار تاثیر گذار هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *