دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی کاکائویی عالی و خوش طعم در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه بستنی کاکائویی با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید بستنی کاکائویی خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید.

بستنی از انواع تنقلات خوشمزه و خوش طعم است که با طعم های مختلفی تهیه می شود؛ بستنی کاکائویی از انواع طعم های پرطرفدار و محبوب می باشد که در روش ساخت بستنی کاکائویی از مواد ساده ای نظیر شیر و شکر و ثعلب و پودر کاکائو استفاده می شود.

بستنی وانیلی، بستنی کاکائویی و بستنی شکلاتی از انواع بستنی های خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهایی که به تهیه انواع بستنی در منزل علاقه مند هستند این نوع بستنی ها را در منزل برای وعده عصرانه و میان وعده و یا پذیرایی از مهمان ها تهیه کنند، در ادامه مطلب دو دستور تهیه بستنی کاکائو را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد بنابراین اگر شما نیز تمایل زیادی به تهیه این نوع بستنی در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه بستنی کاکائویی

مواد لازم

  • شکر : یک لیوان
  • شیر : شش لیوان
  • پودر کاکائو : دو قاشق غذاخوری
  • ثعلب : یک قاشق غذاخوری پر

طرز تهیه بستنی کاکائویی در منزل

برای تهیه بستنی کاکائویی ابتدا شیر را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی گرم شود؛ سپس پودر کاکائو و شکر و ثعلب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید.

طرز تهیه بستنی کاکائویی

شیر را از روی حرارت شعله گاز بردارید و مخلوط شکر را به صورت آرام آرام به شیر داغ بیفزایید و مخلوط شیر و شکر را هم بزنید تا به مخلوطی یکدست تبدیل شوند و غلیظ و آبدار شوند. توجه داشته باشید که اگر پودر کاکائو و ثعلب را با شکر مخلوط نکنید مخلوط این مواد در شیر داغ گلوله گلوله می شوند.

مخلوط شکر و شیر
در مرحله بعدی بعد از خنک شدن مایع بستنی آن را به مدت چند ساعت درون فریزر قرار دهید تا به خوبی بسته شود. بعد از اینکه بستنی به طور کامل بسته شد آن را از فریزر بیرون آورید و با کمک چاقویی مناسب بستنی را به قسمت هایی کوچک تقسیم کنید.

میکس کردن تکه های بستنی

  •  آرون گروپس

تکه های بستنی کاکائویی را درون غذاساز بریزید و آن ها را میکس کنید (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به غذاساز می توانید از هر وسیله دیگری برای میکس بستنی استفاده کنید همچنین میکس کردن بستنی فشار زیادی را به موتور دستگاه وارد می کند بنابراین بهتر است در هر مرحله مقدار کمی از بستنی را میکس کنید).

بستنی کاکائویی میکس شده

اگر بستنی ساز در دسترس دارید می توانید مایع بستنی را درون بستنی ساز بریزید تا به آرامی به بستنی تبدیل شود.
در مرحله آخر دستور تهیه بستنی کاکائویی مایع بستنی میکس شده را درون فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و بستنی آماده شده را درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با کمک سس شکلات و شوکو رول و … بستنی را تزیین کنید. برای تزیین کردن بستنی می توانید از انواع روش ها و ایده های جالب برای تزیین بستنی استفاده کنید.

 بستنی کاکائویی خوشمزه و پرطرفدار

آموزش تهیه بستنی کاکائویی بدون دستگاه

بستنی کاکائویی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه نحوه تهیه بستنی کاکائویی بدون دستگاه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است.

مواد لازم :

  • شیر عسل : یک پیمانه
  • پودر کاکائو : دو قاشق غذا خوری
  • خامه : دو پیمانه
  • شکلات تلخ : یک پیمانه
  • شکلات چیپسی : یک چهارم پیمانه

دستور تهیه بستنی کاکائویی

نحوه تهیه :

در روش تهیه بستنی کاکائویی ابتدا پیش از انجام هر کاری پره های همزن را جدا کرده و به همراه کاسه ای که مواد را باید داخل آن میکس کنید به مدت سی دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

حالا شکلات را خرد کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و شروع به هم زدن کنید تا کاملا آب شود سپس از روی حرارت برداشته و به آن پودر کاکائو و شیر عسل بیافزایید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

حالا پره های همزن و کاسه را از یخچال بیرون آورده و پره های آن را متصل کنید سپس خامه را داخل آن ریخته و هم بزنید تا خامه فرم بگیرید.

در این مرحله از نحوه تهیه بستنی کاکائویی پس از فرم گرفتن خامه به آن مخلوط شکلات بیافزایید و با کمک لیسک آن را هم بزنید.

در مرحله آخر شکلات های چیپسی را به مخلوط بیفزایید و دوباره هم بزنید حالا مایه به دست آمده را داخل ظرف مورد نظر گذاشته و یک سلفون روی آن بکشید سپس درب ظرف ببندید و اجازه دهید به مدت هشت ساعت داخل فریزر باشد تا بستنی آماده شود و با سس شکلاتی تزیین نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه بستنی کاکائویی

در این مطلب طرز تهیه بستنی کاکائویی را با ساده ترین روش را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از تهیه این بستنی خوش طعم نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع بستنی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *