دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای جامع هفته هفدهم بارداری, بارداری هفته به هفته

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۴
  • دیدگاه‌ها برای راهنمای جامع هفته هفدهم بارداری, بارداری هفته به هفته بسته هستند

هفته هفدهم بارداری نیز نیاز به مراقبت های ویژه دارد. شکم مادر باردار بزرگتر از هفته های قبل شده است و باید از آسیب و صدمه محافظت شود.

در هفته ۱۷ بارداری نیز تغییرات جالب توجه ایی برای جنین و مادر باردار رخ می دهد. اندازه کودک داخل رحم در حال تغییر کردن است و هماهنگ با آن رحم و اندازه شکم مادر باردار نیز تغییر می کند. این مطلب راهنمای جامعی از هفته ۱۷ بارداری می باشد.

تغییرات کودک در هفته هفدهم بارداری

هفته هفدهم بارداری

در هفته هفدهم از بارداری هفته به هفته, اسکلت کودک از حالت غضروفی و نرم به حالت استخوانی در حال تغییر است. همچنان که کودک داخل رحم رشد می کند, بند ناف او نیز در حال ضخیم تر و قوی تر شدن است. جفت در این هفته ضخامت خود را به ۵۴/۲ سانتیمتر می رساند.

هفته هفدهم بارداری

کودک در این هفته وزنی حدود ۱۵۵ گرم دارد. این در حالی است که طول او ۱۲.۷ سانتی متر می باشد و مشابه یک شلغم می باشد. کودک داخل رحم در این هفته می تواند مفاصل خود را حرکت دهد و غدد مولد عرق در بدن او شروع به شکل گیری می کنند.

چشمان جنین در این هفته به نظر می رسد در جلوی سرش قرار دارد و مژه ها در حال ظاهر شدن بر روی چشمانش هستند با این حال چشمان او هنوز هم بسته است. گوش های او تقریبا در مکان اصلی خود واقع شده اند. به علاوه ماده ی محافظی به نام میلین به آرامی شروع به پوشش اطراف نخاع می کند.

  •  آرون گروپس

هفته هفدهم بارداری

ایجاد لایه چربی در زیر پوست کودک در این هفته, به دلیل حفظ دمای معمولی بعد از تولد است. جنین هفده هفته دارای مو در تمام سطح بدن خود است. از تغییرات بسیار جالبی که در این هفته قابل مشاهده است می توان به تکامل تخمک ها در جنین دختر و تکامل اسپرم ها در جنین پسر اشاره کرد.

در حال حاضر مادر باردار می تواند لگد و حرکات ناگهانی جنین در این هفته را احساس کند. این حرکات آن قدر ناگهانی هستند که مادر باردار ممکن است نتواند هیچ واکنشی به آن نشان دهد.

تغییرات مادر در هفته ۱۷ بارداری

تقویم بارداری و هفته هفدهم

یکی از اتفاقاتی که در هفته هفدهم بارداری, برای مادر باردار ممکن است رخ دهد, مشکلات تعادلی است. به دلیل اضافه وزنی که در ناحیه جلو و بالای بدن ایجاد شده, برخی مادران ممکن است هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهند. به زنان باردار توصیه می شود از کفش های طبی و با پاشنه های کوتاه استفاده کنند تا احتمال زمین خوردن کاهش یابد.

بارداری هفته به هفته

در این هفته از بارداری, مادر ممکن است احساس گرمای شدیدی داشته باشد که به دلیل افزایش جریان خون در بدن او می باشد. همچنین موهای مادر ممکن است براق تر و جذاب تر به نظر برسد و ریزش مو در این هفته کم است.

همچنین به زنان باردار توصیه می شود از شکم خود محافظت کنند چرا که ضربه و آسیب به شکم ممکن است برای سلامتی کودک و مادر باردار خطرناک باشد. در اتومبیل, جهت بستن کمربند ایمنی بهتر است آن را از کنار ران و کفل عبور دهند و قفلش را زیر شکم ببندند.

یکی از فعالیت های این هفته می تواند تعیین اسم برای نوزاد متولد نشده باشد. توصیه می شود مادر باردار به همراه همسر خود لیستی از نام های مورد علاقه شان تهیه کنند و در مورد هر یک از این اسم ها نظر یکدیگر را بخواهند تا به اسم های توافقی برسند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای راهنمای جامع هفته هفدهم بارداری, بارداری هفته به هفته بسته هستند دیدگاه برای این نوشته