دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبشار ایگواسو کجاست؟ تصاویری از زیبایی های چشم نواز این آبشار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

آبشار ایگواسو یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در برزیل است این آبشار مرتفع زیبایی های زیادی برای علاقه مندان دارد این آبشار به دلیل زیبایی های خود در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و جزو عجایب مهم دنیا است. ارتفاع این آبشار در برخی از مناطق به ۸۰ متر نیز می رسد و می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید.

در سال ۲۰۱۱ فهرستی از زیباترین جاذبه های طبیعی دنیا منتشر شد که در این فهرست نام یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار ایگواسو وجود داشت این آبشار در کشور برزیل واقع شده است و دارای زیبایی های منحصر به فردی است. بسیاری از گردشگران و جهانگردان که به نقاط مختلفی از دنیا سفر کرده اند با دیدن چشم اندازهای این آبشار به حیرت می آیند این آبشار وسیع که در دل جنگل های آمازون پنهان مانده است در حال حاضر به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های دنیا از آن یاد می شود این آبشار می تواند مقصد بسیاری از گردشگران باشد. این آبشار به عنوان بلندترین و مرتفع ترین آبشار دنیا شناخته می شود و جالب است بدانید که از نظر زیبایی و جذابیت با مهم ترین آبشارهای دنیا همچون نیاگارا رقابت می کند بخش هایی از این آبشار بلندتر و وسیع تر هستند که با دیدن آن ها حیرت می کنید این آبشار در برخی از بخش ها ارتفاع ۸۲ متری نیز دارد و می تواند با یکی از معروف ترین آبشارهای دنیا، آبشار نیاگارا با ارتفاع ۵۰ متر رقابت کند این آبشار ۴ برابر آبشار نیاگارا است و حجم زیادی از آب های برزیل را در خود جای داده است.

آبشار ایگواسو را بشناسید:

همانطور که می دانید کشور برزیل یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا است این کشور دارای معروف ترین جنگل ها و آبشارها است همچنین حیات وحش این منطقه ارزش بسیار زیادی دارد و در برخی از مناطق آن پارک های ملی محافظت شده ای وجود دارند که از نظر ارزش گیاهی و جانوری در سطح بالایی قرار دارند.

زیبایی های ایگواسو

این آبشار کجا واقع شده است؟

این آبشار زیبا با جاذبه های بکر و دوست داشتنی خود در ناحیه آرژانتین واقع شده است در واقع این آبشار به قدری وسیع است که ۸۰ درصد آن در آرژانتین قرار دارد و و ۹۵ درصد از بسترهای آب آن و رودخانه ها در برزیل واقع شده اند طول این آبشار وسیع نزدیک به ۳ کیلومتر است و از نقاط مختلف دنیا گردشگران زیادی جذب می کند. قایق سواری بر روی رودهای پایین دست آبشار یکی از جذابیت های مهمی است که گردشگران می توانند از آن استفاده کنند از دیگر زیبایی های این منطقه می توان به پارک ملی آن اشاره کرد دارای زیبایی های بی حدی است قایق سواری و بازدید از چشم اندازهای این منطقه از مهم ترین تفریحاتی است که می توانید از آن استفاده کنید.

این آبشار چه جاذبه هایی دارد؟

جاذبه های گردشگری آبشار ایگواسا بسیار متنوع است این آبشار اب واقع شدن در کشور برزیل مورد توجه علاقه مندان زیادی است همچنین جاذبه هایی که در اطراف این منطقه واقع شده است نیز جذابیت های زیادی دارند.

آبشار ایگواسو

سد ایتایپو روی ایگواسو:

یکی از مهم ترین دیدنی های نزدیک این آبشار سد ایتایپو روی ایگواسو می باشد که اگر به آن سفر نمایید بعید است که حیرت زده نشوید. این دارای یکی از بهترین سازه های جهان می باشد و نظر مهندسی از بهترین معماری ها و مواد ساختمانی استفاده شده است. این منطقه دارای قایق های زیادی ست که می تواند با کرایه کردن آنها از نقاط مختلف آبشار و این سد دیدن نمایید. از این سد بزرگ برای تولید برق کشور پاراگوئه و مردمان آن استفاده می شود.

  •  آرون گروپس

چشم انداز ایگواسو

اگر می خواهید تمام نقاط هیجان انگیز این آبشار و سد معروفش بازدید کنید پیشنهاد می کنیم حداقل دو روز از سفر خود را به آبشار ایگواسا اختصاص دهید. در این مکان بزرگ و عظیم می توانید از بهترین غذاهای محلی نیز استفاده کنید. همچنین در نزدیکی این سد سوییت هایی وجود دارد که می توانید در آنها اقامت داشته باشید. اگر قصد سفر و بازدید از این آبشار را دارید حتما به تماشای سد ایتایپو روی ایگواسو بنشینید. این سد مهم باعث شده است تا سالیانه تعداد زیادی از گردشگران ایگواسا سفر کنند و کشور پاراگوئه را به یکی از توریستی ترین کشور های دنیا تبدیل کند.

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای خاص دنیا هستید این منطقه با وجود آّب و هوای معتدل خود می تواند جای مناسبی برای شما گردشگران باشد حیات حش این منطقه نیز خالی از لطف نیست و دارای زیبایی های خاصی می باشد که می توانید از نزدیک از آن دیدن کنید. طبیعت زیبای جنگل های آمازون نیز از نزدیک زیبایی های خاصی به خود اختصاص می دهند گونه های زیبا از پلنگ ها که در حیات وحش برزیل یافت می شود علاقه مندان خاصی دارد.

جاذبه هایی از ایگواسو

این آبشار یکی از زیباترین مکان های دیدنی برزیل برای علاقه مندان خود است آبشار ایگواسو دارای آبشارهای مجزایی است و در فصل های مختلفی از سال که حجم بارندگی های این منطقه افزایش می دهد شاهد حجم زیادی از آب ها خواهید بود. بخش هایی از جاذبه های این آبشار نیز در پارک های ملی آن است که باز بازدید از آن می توانید این طبیعت های زیبا را مشاهده کنید در مسیر پیاده روی رودها می توانید جاذبه های زیبایی را مشاهده کنید قطارهایی که از مسیر جنگلی عبور می کنند، قایق رانی و دیگر تفریحات از مهم ترین جذابیت های این منطقه محسوب می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *