دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به کاخ سلطنتی باکینگهام و راهنمای بازدید از آن

  • ساناز براتی
  • ۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

کاخ سلطنتی باکینهام واقع شده در شهر لندن یکی از باشکوهترین کاخ های فعال است که محل زندگی و برگزاری بسیاری از جشن های سلطنتی می باشد و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

باکینگهام نام کاخی است بزرگ و با شکوه که در شهر لندن و کشور انگلستان قرار گرفته و یکی از بزرگترین کاخ های فعال در دنیا می باشد. این کاخ مرکز رویدادهای عمومی ویژه، مهمانی ها و جشن های ملی است که بسیار مورد توجه بریتانیایی ها می باشد.

آشنایی با کاخ سلطنتی باکینگهام

کاخ باکینگهام یکی از کاخ های فعال در دنیا است که از سال ۱۸۳۷ به عنوان اقامتگاه خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. ملکه ویکتوریا اولین شخصی بودند که از این کاخ برای زندگی و اداره امور استفاده کردند. این کاخ در گذشته خانه ای بود که به وسیله دوک باکینگهام برای همسرش ساخته شد.بعد از آن جرج چهارم این خانه را به قصری با شکوه تبدیل نمود. اگر علاقه به بازدید از این کاخ دارید و یا می خواهد اطلاعات بیشتری از این کاخ داشته باشید در ادامه با معرفی دیدنی های این کاخ همراه ما باشید.

دیدنی های قصر سلطنتی باکینگهام

سالن های تشریفاتی کاخ

این کاخ دارای ۷۷۶ اتاق است که شامل ۱۹ سالن تشریفاتی و ۷۸ سرویس بهداشتی است. اتاق تشریفات این کاخ state Room، شباهت به سالن استراحت و انتظار دارد که به وسایل و اثاثیه مجلل مجهز شده است، پادشاه یا ملکه مهمانان و بازدید کنندگان را در این اتاق ملاقات می نمایند. برخی از سالن های این کاج برای مراسم عروسی های سلطنتی استفاده شده اند. به تازگی پذیرایی از مهمانان عروسی دوک و دوشس کمبریج، پرنس ویلیام و کیت میدلتون در یکی از همین سالن ها شکل گرفته است. اتاق ها و سالن های تشریفاتی مملو از نور و چهل چراغ، ستون های مرمرین، فرش های نفیس، کاغذ دیواری های طرح دار، مبلمان مجلل، مجسمه ها و آثار هنری ویژه هستند.

آشنایی با کاخ سلطنتی باکینگهام

پلکان طلایی بزرگ در کاخ

جذاب ترین و با شکوه ترین قسمت کاخ سلطنتی پلکان طلایی می باشد که در بازدید از کاج می تواند دید. دیزاین و طراحی این پاکان مجلل از وظایف جان نش بود که در قرن چهارم قصر را به دستور جرج چهارم از سال ۱۸۲۵ تا سال ۱۸۳۰ بازسازی نمود. این پلکان برنزی می باشد و نردبان دوبلهی آن با طراحی به هم پیچیده از برگ درخت بلوط، لائورل و کنگر شناخته شده و از بهترین نمونه های کار دست برنزی در سراسر جهان می باشد. سقف شیشه ای حکاکی شده ی این پلکان نوری را از خود عبور می دهد که بر زیبایی آن افزوده است.

کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گالری هنری ملکه

برخی از آثار هنرمندان بزرگ و نامی جهان در این کاخ دیده می شود. در این کاخ می توانید نقاشی های ون دایک، روبنس، رامبراند، ورمیر، پوسن، کانلتو، کلود مونه و مجسمه هایی از هنرمندان بزرگ مثل کانووا و جنتری را ببینید. همچنین در سالن های تشریفات پرتره ی نقاشی شده از خاندان های سلطنتی از گذشته تا به امروز وجود دارد. به ویژه تصویرهایی از ملکه ویکتوریا، جرج سوم، ملکه شارلوت، ویلیام چهارم و همسرش ملکه آدلاید و خانواده سلطنتی در عصر حاضر.

قصر سلطنتی باکینگهام

راهنمای صوتی گردشگری با صدای پرنس چارز

در ابتدای ورود به قصر، به عنوان بخشی از تور راهنمای صوتی رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد که صدای پرنس ولز، شاهزاده شاهزاده چارلز در آن ثبت شده و بازدیدکننده را در هر ۱۹ سالن و مراسم بازگشایی ویژه ی سالانه قصر همراهی می نماید. راهنمای صوتی به چند زبان مختلف انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، برزیلی، روسی، پرتغالی و ماندارین می باشد. بعلاوه برای افراد ناشنوا و تورهای خانوادگی راهنمایی های انجام می شود.

سالن مخصوص تخت سلطنتی

یکی از مکان های مورد علاقه اکثر بازدید کنندگان سالنی است که تخت سلطنتی در آن وجود دارد. از این سالن برای مراسمات مهمی مثل اعطای مقام و تاج گذاری ملکه استفاده می شود. در برخی موارد نیز به عنوان سالن رقص و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سالن در پس زمینه عکس های عروسی های سلطنتی به ویژه عروسی ملکه الیزابت و دوک ادینبورگ در سال ۱۹۴۷ دیده می شود.

دیدنی های کاخ سلطنتی باکینگهام

سرویس چینی سورس

یکی از مهمترین و مرغوبترین سرویس های چینی دنیا یعنی سورن در کاخ سلطنتی باکینگهام وجود دارد. این نوع سرویس های چینی در شهر سورس در نزدیکی ورسای و در کارخانه ای سلطنتی ساخته می شود. این سرویس های ویژه به وسیله پادشاه جرج چهارم  در سالهای ۱۷۸۳ تا ۱۸۳۰ خریداری شده اند. بجز ظروف پذیرایی، سوپ خوری ها، فنجان های نقاشی و طلا کاری شده ی سورن دیگر اشیای تزئینی مثل گلدان ها و مجسمه های نیم تنه سورن را هم در سراسر کاخ خواهید دید.

زیبایی های دیدنی در قصر سلطنتی باکینگهام

باغ سلطنتی

باغ های کاخ حدود ۱۵.۸ هکتار مساحت داشته که در آنها بیش از ۳۵۰ نوع گل وحشی، ۲۰۰ درخت و ۱/۵ هکتار دریاچه وجود دارد. ملکه جشن هایی با عنوان مهمانی های باغ را در این باغ ها برگزار می کند، در این جشن ها ملکه با اقشار مختلفی که تاثیر مثبت بر جامعه دارند دیدار و گفتگو کرده و از آنها پذیرایی می کند. زمین های تنیس، خط مرزی ساخته شده از گل و گیاهان بین قصر و شهر، خانه ی تابستانی پوشیده شده از گل های بنفش گلیسین، باغ رز و  گلدان بزرگ واترلو از مناطق دیدنی چشم نواز در این باغ ها می باشد.

قصر سلطنتی باکینگهام در انگلیس

پرچم ها و ساعت های کاخ

در زمان ورود و خروج به قصر به پرچم های بالای پشت بام  دقت نمایید. در زمانی که ملکه در قصر حضور داشته باشد، پرچم سلطنتی Royal Standard برافراشته می باشد و در زمانیکه ملکه در قصر حضور نداشته باشد پرچم ملی بریتانیا دیده می شود. با ورود به قصر می توانید به دنبال ساعت های باشکوه و زیبای ان باشید. کاخ سلطنتی با داشتن بیش از ۳۵۰ نوع ساعت دیواری، کلکسیونی از ساعت ها را دارد. دو نفر متخصص همیشه در حال تعمیر و کوک کردن ساعت ها هستند.

نمایشگاه های ویژه

هر ساله با بازگشایی تابستانه قصر، نمایشگاهی مخصوص در کاخ سلطنتی باکینگهام برگزار می شود. در سال ۲۰۱۷ نمایشگاه مربوط به هدایای مخصوص سلطنتی بود که ملکه در دوران حکومتش از سراسر کشورها دریافت نموده بود، از جمله هدایایی از طرف نلسون ماندلا و دوایت دی آیزونهار و ژی جینپینگ در این نمایشگاه دیده می شد.

بازدید از قصر سلطنتی باکینگهام

کافی شاپ در کنار باغ سلطنتی

در پایان تور می توانید در کافی شاپ که در تراس غربی کاخ سلطنتی باکینگهام قرار گرفته استراحت نمایید. کافی شاپ دارای نوشیدنی های سبکی مثل قهوه و چای به همراه ساندویچ و شیرینی می باشد. در تابستان می توان از فروشگاه برپا شده در این قسمت هدایا و سوغات سلطنتی تهیه کرد. وسایلی از جمله ظروف چینی، لباس، جواهر، اسباب بازی کتاب و کارت پستال در این نمایشگاه وجود دارد. برای آشنایی با سایر دیدنی های لندن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *