دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی با آرد گندم فوق العاده عالی و نکاتی برای پخت بهتر

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

فرنی از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است که با روش های مختلفی پخته می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی با آرد گندم را با ساده ترین روش به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر فرنی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

فرنی با آرد گندم طعم و مزه بی نظیری دارد و شما می توانید این نوع فرنی را در منزل به سادگی و با صرف زمان کمی بپزید. در طرز ساخت فرنی با آرد گندم از شیر گاو و آرد و شکر و آب و کره استفاده می شود که کره باعث می شود تا فرنی طعم مجلسی تری پیدا کند.

فرنی با روش های مختلف تهیه می شود که در مطالب قبلی طرز تهیه فرنی با نشاسته و طرز تهیه فرنی با آرد برنج را مشاهده کردید در این بخش قصد داریم تا شما کدبانوهای عزیز را با دستور پخت فرنی با آرد گندم آشنا سازیم شما می توانید با توجه به ذائقه خود فرنی را با هر کدام از روش های گفته شده بپزید.

تزیین ساده فرنی با آرد گندم

مواد لازم

  • شیر گاو : ۲ استکان
  • شکر : ۱ قاشق مرباخوری
  • آرد گندم : یک قاشق مرباخوری
  • آب : ۴ استکان
  • کره : ۵۰ گرم

طرز تهیه فرنی با آرد گندم

برای پخت فرنی با آرد گندم ابتدا آرد را به همراه شیر در قابلمه ای مناسب بریزید سپس مخلوط آرد و شیر را هم بزنید تا آرد در شیر حل شود. در مرحله بعدی ساخت فرنی شکر و آب را به مخلوط شیر و آرد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مواد فرنی را به صورت مداوم هم بزنید سپس کره را به فرنی اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد فرنی کمی غلیظ شوند.

طرز تهیه فرنی با آرد گندم

طرز تهیه فرنی با آرد گندم در منزل

توجه داشته باشید که تا زمان غلیظ شدن فرنی باید مواد آن را هم بزنید و بعد از آماده شدن فرنی آن را در ظرف مناسبی برای سرو بریزید و سپس فرنی را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فرنی با آرد گندم

نکات طلایی برای پخت بهتر فرنی با آرد گندم

  • در روش تهیه فرنی با آرد گندم باید ابتدا آرد گندم را در شیر به خوبی حل کنید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید.
  • برای پخت فرنی باید مخلوط مواد فرنی را روی شعله گاز مدام هم بزنید.
  • برای اینکه فرنی طعم و مزه بی نظیری پیدا کند می توانید مقداری کره به فرنی بیفزایید.
  • توجه داشته باشید که فرنی را باید روی شعله گاز با حرارت ملایم بپزید.

 دستور پخت فرنی با آرد گندم

مدل های تزیین فرنی با آرد گندم

برای تزیین فرنی ایده های زیادی وجود دارد و بهتر است شما بعد از پخت این دسر خوش طعم به تزیین کردن آن بپردازید. ترافل و خلال پسته و خلال بادام و پودر دارچین و پودر نارگیل و … از انواع موادی هستند که از آن ها برای دیزاین فرنی استفاده می شود و شما می توانید چند نوع از مواد تزیینی را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس طرحی زیبا و خاص را روی فرنی ایجاد کنید.

استفاده از شابلون یکی دیگر از انواع روش هایی است که از آن برای دیزاین فرنی استفاده می شود و اگر شما مهارت خاصی در ایجاد طرح روی دسر فرنی ندارید را می توانید از شابلون های مخصوص تزیین استفاده کنید.

اگر تمایل دارید فرنی تزیینی مجلسی داشته باشید می توانید بعد از پخت دسر آن را درون قالب طرح دار بریزید و بعد از اینکه دسر خودش را گرفت آن را درون ظرفی مناسب برگردانید.

تزیین ساده فرنی تزیین خاص فرنی تزیین فرنی با دارچین تزیین فرنی تزیین ساده فرنی فرنی قالبی تزیین ساده فرنی تزیین خاص فرنی دیزاین ساده فرنی دیزاین فرنی تزیین زیبا دسر فرنی تزیین فرنی با آرد گندم طرز تهیه فرنی با آرد گندم دیزاین فرنی تزیین فرنی تزیین فرنی با روش های جالب طرز تهیه فرنی با آرد گندم تزیین ساده فرنی فرنی قالبی

 

در این مطلب با روش ساخت فرنی با آرد گندم آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع فرنی در منزل نهایت لذت را ببرید؛ می توانید بعد از پخته شدن و غلیظ شدن فرنی آن را در ظرف مناسبی بریزید و سپس با کمک روش های تزیین فرنی آن را تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت فرنی با روش های مختلف به بخش انواع فرنی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *