دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با این روش خانه تکانی عید نوروز را سریعتر و راحت تر انجام دهید

  • یلدا محمدی
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

روش های بسیار مفید و کاربردی برای خانه تکان عید را در این مطلب ارائه خواهیم داد که با استفاده از این ده روش خانه تکانی می توانید در مدت زمانی کوتاه اقدام به تمیز نمودن فضای منزل برای عید نوروز نمایید.

خانه تکانی یکی از رسوم زیبا و جالب است که هر ساله در اسفندماه انجام می گیرد و اینگونه افراد به استقبال فصل بهار می روند. فرقی ندارد که منزل شما چقدر کثیف و بهم ریخته باشد، آنچه که اهمیت دارد این است که با انجام فعالیت هایی سعی کنید قبل از عید نوروز به خانه تکانی عید پرداخته و در هنگام سال تحویل فضایی زیبا و دلنشین داشته باشید. بر این اساس بهتر است با انواع روش خانه تکانی آشنا شوید و با به کارگری آنها به نتیجه مطلوب دست یابید.

۱۰ روش خانه تکانی عید و تمیز کردن منزل :

خانه تکانی در اصطلاح به هر گونه فعالیت در زمینه شستن، تعمیر کردن، تمیز کردن، دکوراسیون و چیدن منزل، جابجا کردن وسایل و هر آنچه که به بهبود شرایط منزل  و تمیزی آن کمک کند اطلاق می شود. خانه تکانی عید را می توان با روشهای مختلفی انجام داد اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید با اقداماتی سریع و ساده بهترین نتیجه را بگیرید. بر این اساس آشنایی با انواع روش خانه تکانی می تواند نقش مثبتی در انجام فعالیت ها داشته باشد. در ادامه این مطلب می توانید با بهترین و موثرترین روش های خانه تکانی عید آشنا شوید.

نکات مهم خانه تکانی

  • اولین اقدام برای شروع هر فعالیتی داشتن برنامه ریزی دقیق است. قبل از شروع خانه تکانی باید برنامه ریزی کنید تا مشخص شود هر روز قرار است چه مقدار از کارها و به چه شکلی انجام گیرد. برای داشتن بهترین برنامه ریزی کارهای کلی را به اجزا کوچکتر دسته بندی کنید تا بتوانید هر یک را به بهترین شکل انجام دهید.
  • بعد از انجام برنامه ریزی دقیق و اصولی اقدام به تهیه وسایل مورد نیاز نمایید. این وسایل شامل انواع پاک کننده ها، جارو، دستمال های تمیز، تکه های ابر و… می باشد که هر یک برای تمیز کردن بخشی از منزل مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که آنها را به موقع فراهم آورید در هنگام خانه تکانی مشکلی نخواهید داشت.

روش خانه تکانی

  • روزی را به شستشو اختصاص دهید، در این روز سعی کنید لباس ها، ملحفه ها، پرده ها، فرش و موکت و هر نوع وسیله پارچه ایی که نیاز به شستن دارد را جدا نموده و با استفاده از شوینده های مطمئن اقدام به شستن آنها نمایید.
  • اگر قصد دارید از اتاق خواب ها شروع نمایید تحت هیچ شرایطی از داخل کمدها و زیر تختخواب ها غافل نشوید و آنها را با دقت مرتب  و تمیز نمایید. در تمیز کردن اتاق خواب به سراغ وسایلی بروید که فکرش را هم نمی کنید و مدت ها از آنها غافل بوده اید. مطمئنا اینگونه وسایل خیلی وقت است که تمیز نشده اند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

تمیز کردن خانه برای عید نوروز

  • حال زمان آن رسیده است که به سراغ آشپزخانه بروید، ممکن است تمیز کردن آشپزخانه برای شما نیز سخت و دشوار باشد، با این حال نباید نگران باشید. از کابینت ها و گنجه ها شروع کنید، وسایل مورد نیاز را شستشو دهید و آنها را مرتب بچینید. سپس به سراغ تمیز کردن یخچال و فریزر بروید و سعی کنید آنها را به بهترین شکل مرتب کنید. برای راحتی بیشتر کارهای مربوط به تمیز کردن آشپزخانه را در چند مرحله مجزا انجام دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.
  • از پاک کردن لکه های مختلف از روی وسایل و ظروف، دیوار ها و سایر سطوح غافل نشوید. از شوینده های مختلف و مفید در این زمینه استفاده نمایید و با استفاده از آنها تمامی سطوح را عاری از هرگونه لکه نمایید.

روش های خانه تکانی برای عید

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • تمیز کردن شیشه های پنجره و درب های منزل از جمله مهمترین مواردی است که در خانه تکانی مورد توجه قرار می گیرد. شوینده های مختلفی برای این کار در بازار وجود دارد با این حال در صورت تمایل می توانید در این شیوه خانه تکانی برای پاک کردن شیشه ها، از ترکیب مقداری سرکه سفید، الکل صنعتی و مایع ظرفشویی با آب استفاده نمایید و از این طریق تمامی شیشه های منزل را به بهترین شکل تمیز کنید.
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام نیز از جمله مواردی است که نیابد از آن غافل شد، البته تمیز کردن این نقاط تا حدودی آسان است. ابتدا زباله ها را دور ریخته، سپس با استفاده از جرم گیر های مختلف کف و دیوارها را تمیز کنید و در نهایت اقدام به پاک نمودن شیرآلات نمایید. توجه داشته باشید که در این روش خانه تکانی هدف ما کسب بهترین نتیجه در کوتاه ترین زمان است.

تمیز کردن شیرآلات در خانه تکانی

  • تغییر دکوراسیون و چیدن منزل فعالیتی است که شما باید بعد از تمیز کردن تمام قسمت های منزل انجام دهید. با انجام تغییراتی در دکوراسیون داخلی منزل، زیبایی و جذابیت بیشتری به خانه ببخشید.
  •  مرحله آخر خانه تکانی مربوط به گردگیری خانه و تمیز کردن گرد و غبار است که در روزهای آخر سال انجام می گیرد و بعد از جارو کشیدن و گردگیری خانه مطمئن خواهید شد که خانه تکانی شما به پایان رسیده است.

خانه تکانی سریع و راحت برای عید نوروز

نکاتی برای خانه تکانی آشپزخانه

بعد از اتمام خانه تکانی اتاق ها، نوبت به تمیز کردن قلب خانه یعنی آشپزخانه می رسد، برای این منظور لازم است تا دستکش هایتان را به دست کنید، خانه تکانی شامل مراحل مختلفی می باشد و هر یک از بخش های خانه یکی از مراحل آن را تشکیل می دهد، حال می توان گفت که یکی از سخت ترین مراحل خانه تکانی مربوط به آشپزخانه می باشد که البته با برنامه ریزی و نظم داشتن می توانید به راحتی این کار را انجام داده و از آن عبور کنید.

روش خانه تکانی +تصاویر

تمیز کردن گرد و خاک از سقف آشپزخانه، تمیز کردن داخل کابینت ها، دستمال کشیدن سطح کابینت، تمیز کردن چربی سینک ظرفشویی، تمیز کردن یخچال و … از جمله اقدامات خانه تکانی آشپزخانه است که هر یک نیازمند رعایت نکات خاصی می باشد.

ترفند هایی موثر و مفید برای خانه تکانی

  • به منظور از بین بردن لک های مداد رنگی بر روی دیوار ها می توانید از مقداری خمیر دندان استفاده کنید به این صورت که با مالیدن کمی خمیر روی لکه و با مسواک کشدن روی آن به راحتی می توانید لکه را بزدایید و پاک کنید.
  • در صورت از بین نرفتن لکه های ایجاد شده بر روی دیوار و سرامیک، می توانید از مقداری سرکه استفاده کنید و با زدن کمی از سرکه روی لک، آن را به راحتی از بین ببرید.
  • اگر دیوار منزلتان پوشیده از کاغذ دیواری است، به منظور تمیز کردن آن می توانید از آب و پودر لباسشویی برای تمیز کردن لکه های آن کمک بگیرید.

روشهای خانه تکانی

  • همچنین برای شست و شو و تمیز کردن استیل های آشپزخانه نیز می توانید از سرکه استقاده کنید.
  • از مخلوط آب داغ و جوش شیرین می توان برای تمیز کردن گاز استیل آشپزخانه استفاده کرد به این صورت اجاق گاز شما براق خواهد شد. در صورت ایجاد جرم روی گاز می توانید مقداری سرکه را روی آن اسپری کنید و بعد با پودر ماشین لباسشویی و اسکاچ شست و شو دهید، در آخر نیز دستمال نمناک بکشید، برای خشک کردن آن هم، بهتر است از پارچه کتان استفاده کنید تا روی اجاق لک نیفتد.

ترفندهای خانه تکانی

با انواع روشهای خانه تکانی مفید و بسیار کاربردی آشنا شدید، با استفاده از این روشها اقدام به انجام خانه تکانی نموده و منزل خود را برای عید نوروز و شروع سال جدید آماده و مهیا نمایید. شما دوستان عزیز و علاقه مند در صورت تمایل می توانید با دیگر روش ها و اصول مربوط به خانه تکانی و تمیز کردن منزل در بخش خانه داری آشنا شده و از نکات و راهکارهای مطرح شده در این بخش نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *