دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

5 درمان خانگی ریزش مو با تاثیر سریع و مطمئن

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۷ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که آگاهی در مواجه با آن می تواند کمک بسیاری در درمان آن داشته باشد. راه های زیادی برای درمان ریزش مو در خانه وجود دارد که 5 تا از موثرترین این راه ها در این پست بیان می شود.

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هر فردی ممکن است در طول سنین مختلف زندگی آن را تجربه کند. دلایل ریزش مو با توجه به جنسیت می تواند متفاوت باشد. مراقبت و تقویت مو می تواند مانع از ریزش مو شود. در این پست 5 درمان خانگی برای ریزش مو پیشنهاد می شود.

موثرترین درمان خانگی ریزش مو

درمان خانگی ریزش مو

دلایل ریزش مو در آقایان و خانم ها متفاوت است. ریزش مو حتی می تواند ارثی نیز باشد. استفاده از برخی از داروهایی شیمیایی ممکن است باعث ریزش مو شود. همچنین با بالا رفتن سن، ریزش مو ممکن است بیشتر شود که به همین دلیل تقویت پوست و موی سر و مراقبت از آن باید در همه شرایط صورت گیرد.

اگر ریزش مو ارثی و به دلیل استفاده از داروهای خاصی نباشد و به صورت موقتی اتفاق بی افتد ، می توان آن را در خانه با استفاده از مواد و گیاهان مقوی درمان کرد. در اینجا به برخی روش های طبیعی بسیار موثر در درمان خانگی ریزش مو  می پردازیم.

  • ژل آلوئه ورا

درمان خانگی ریزش مو

مصرف گیاه آلوئه ورا برای درمان برخی از بیماری ها موثر است. از این گیاه می توان به دو صورت استفاده کرد : استفاده از ژل و دیگری گرفتن آب آلوئه ورا. برای درمان ریزش مو می توان از این گیاه به هر دو صورت استفاده کرد. ماساژ منظم پوست سر دو بار در هفته با ژل آلوئه ورا می تواند علاوه بر کاهش ریزش مو، باعث تقویت ریشه مو و درخشندگی موها شود. یکی از علت های ریزش مو، خشکی پوست سر می باشد. استفاده از این ژل خشکی پوست سر را رفع می کند و در نتیجه ریزش مو را درمان می کند.

  •  آرون گروپس
  • روغن رزماری

درمان خانگی ریزش مو

رزماری یکی از گیاهانی است که مهم ترین خاصیت آن تقویت و رشد مو می باشد. به شیوه های مختلفی می توان از رزماری استفاده کرد اما ماساژ پوست سر با روغن رزماری می تواند تمام خواص این گیاه را به پوست منتقل کرده و علاوه بر درمان ریزش مو، ریشه مو را تقویت و رشد مو را زیاد کند.

  • سیر

سیر و درمان ریزش مو

سیر یکی از با ارزش ترین گیاهان است که فواید بی شماری دارد. سیر می تواند ماده مفیدی برای درمان ریزش مو باشد چرا که حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین ها است. از آن جا که سیر با قارچ ها و برخی ویروس ها مقابله می کند، می تواند مصرف آن برای پوست هایی که دچار قارچ شده اند و علت ریزش مو به علت وجود این قارچ ها است، مفید باشد. چند حبه سیر را رنده کرده و پوست سر را با ان ماساژ دهید.

  • روغن کنجد

درمان خانگی ریزش مو

استفاده از روغن کنجد، یکی دیگر از روش های درمان خانگی ریزش مو است. این روغن گیاهی خواص بی شماری برای مو دارد و به دلیل اینکه بوی خاصی ندارد می توان آن را برای تقویت و درمان ریزش مو با آسودگی استفاده کرد. اگر روزی 10 دقیقه پوست سر را با روغن کنجد ماساژ دهید می توانید تاثیر فوق العاده درمان خانگی را مشاهده کنید.

  • روغن زیتون

    روغن زیتون

یکی دیگر از روغن های سالم گیاهی، روغن زیتون می باشد. ماساژ پوست سر با این روغن می تواند علاوه بر کاهش ریزش مو، باعث رشد موهای جدید می شود. در درمان خانگی ریزش مو می توانید از این روغن استفاده کرده و تاثیر آن را ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *