دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین فواید و خواص انجیر و انجیر خشک

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

انجیر یکی از میوه های پر خاصیت است که از قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است. ویتامین های مختلف موجود در انجیر باعث شده این میوه برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد.

انجیر یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که اکثر افراد طعم آن را دوست دارند. انجیر به شیوه های مختلفی به مصرف می رسد از جمله آن می توان به شیره انجیر, انجیر خشک شده و میوه انجیر اشاره کرد. این میوه خوشمزه خواص زیادی دارد و جزء آن دسته میوه هایی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

برترین خواص انجیر و انجیر خشک و شیره انجیر

خواص انجیر

انجیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های بتاکاروتن و ویتامین C است. این میوه پر خاصیت همچنین غنی شده از آهن نیز می باشد. از جمله مواد مفید موجود در انجیر می توان به پتاسیم اشاره کرد. همچنین جزء میوه های دارای فیبر غذایی است. به علاوه انجیر حاوی کلسیم نیز می باشد. دیگر مواد موجود در انجیر عبارت اند از: منیزیم, فسفر و ویتامین های A, B , گوگرد.

از جمله مهمترین خواص انجیر, نرم کردن روده می باشد, و ادرار را زیاد می کند, از این رو یکی از قدیمی ترین مواد غذایی برای درمان یبوست است. همچنین انجیر نرم کننده سینه نیز می باشد و به همین دلیل التهاب دستگاه تنفسی را کاهش داده و برای درمان گلو درد و سرماخوردگی مفید است.

انجیر

از انجیر به عنوان تصفیه کننده خون نیز استفاده می شود که می تواند فشار و چربی خون را کنترل کند. همچنین آهن موجود در آن, کم خونی را درمان می کند. به دلیل داشتن کلسیم, باعث تراکم استخوان ها شده و وجود پتاسیم در آن از دفع کلسیم جلوگیری می کند و در نتیجه ماده مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان می باشد.

  •  آرون گروپس
  • از آن جا که این میوه حاوی بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است, از ایجاد سرطان در بدن جلوگیری می کند.
  • همچنین انجیر درمان کننده مشکلات غریزه جنسی است و میل جنسی را افزایش می دهد.
  • در کودکان که ضعیف هستند و دچار بی اشتهایی شده اند, مصرف انجیر به آن ها توصیه می شود.
  • مصرف به اندازه انجیر علاوه بر حفظ سلامتی کل بدن، در زیبایی پوست و مو نیز تاثیرگذار است. به طوری که وجود گوگرد در آن از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش مو شده و در درمان شوره مو نیز موثر است.

انجیر خشک به دلیل داشتن مواد مغذی مورد نیاز بدن, برای سیستم مغز مفید بوده و مصرف آن به همراه پسته, بادام, گردو می تواند باعث تقویت حافظه شود و مصرف آن برای زنان باردار باعث تقویت حافظه جنین می شود.

خواص انجیر

شیره انجیر نیز خواص زیادی دارد و مواد مغذی موجود در انجیر تازه را داراست, ترکیبات موجود در شیره این میوه، افسردگی را درمان می کند. از دیگر خواص انجیر می توان به تاثیر مثبت آن بر روی دندان ها و لثه اشاره کرد. مصرف انجیر موجب سفید شدن دندان ها و جرم گیری آن ها و در ورم لثه باعث تسکین درد و کاهش التهاب آن می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *