دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس و نکاتی که باید بدانید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰

قرص زینک پلاس حاوی روی, ویتامین B و C است. روی یک ماده معدنی مفید برای بدن است که همراه با این دو ویتامین نقش مهمی در رشد مو, ناخن و سلامت پوست دارد. همچنین ویتامین C نیز نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد. در ادامه بهترین زمان مصرف قرص زینک را می خوانید.

قرص زینک پلاس باعث افزایش رشد بدن, رشد بهتر ناخن ها و مو می شود. این دارو در انواع قرص”کپسول” و شربت وجود دارد و مصرف آن در بین زنان و کودکان بیشتر است. در این مقاله به طور مفصل درباره بهترین موقع مصرف قرص زینک پلاس و مقدار مجاز آن صحبت می کنیم. این دارو تنها با تجویز پزشک باید مصرف شود و مصرف بدون نسخه آن ممکن است اثرات منفی روی بدن بگذارد.مصرف قرص زینک

بهترین زمان مصرف قرص زینک

متخصصان بهترین زمان مصرف قرص های زینک را بعد از صرف نهار می دانند. این دارو در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین موقع مصرف کپسول زینک است.

نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در این دارو می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.

بهترین زمان مصرف قرص زینک

مقدار مصرف زینک پلاس

همانطور که گفته شد مصرف قرص زینک پلاس روزانه است. و دوز مصرف آن در رده های مختلف سنی متفاوت است. به طور مثال در نوزادان تا شش ماهگی میزان آن دو میلی گرم در روز است. مقدار دوز تجویزی در نوزادان بین شش ماه تا سه سال سه میلی گرم در روز می باشد. با بالا رفتن سن کودکان مقدار دوز مصرف این دارو نیز افزایش پیدا می کند. به طور مثال به کودکان چهار تا هشت سال باید پنج میلی گرم از این دارو داد و کودکان نه تا سیزده سال نیز مقدار هشت میلی گرم از این دارو باید مصرف کنند. از آن جایی که در این سنین کودکان رشد سریعتر و بهتری دارند بنابراین با مکمل قرار دادن رژیم غذایی, سبزیجات و میوه ها می توان به رشد بهتر و سریعتر نیز کمک کرد.

دوز مصرف

بزرگسالان از زینک پلاس جهت مصارفی مانند تقویت و رشد مو و ناخن استفاده می کند. همچنین مقدار مصرف این دارو در زنان و مردان نیز متفاوت است. مقدار دوز مجاز مصرف قرص زینک پلاس در مردان بالای چهارده سال, ۱۱ میلی گرم در طی روز است و در زنان بین چهارده تا هجده سال ۹ میلی گرم در روز می باشد. زنان نوزده سال به بالا نیز مقدار ۸ میلی گرم در روز باید استفاده کنند. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که مقدار دوز مجاز مصرف قرص زینک پلاس در زنان باردار ۱۲ میلی گرم در طی روز است.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *