دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نورپردازی سقف بدون کناف در آشپزخانه و پذیرایی

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

احتمالا با شنیدن کلمه لوستر تصویر یک سقف بلند با گچ‌بری شیک و یک لوستر بزرگ آویز در ذهنتان تجسم می‌شود. بااین‌حال سقف همه خانه‌ها گچ‌بری و کناف ندارد. ازهمین‌رو فقط با یک لوستر جذاب می‌توانید آن را تا حد ممکن جذاب کنید. ممکن است در وهله اول ترسیم نورپردازی روی سقف بدون کناف برایتان دشوار و حتی مسخره به نظر برسد؛ اما با ایده‌هایی که در این مقاله برایتان بیان می‌کنیم، با انواع لوستر می‌توانید برای نورپردازی سقف پذیرایی ساده اقدام کنید. برای طراحی یک دکوراسیون شیک با نورپردازی عالی خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

نورپردازی سقف بدون کناف در آشپزخانه و پذیرایی

لوستر شاخه‌ای؛ بهترین انتخاب برای نورپردازی سقف پذیرایی بدون کناف

لوسترهای شاخه‌ای همان لوسترهای کلاسیکی هستند که مانند شاخه‌های درخت پیچ‌وتاب‌های جذابی دارند و روی هر شاخه یک لامپ قرار گرفته است. این لوسترها معمولا از جنس برنج یا برنز در ترکیب با کریستال هستند. لوسترهای شاخه‌ای به‌دلیل تعدد لامپ‌ها نوردهی بالایی دارند و به‌تنهایی جذابیت دکوراسیون سقف را به عهده می‌گیرند؛ بدون اینکه نیازی به گچ‌بری‌های شکیل و عجیب روی سقف باشد.

یکی از مهم‌ترین معیارها هنگام خرید لوستر شاخه‌ای توجه به تعداد شاخه‌ها و تناسب آن با فضای موردنظرتان است. اگر در محیط‌های بزرگ از لوستر شاخه‌ای با شاخه‌های کم استفاده کنید، قطعا لوستر در فضا گم شده و احتمالا نور کافی را هم تامین نخواهد کرد. از طرفی شلوغ بودن شاخه‌ها تاثیر منفی روی دکوراسیون فضاهای کوچک خواهد داشت. ازهمین‌رو باید تناسب را رعایت کنید. تقریبا به‌ازای هر ۳ تا ۵ متر مربع یک شاخه موردنیاز است. به‌عنوان مثال برای یک اتاق ۱۵ متر مربعی بهتر است از یک لوستر با حداقل ۳ شاخه استفاده کنید.

لوسترهای خطی؛ مناسب برای نورپردازی سقف ساده

هرچند اکثر لوسترها دایره‌ای شکل هستند، اما در حال حاضر لوسترهای مدرن‌تری در بازار مشاهده می‌کنید که به آن‌ها لوستر خطی می‌گویند. این لوسترها از کنار هم قرار گرفتن چند لامپ تشکیل می‌شوند و برای فضاهای مستطیلی بهترین انتخاب به شمار می‌روند. از لوسترهای لاینر یا خطی می‌توانید بالای جزیره، بالای میز ناهارخوری، آشپزخانه و حتی پذیرایی‌های مستطیل‌شکل استفاده کنید.

تقارن ذاتی و تعادل پخش نوری که لوسترهای خطی برای فضا به ارمغان می‌آورند، کلیه کمبودهای سقف ساده را از بین می‌برد. به‌این‌ترتیب با پرداخت کمترین هزینه برای خرید لوستر می‌توانید یک فضای گرم و صمیمی برای محل زندگی یا کار خود ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که ارتفاع لوستر خطی در نورپردازی سقف پذیرایی مدرن اهمیت چشمگیری دارد. برای تعیین ارتفاع لوستر باید ابتدا فاصله کف تا سقف را بر حسب متر اندازه‌گیری کرده و عدد به‌دست‌آمده را در ۲۰.۸۲۸ ضرب کنید. حاصل این عبارت ارتفاع مناسب برای نصب لوستر خطی روی سقف بدون کناف است.

نورپردازی سقف بدون کناف در آشپزخانه و پذیرایی

لوسترهای دیواری؛ انتخابی عالی برای پذیرایی‌های بزرگ

لوسترهای دیواری که به آن‌ها دیوارکوب نیز می‌گویند، از کاربردی‌ترین وسایل نورپردازی در منازل و فضاهای مختلف به شمار می‌روند. اگر دیوارها از یکدیگر بسیار فاصله دارند یا تعداد پنجره‌ها بسیار کم است، توصیه می‌کنیم از لوسترهای دیواری برای تزئین و نورپردازی منزل استفاده کنید.

از چراغ یا لوستر دیواری می‌توان برای روشن کردن یک نقطه خاص مانند نشیمن یا میز ناهارخوری استفاده کرد. همچنین کسانی که تابلوهای هنری فاخر روی دیوار نصب می‌کنند، برای جلب توجه افراد به سمت این آثار، اقدام به نصب لوسترهای جذاب برای نورپردازی روی آن‌ها می‌کنند.

برای بیشتر کردن جلوه لوستر مدرن پذیرایی روی دیوار باید آن را در ارتفاع مناسبی نصب کنید. بهترین ارتفاع لوستر دیواری از سطح زمین حدود ۱۵۰ سانتی‌متر است. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم ابعاد لوستر را به‌نحوی انتخاب کنید که با ارتفاع دیوارتان کاملا متناسب باشد.

توجه به ارتفاع لوستر هنگام نورپردازی سقف مدرن

ارتفاع لوستر برای فضاهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال لوستری که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید، در ارتفاع متفاوتی نسبت به لوستر اتاق خواب باید نصب شود. در این بخش از مقاله به بررسی ارتفاع مناسب هنگام نورپردازی سقف می‌پردازیم:

  • ارتفاع لوستر برای پذیرایی: برای نورپردازی سقف پذیرایی مدرن باید از لوسترهایی با ارتفاع یک چهارم فاصله سقف تا کف استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر ارتفاع سقف ۲۸۰ سانتی‌متر است، ارتفاع لوستر باید حدود ۷۰ سانتی متر باشد.
  • ارتفاع لوستر برای اتاق خواب: لوستر برای اتاق خواب باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام ایستادن روی تخت، سرتان با لوستر برخوردی نداشته باشد.
  • ارتفاع لوستر برای آشپزخانه: ارتفاع لوستر برای نورپردازی سقف آشپزخانه باید متناسب با سایر لوازم آشپزخانه باشد و با آن‌ها برخورد نکند.

باتوجه‌به همین موارد ساده می‌توانید نورپردازی سقف بدون کناف را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به‌این‌ترتیب با کمترین هزینه یک فضای دنج و آرامش‌بخش خواهید داشت.

نورپردازی سقف بدون کناف در آشپزخانه و پذیرایی

نحوه انتخاب اندازه لوستر برای نورپردازی سقف بدون کناف

اندازه لوستر را باید متناسب با ابعاد فضای موردنظرتان انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، ابعاد لوستر برای جزیره با ابعاد لوستر برای پذیرایی با هم برابر نیست. اگر قصد تهیه لوستر برای بالای میز ناهارخوری یا جزیره آشپزخانه خود را دارید، باید به اندازه میز یا جزیره توجه کنید. عرض یا قطر لوستر باید بین یک‌دوم تا دوسوم عرض میز غذاخوری یا جزیره باشد.

علاوه‌بر این، کف لوستر نیز باید حداقل ۲.۲۸ متر از زمین فاصله داشته باشد. البته اگر قصد نصب لوستر برای دو طبقه را دارید، باید ارتفاع لوستر از زمین بیشتر باشد. برای نصب لوستر در راهرو نیز باید عرض راهرو را بر حسب متر اندازه‌گیری کرده و آن را در ۳.۲۸ و سپس در ۲.۵ ضرب کنید. با ضرب عدد به‌دست‌آمده در ۲.۵۴ اندازه مناسب لوستر بر حسب سانتی‌متر به دست خواهد آمد.

هزاران طرح و بی‌نهایت مدل لوستر در فروشگاه کی ان دی دکور

در این مقاله به بررسی بهترین لوسترها برای نورپردازی سقف بدون کناف پرداختیم و اصول نصب لوستر باتوجه‌به ارتفاع و ابعاد لوستر را بیان کردیم. مدل و طرح لوستر را باید باتوجه‌به سبک دکوراسیون و سایر وسایل منزلتان از جمله مبلمان، پرده‌ها، وسایل آشپزخانه و سایر وسایل دکوراتیو انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب ضمن نورپردازی عالی منزل، فضای جذابی برای زندگی خواهید داشت.

فروشگاه کی ان دی دکور هزاران طرح و مدل لوستر را در اختیارتان قرار داده است تا به‌راحتی بتوانید لوستری متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزلتان تهیه کنید. با خرید لوستر از KND دکور از مزایایی مانند مشاوره تخصصی رایگان، خدمات نصب و اجرا و همچنین ضمانت بازگشت وجه برخوردار خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس knddecor.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۹۴۹۲۲۷ تماس بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *