دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلایل تمرین زدگی و عوارضی که برای بدن دارد

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ممکن است در برخی از مراحل ورزشی دچار تمرین زدگی شوید. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که این مشکل چه علامت هایی دارد. تا پایان این مطلب با ما باشید.

تمرین زدگی یکی از چالش های بدنی می باشد که در اثر بی توجهی به بدن و ورزش های سخت صورت می گیرد از این رو علامت هایی در شما ظاهر می شود که می توانید با دانستن آن ها بدن خود را به یک ریکاوری دعوت کنید.

تمرین زدگی

تمرین زدگی

در بیش تر تمریناتی که با وزنه انجام می دهید به یک نقطه ای خواهید رسید که دیگر تلاش های شما جواب نمی دهد و حتی ممکن است نتایجی بر عکس هم داشته باشد. بسیاری از افراد تمرین زدگی را نمی شناسند و نمی توانند آن را تشخیص بدهند و همچنین نمی دانند که چگونه می توانند از بروز آن جلوگیری کنند. این اتفاق بیش تر برای افرادی رخ می دهد که تعادلی بین ریکاوری بدن و حجم تمرینی ندارند و بدن آن ها بیش از اندازه تحت فشار بوده است.

عوارض جانبی

تمرین زده شدن می تواند مشکلات و عوارضی برای شما داشته باشد که این عوارض عبارت اند از :

  • خستگی شدید
  • افسردگی
  • کاهش عملکر

نکته : باید بدانید که همیشه این علامت ها واضح نیستند و به خوبی تشخیص داده نمی شوند.

دلایل تمرین زدگی

دلایل بسیاری برای تمرین زده شدن وجود دارد که آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

  •  آرون گروپس

نداشتن تمرین خوب و کافی

یکی از عواملی که ممکن است نشانه ای از تمرین زدگی باشد ناتوانی در به ئایان رساندن تمرینات است. زمانی که بدن تمرین زده است نمی توانید وزنه هایی که هر بار لیفت می کردید را لیفت کنید و تعداد آن ها کاهش می یابد و همچنین انرژی کافی برای ورزش کردن را ندارید و هر روز احساس ضعیف تر بودن می کنید.

عدم چربی سوزی در حین تمرین زده شدن رخ می دهد.

چاق می شوید.

تمرین زدگی نشانه های بسیاری دارد که یکی از آن ها چاق شدن بر خلاف ورزش کردن بسیار زیاد می باشد. شاید در ابتدا فکر کنید که این افزایش وزن بر اثر افزایش چربی است ولی کاملا در اشتباه هستید این افزایش وزن در اثر احتباس آب در بدن است. اگر یک دوره پر فشار چربی سوزی داشته باشید ممکن است چنین مشکلی برای شما ایجاد شود. این مشکل برای شما عواقبی دارد و ممکن است مشکلات جدی تری را ایجاد کند.

تمرین های همه روزه

باید بدانید که بدن نیازمند ریکاوری می باشد و نمی تواند هر روز برای شما کار کند بنابراین ورزش هر روز کاری بسیار غلط است و می تواند شما را تمرین زده کند. برای بالا بردن چربی سوزی می توانید دو روز کامل استراحت کنید ولی این روز ها نباید پشت سر هم باشد.

مشکلات خواب دارید

اگر ورزش می کنید و شب ها نمی توانید به راحتی بخوابید و مشکلات خواب و بی قراری دارید باید بدانید که تمرین زده شده اید. زمانی که فعالیت شما افزایش پیدا می کند و بدن نمی تواند با آن کنار بیاید نتیجه ای جز بی قراری و عدم تمرکز کافی وجود ندارد. باید بدانید که این حال شما می تواند منجر به بی خوابی های شدید شود.

خستگی بیش از حد

زمانی که بیش از حد تمرین کنید و بدن شما تمرین زده باشد بیش از حد خسته و کسل می شوید زیرا سیستم عصبی خود مختار شما بیش از اندازه تحریک شده است و باعث کاهش تستوسترون و افزایش کورتیزول می شود که خستگی فیزیکی و ذهنی را برای شما ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که در این حالت چربی سوزی برای شما رخ نمی دهد.

خستگی بیش از حد از نشانه های تمرین زده شدن می باشد.

درد در مفاصل و استخوان ها

زمانی که بعد از ورزش دارای درد های عجیبی شدید باید بدانید که تمرین زده هستید.برای این که چنین حالتی برای شما ایجاد شود باید ۸ الی ۱۰ هفته ورزش های بسیار سنگینی انجام بدهید. این مشکل بعد از یک هفته استراحت از بین می رود و شما می توانید با کاهش حجم تمرینات این روند را سریع تر کنید. البته این درد ها می تواند نشانه ای از عدم تمرین درست باشد و یا حتی ممکن است این درد ها را در صورتی احساس کنید که برای اولین بار از وزنه سنگین تری استفاده کرده اید.

مریض شدن بسیار زیاد

گاهی ممکن است با ورزش های بسیار زیاد سیستم ایمنی خود را ضعیف کنید. افزایش استفاده از شکر، بی خوابی و کمبود انواعی از ویتامین ها مخصوصا ویتامین دی می تواند این مشکل را دو برابر کند. برای داشتن بدنی سالم باید به اندازه و اصولی ورزش کنید و به وزن ایده آل خود برسید. برای از بین بردن چنین مشکلی می توانید یک هفته کامل استراحت کنید و خود را تقویت کنید.

احساس سنگینی بعد از ورزش

زمانی که ورزش می کنید احساس خوبی به شما دست می دهد و شما می توانید احساس راحتی و سبکی داشته باشید. در صورتی که بعد از ورزش کردن برای شما این اتفاق نیفتاد و احساس نا آرامی داشتید احتمالا دچار تمرین زدگی شده اید و باید به فکر یک ریکاوری اساسی برای بدن خود باشید.

تمرین زدگی

در نظر داشته باشید که داشتن هدف و برنامه ریزی برای تمرینات ورزشی می تواند مانع از این مشکلات شود زیرا بدن علاوه برتمرین نیازمند ریکاوری هم می باشد و در صورتی که نتوانید این ریکاوری را برایش فراهم کنید تمرین زده خواهد شد و تمرینات شما را بی اثر می کند. در ادامه می توایند سایر مقالات آرگا را در زمینه ورزش و سلامتی ، تمرینات استقامتی و تمرینات هوازی  مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *