دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت کلاه دخترانه و پسرانه جدید و شیک

  • یلدا محمدی
  • ۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش بافت کلاه یکی از آموزش های مفید و کاربردی است که اغلب مادرهای هنرمند سعی در یادگیری آن و بافت انواع کلاه برای بچه ها دارند و بافتنی های زیادی در فصل پاییز و زمستان انجام می دهند.

با فراگیری بافت کلاه می توانید در منزل و با استفاده از کاموا و میل بافتنی کلاه های زیبا و متنوعی برای اعضا خانواده ببافید و مورد استفاده قرار دهید. بر همین اساس در این مقاله روش کامل و مرحله به مرحله بافت کلاه دخترانه و پسرانه را ارائه کرده ایم که با فراگیری آن می توانید به راحتی در منزل کلاه های شیک و زیبایی ببافید.

آموزش بافت کلاه به صورت مرحله به مرحله و مدل های جدید کلاه بافتنی :

در این مقاله سعی داریم شما را با طریقه بافتن کلاه دخترانه و پسرانه به صورت مجزا آشنا نماییم تا با استفاده از این روش بافت، کلاه های زیبایی برای دوقلوها و همچنین دختر و پسرهای گل ببافید. برای بافت این کلاه ها به دو کلاف صد گرمی کاموا و میل شماره ۵ نیاز دارید که با آنها بافت کلاه را شروع نمایید.

نحوه بافت کلاه دخترانه :

بافت این کلاه را با ۷۰ دانه شروع می کنیم و ابتدا رج اول را مدل هاروش بافته و بقیه آن را با بافت ساده ادامه می دهیم. در رج بعد هر جهار دانه یکبار از یک دانه، پنج دانه در آورده و آنها را یکی کنید تا توپک های پایین کلاه ایجاد شود. کار را با شش رج ساده بافی ادامه دهید، بعد از بافت شش رج، یک رج مدل هاروش بافته و شانزده رج دیگر را ساده ببافید. در رج هفدهم هر دوازده دانه یکبار یک دانه کم کنید. در چهارده رج پایانی به کم کردن دانه بپردازید تا در فرق کلاه تنها دوازده دانه باقی بماند. در این مرحله می توانید با استفاده از کاموای زرد رنگ دو گیس باریک برای کلاه ببافید و آن را از داخل به قسمت گوش ها متصل نمایید. برای کلاه های دخترانه و پسرانه که می بافید می توانید شال گردن نیز تهیه نمایید. در صورت تمایل با مراجعه به آموزش بافت شال گردن و آشنایی با نحوه بافت، شال گردن های زیبا و متنوعی برای این نوع کلاه ها ببافید.

مدل کلاه دخترانه و پسرانه

نحوه بافت کلاه پسرانه :

برای بافت کلاه پسرانه، مشابه کلاه دخترانه، کار را با هفتاد دانه شروع کرده و بعد از بافت یک رج با روش هاروش ادامه کا را ساده (از رو) ببافید، برای این نوع کلاه هر شش دانه یکبار، از یک دانه پنج دانه را درآورده تا توپک های کلاه پسرانه تشکیل شود. بعد از شش رج ساده بافی، یک رج دیگر مدل هاروش ببافید و بعد ۲۱ رج ساده ببافید. در این مرحله از بافت کلاه در رج ۲۲ هر دوازده دانه یکبار یک دانه کم کنید و در چهارده رج پایانی، با کم کردن دانه ادامه دهید تا تنها ۱۲ دانه باقی بماند. سپس داخل آنها نخ رد کرده و آن را جمع کنید و دانه های باقی مانده را کور کنید و در پایان فرق کلاه را بدوزید.

در صورتی که تمایل دارید برای کلاه هایی که بافته اید گوش تهیه کنید، می توانید ۱۰ دانه سر بیندازید و آن را شانزده رج ساده ببافید و سپس بافت را دولا کرده و چین دهید و به کلاه متصل نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آموزش بافت کلاه

بافت کلاه گوش خرسی جذاب

باید بدانید که روش بافت این کلاه گوش بسیار ساده می باشد، حال برای درست کردن آن نیاز به میل بافتنی شماره ۵ و نخ بافتنی ضخیم نیاز دارید.

آموزشی از بافت کلاه کودکانه

به اندازه دور سر کودک دانه سر بیاندازید. سپس برای رج های بعدی ۵ رج کشباف یک دانه زیر یک دانه رو ببافید و در آخر کلاه را به شکل ساده ببافید و قسمت بالای آن را نیز جمع کنید.

برای گوش های خرسی لازم است دو منگوله کاموایی درست کنید و هر منگوله را روی یک سمت کلاه و قسمت بالای آن بدوزید، منگوله ها را به گونه ای بدوزید که حالت نیم دایره به خودش بگیرد.

آموزشی دیگر از بافت کلاه برای کودک

برای بافت این کلاه نیز لازم است در ابتدا به اندازه دور سر کودک، دانه سر بیاندازید. در ابتدا بیست دانه سر انداخته و چند رج کشباف به صورت یکی رو و یکی زیر ببافید و با استفاده از متر اندازه بگیرید تا با توجه به میزان ضخامت کاموا معلوم شود چقدر برای دور سر باید دانه بیاندازید؛ مثلا برای کاموایی با ضخامت متوسط می توانید برای اندازه دور سر در حدود ۴۶ سانتی متر به تعداد ۸۶ دانه سر بیاندازید. (تعداد دانه ها باید مضربی از ۴ باشد + ۲ دانه برای حاشیه)

روش بافت کلاهی زیبا برای کودک

برای بافت کلاهی که در تصویر مشاهده می کنید، بعد از سر انداختن دانه ها، چند رج کشباف یعنی در حدود ۴ سانت را به صورت یکی رو و یکی زیر ببافید.

بعد از کشباف رج اول؛ یک دانه زیر (حاشیه کار) ببافید و مراحل یک دانه از رو، سه دانه زیر، یک رو، سه زیر را تا آخرین رج تکرار کنید و یک دانه را نیز برای حاشیه ببافید.

برای رج دوم و تمامی رج های زوج، همگی دانه ها مثل خودش بافته خواهد شد و ژته ها را از رو بگیرید و به گونه ای ببافید که سوارخ ایجاد شود.

برای بافت رج سوم؛ یک دانه زیر برای حاشیه و یک دانه رو ببافید. یک ژته بیاندازید و سه دانه زیر را با هم یکی کنید و دوباره یک ژته انداخته و تا آخرین رج به همین ترتیب عمل نمایید، دانه آخر را زیر بیاندازید برای حاشیه.

توجه داشته باشید، برای اینکه بافت حالت توری داشته باشد باید، ژته ها حتما سوارخ داشته باشند، البته برای ایجاد بافت توری می توانید دانه های رو را که بین سه دانه زیر قرار می گیرد را بیشتر کنید، اما مدل تنها بر روی دانه های زیر انجام می گیرد.

مدل های کلاه بافتنی دخترانه و پسرانه :

در این بخش به معرفی مدل های متنوع و زیبایی از انواع کلاه بافتنی دخترانه و پسرانه می پردازیم که با الگوبرداری از این طرح ها و انواع مدل بافتنی می توانید کلاه های شیک و مناسبی برای کودکان ببافید.

آموزش بافت کلاهمدل بافتنیمدل کلاه بافتنیبافت کلاه دخترانهبافت کلاه بچه گانهکلاه بافتنی بچه گانهنحوه بافت کلاه دخترانهمدل کلاه بافتنی بچه گانه

با آموزش بافت کلاه دخترانه و پسرانه آشنا شدید، با استفاده از این دستور بافت می توانید بافتنی های زیبایی انجام داده و آنها را در فصل زمستان مورد استفاده قرار دهید. با مراجعه به بخش بافتنی از دیگر آموزش ها و مدل های بافتنی دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *