دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت جعبه چوبی با روشی بسیار جالب در منزل

  • پرستو محمدی
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۶
  • ۰

ساخت جعبه چوبی یکی از سرگرمیها و تفریحاتی برای کودکان و نوجوانان است. حتی جوانها نیز برای اوقات فراغت خود می توانند این کاردستی زیبا را برای داشتن و نگه داشتن وسایل ابزار خود بسازند. جعبه های چوبی ابعاد متفاوت دارد که بسته به نوع و کاربردی که دارد متفاوت است.

جعبه های چوبی از پر کاربرد ترین مواردی است که هم جنبه زینتی و تزیینی دارد و هم اینکه می توانید برای نگهداری ابزار و لوازم شخصی خود از آن استفاده کنید. ساختن جعبه چوبی با روشهای بسیار عالی و ساده را نیز می توانید در منزل درست کرده و حتی برای هدیه به دوستان و عزیزان خود بدهید. ساختن جعبه های چوبی کار ساده ای است که با کمترین امکانات نیز امکان پذیر می باشد.

مراحل ساخت جعبه چوبی حرفه ای در منزل

جعبه های چوبی کاربردهای زیادی دارند. ما در این مطلب به شما ساختن جعبه چوبی تقریبا حرفه ای و زیبایی را آموزش می دهیم که می تواند به عنوان جعبه کادو و یا جعبه ای تزیینی برای نگه داری وسایل مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

جعبه زیبا و تزیینی چوبی

وسایل مورد نیاز برای ساختن جعبه چوبی تزیینی

وسایلی که برای تهیه جعبه چوبی تزیینی برای کاردستی در خانه استفاده می شود و می توانید با آنها جعبه های چوبی زیبا و جذاب بسازید عبارتند از :

  • چوب مناسب برای جعبه چوبی (می توانید از انواع چوب برای این کار استفاده کنید. چوب گردو، چوب توسکا، چوب ماهون، چوب گردوی طرح دار، چوب بنفش)
  • کاغذ سنباده (۱۲۰تا ۱۰۰۰)
  • رنده
  • چسب چوب
  • ماشین پوست
  • اسپری لاک پوست

مراحل ساختن جعبه چوبی

جعبه چوبی را با مراحلی که در زیر در تصاویر می بینید می توانید بسازید. ابتدا تخته های چوبی که برای ساختن جعبه چوبی نیاز دارید را ببرید. می توانید برای ساختن این  جعبه چوبی از ترکیبی از تخته های چوبی با جنس های متفاوت چوب را استفاده کنید در صورت تمایل هم  فقط از یک نوع جنس تخته استفاده کنید.

از چه نوع چوبی برای ساختن جعبه چوبی استفاده کنید.

انواع ایده برای ساخت جعبه چوبی

  •  آرون گروپس

لنواع چوب برای ساختن جعبه چوبی

وسایلی که مورد نیاز برای ساختن جعبه چوبی است

بعد از آنکه اندازه تخته ها را با سانتیمتر مشخص کردید آنها را با اره مویی برش دهید. سپس با استفاده  از چسب تخته ها را که به طور یکسان بریدید به هم بچسبانید. طبق روشی که در زیر آمده است الوار ها را به هم بچسبانید.

لوازم مورد نیاز ساخت جعبه چوبی تزیینی در منزل

مراحل ساختن جعبه چوبی

مراحل ساخت جعبه چوبی زیبا و شیک و تزیینی

جعبه چوبی ساخته شده تزیینی و آماده برای منزل

کاردستی ساخت جعبه چوبی

تزیین روی جعبه چوبی

بر خلاف تصاویری که در ادامه می بینید ساختن روبان روی جعبه کار راحتی است شما  می توانید با چوب این گل و روبان را تهیه کنید طبق تصویری که می بینید و هم اینکه از روبانهای آماده برای تزیین و ساخت جعبه چوبی استفاده کنید.

چوب انتخاب شده برای ساختن جعبه چوبی

طرح گل برای تزیین روی جعبه چوبی

ساخت جعبه از چوب

ساخت جعبه چوبی

طرح روی جعبه چوبی

طرحهای زیبا برای روی جعبه چوبی

طرح گل بر روی جعبه چوبی

ایده تزیین حعبه چوبی

ساختن درب جعبه چوبی

ساختن درب جعبه چوبی بسیار کار راحت و آسانی است. طبق روشی که در تصاویر زیر می بینید عمل کرده و ابتدا یکی از تخته هایی را که که به اندازه مساوی بریدید را انتخاب کنید و سپس دو نوار را به فاصله ۲۵ اینچ از هم در آن طرف در جعبه چوبی بچسبانید.

جذاب ترین و زیبا ترین ایده برای تزیین جعبه چوبی

وسایل کار ساختن جعبه چوبی

جذاب ترین و شیک ترین جعبه های چوبی

برای تزیین درب جعبه چوبی ابتدا نواری نازک از چوب را به طول و اندازه های مساوی برش داده و جدا میکنیم. این دو نوار با طول یکسان را برای تزیین درب جعبه چوبی به کار می بریم. بعد از این کار مراحل ساختن جعبه چوبی تمام است و اکنون یک جعبه چوبی زیبا داریم.

مراحل کار ساختن جعبه چوبی

تزیین روی جعبه چوبی

تزیینات زیبا بر روی جعبه های چوبی

تزیینات زیبا بر روی جعبه چوبی

ساخت جعبه چوبی

این نمونه  ای از جعبه های چوبی حرفه ای بود که پایه اولیه آن را یاد گرفته اید. به این ترتیب می توانید انواع جعبه کادویی را با چوب بسازید. و بعد از ساخت جعبه جوبی آنها را با رنگهای مختلف قابل رنگ آمیزی نقاشی و تزیین کرده و برای دکوری در منزل به عزیزانتان هدیه دهید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *