دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با بهترین طعم

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

سمبوسه سیب زمینی یکی از انواع غذا های خوشمزه و پر طرفدار است و شما می توانید این غذای خوشمزه را بدون صرف هزینه زیاد در منزل تهیه کنید در ادامه مطلب طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

سمبوسه سیب زمینی نوعی غذای پر طرفدار در بین همه رده های سنی است. شما می توانید سمبوسه سیب زمینی را با انواع سبزیجات معطر تازه تهیه کنید که ما به صورت مختصر روش تهیه سمبوسه سیب زمینی را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار داده ایم

سمبوسه را می توانید با هر نوع مواد لازمی که مربوط به طبخ سمبوسه است تهیه کنید. اگر شما تمایل دارید که سمبوسه را در منزل طبخ کنید تا پایان این بخش همراه ما باشید تا شما را با  روش پخت سمبوسه سیب زمینی با بهترین طعم آشنا سازیم.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

مواد لازم

پیاز : ۱ عدد
سیب زمینی : ۲ عدد
سبزیجات تازه ( گشنیز و جعفری ) : به میزان لازم
نمک : به میزان لارم
فلفل سایه : به میران لازم
کره یا روغن : به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

برای تهیه سمبوسه سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را در مقداری آب به خوبی بپزید بهتر است که پوست سیب زمینی را بکنید و با مقدار کمی آب و نمک سیب زمینی را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا پخته شود.

آب پز کردن سیب زمینی

سپس پیاز را خلالی خرد کنید و با مقداری زرد چوبه و کره ( روغن ) سرخ کنید بعد از این که رنگ پیاز ها قهوه ای طلایی شد تابه را از روی حرارت گاز بردارید و سیب زمینی های پخته و رنده  شده را به پیاز ها اضافه کنید و سپس گشنیز و جعفری خرد شده را به همراه فلفل سیاه به مخلوط پیاز و سیب زمینی اضافه کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی طرز تهیه سمبوسه نان لواش را در اندازه های ۱۰*۲۵ برش دهید و مواد سمبوسه را در قسمت اولیه نان لواش بریزید و نان را به شکل مثلثی بپیچید و این مرحله را آنقدر تکرار کنید تا مواد سمبوسه به پایان برسد توجه داشته باشید که گوشه های نان نباید باز باشند زیرا ر صورت باز بودن گوشه نان مواد سمبوسه از داخل نان به بیرون می ریزد می توانید در ساخت سمبوسه سیب زمینی مانند طرز تهیه بورک از خمیر یوفکا نیز استفاده کنید.

سمبوسه سیب زمیین خوشمزهمارحل روش تهیه سمبوسه

در مرحله آخر تهیه سمبوسه سیب زمینی در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و سمبوسه ها را در درون روغن با حرارت ملایم و متوسط سرخ کنید و بعد از اینکه یک طرف سمبوسه سرخ شد طرف دیگر آن را برگردانید تا دو طرف آن به خوبی سرخ شود. نان سمبوسه باید به خوبی ترد شود بعد از اینکه سمبوسه آماده شد با حوله های مخصوص روغن اضافی آن را بگیرید.

طرخ کردن سمبوسه در روغن

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

در ادامه دستور قبلی آموزش تهیه سمبوسه سیب زمینی قصد داریم، روش طبخ سمبوسه پیتزایی را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم بعد از یادگیری این فست فود های خوشمزه و پرطرفدار آنها را در منزل درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

مواد مورد نیاز

  • گوشت چرخ کرده/ ۲۰۰ گرم
  • قارچ/ ۵۰۰ گرم
  • پیاز/ یک عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی/ یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای/ یک عدد متوسط
  • پنیر پیتزا/ یک بسته
  • پودر آویشن، نمک و زردچوبه/ به مقدار لازم

دستور تهیه سمبوسه با پنیز پیتزا و نان لواش

در ابتدا لازم است همه مواد مورد نیاز برای تهیه سمبوسه پیتزایی را تفت بدهید. برای این منظور چند قاشق روغن را داخل تابه ای بریزید و پیاز خرد کرده را به آن اضافه کنید، سپس کمی زردچوبه بزنید و تفت دهید، بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و دوباره تفت دهید.

برای اینکه آب گوشت گرفته شود، اجازه دهید تا گوشت و پیاز به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم بماند و پخته شود. اکنون قارچ های ریز کرده به شکل دلخواه را به همراه فلفل دلمه ای خرد شده به شکل نگینی به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. و تفت دهید.

زمانی که آب قارچ ها تبخیر شد، رب گوجه را در قسمتی از تابه سرخ کرده و تفت دهید، سپس با بقیه مواد ترکیب کنید و بعد نمک و آویشن را اضافه کنید، استفاده از مقدار زیاد آویشن توصیه نمی شود، زیرا ممکن است توی ذوق بزند.

در مرحله بعدی نوبت پیچیدن مواد داخل نان لواش می باشد که می توانید مانند روش قبلی از طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی عمل نمایید؛ اکنون نان لواش را به صورت طولی به دو قسمت تقسیم کنید به این ترتیب، دو مستطیل با طول زیاد بدست خواهد آمد. سپس مواد آماده شده را در انتهای نان مستطیلی شکل قرار دهید و پنیر پیتزا را نیز روی آن بپاشید، سپس به شکل مثلثی از یکی از گوشه ها، سمبوسه را بپیچید. زمانی که پیچیدن همه سمبوسه ها به اتمام رسید، می توانید آنها را داخل تابه ای که روغن ریخته اید و داغ شده است، سرخ کنید.

روش تهیه سمبوسه

می توانید در طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی از انواع سبزیجات معطر مانند شوید استفاده کنید که استفاده از سبزیجات بستگی به ذائقه خودتان دارد. امیدواریم از طبخ سمبوسه سیب زمینی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای آشنایی با طبخ انواع غذا های متنوع ایرانی به بخش غذای ایرانی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *