دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقاط توریستی و دیدنی های تیمور شرقی + عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های تیمور شرقی دارای جذابیت های طبیعی و فرهنگی می باشند این جمهوری دارای شهرهای متعددی از است اما از مهم ترین شهرهای آن می توان به شهر دیلی اشاره نمود که به عنوان پایتخت رسمی این منطقه شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این جمهوری به تازگی استقلال خود را به دست آورده و در سال های اخیر نیز جذب توریست داشته است.

جمهوری تیمور شرقی از کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا است پایتخت این جمهوری شهر دیلی است که از زیبایی های بی نظیری برخوردار است و جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد در این کشور جاذبه های بسیار زیادی وجود دارند که به دلیل بکر بودن و ناشناخته بودن هنوز کشف نشده اند و از این حیث دارای جذابیت خواهند بود. این جمهوری که در سال ۲۰۰۲ به استقلال خود دست یافته است این جمهوری به دلیل همسایگی خود با کشورهای اطراف از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و ارتباطات موثری که در همسایگی با این کشورها ساخته شده است اهمیت توریستی این کشور را نیز بیشتر کرده است. این کشور دارای آب و هوای استوایی و گرم  است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مناسبی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بسیاری از فصل های سال در این جمهوری بارش های بارانی کمی حاکم است اما با این وجود سالانه تعدادی از گردشگران را به خود جذب می کنند که دلایل سفرهای آن ها متعدد است. این جمهوری به دلیل برخورداری از جزایر زیبا و بکر خود مورد توجه گردشگران قرار می گیرد از سوی دیگر جاذبه هایی همچون بازارهای محلی آن که برگرفته از فرهنگ این منطقه هستند و هنوز جذابیت های تاریخی را در خود جای داده اند می توانند مورد توجه شما گردشگران قرار بگیرند. آشنایی با هر یک از جاذبه های توریستی و دیدنی های تیمور شرقی در این بخش می تواند شما را با جاذبه های این منطقه بیشتر آشنا کند و اطلاعات گردشگری مهم و مفیدی را برای توریستان این منطقه ارائه دهد.

دیدنی های مهم جمهوری تیمور شرقی:

مردمان این منطقه دارای آداب و رسوم و فرهنگ ویژه خود هستند این منطقه دارای نژادهای مختلف و قومیت های گوناگون است اقلیت های قومی در این منطقه چینی ها و اندونزی ها هستند که بخش مهمی از جمعیت های این منطقه را تشکیل می دهند وجود تنوع فرهنگی در میان مردمان این جمهوری موجب شده است تا شاهد جذابیت های فرهنگی زیادی در این جمهوری باشیم و از جذابیت های فرهنگی زیادی در این منطقه دیدن کنیم.

 

جزیره ژاکو:

این جزیره دیدنی یکی از بهترین دیدنی های تیمور شرقی می باشد که گردشگران در آن می توانند به تفریحات دریایی، خرید و … بپردازند و از سفر خود لذت ببرند. همچنین جزیره ژاکو سال های زیادی ست که در فهرست بهترین جزایر دنیا قرار گرفته است و برای مردم این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. همیشه علاقه مندانی که به سفرهای خارجی می روند علاقه مند به تفریح در آن کشور می باشند که جزیره ژاکو می تواند بهترین مکان تفریحی برای هر توریستی باشد. بخش هایی از جزیره دیدنی دارای آرامش بسیار خاصی می باشد که می تواند جالب توجه باشد. در این بخش هایی از جزیره ژاکو نیز می توانید به قایق سواری، جت اسکی، پاراسل و دیگر ورزش های دریایی بپردازید و از تفریح در آن یکی از بهترین سفر های خود را تجربه نمایید.

جزیره زیبای تیمور شرقی

بازار محلی دیلی:

یکی دیگر از دیدنی های تیمور شرقی این بازار محلی می باشد که اگر قصد دارید در طول سفر برای عزیزان خود سوغاتی تهیه نمایید این بازار یکی از مهم ترین بازارهای این کشور است که در آن می توانید صنایع دستی، جواهر، پوشاک و … خرید کنید. این مکان دیدنی در شهر دیلی واقع شده است و در تقریبا در تمام ساعات روز مملو از جمعیت می باشد. اگر علاقه مند هستید که در بین مردم کشور تیمور شرقی قدم بزنید و از بازار محلی دیلی و خرید کردن آن ها دیدن کنید می توانید به این مکان بروید از سفر خود لذت ببرید. این بازار محلی برای مردم دیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از قدیمی ترین بازارهای کشور تیمور شرقی می باشد. این بازار دارای قدمت بسیار زیادی می باشد و در گذشته تحت استعمار کشور پرتغال بوده است.

جاذبه فرهنگی تیمور شرقی

  •  آرون گروپس

جزیره اتائورو:

جزیره فوق العاده زیبا و دیدنی در این کشور که به ماهی های متنوع اش مشهور می باشد و همچنین بهترین ماهی های کشور را می توانید در رستوران های این جزیره میل نمایید. جزیره اتائورو علاوه بر داشتن رستوران های سنتی متعدد دارای سواحلی خاص و بی نظیر می باشد که گردشگران می توانند در آن شنا کنند و از دیدنی های تیمور شرقی نهایت لذت ببرند. اگر علاقه مند به غواصی هستید این جزیره به دلیل وجود موجودات دریایی زیاد می تواند بهترین گزینه باشد و یک روز عالی را برای شما بسازد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتما از جزیره اتائورو دیدن نمایید. این مکان دیدنی در نزدیکی شهر دیلی پایتخت این کشور واقع شده است.

جزیره دیدنی تیمور شرقی

جاذبه های فرهنگی تیمور شرقی:

جاذبه های فرهنگی که در این جمهوری وجود دارد می تواند در یکی دیگر از جاذبه های توریستی این منطقه قرار بگیرد از مهم ترین جاذبه های فرهنگی و دیدنی های تیمور شرقی می توان به بازارچه های محلی است در این بازارچه ها شما می توانید از نزدیک غذاهای محلی و صنابع دستی مردمان این منطقه را مشاهده کنید و از آن ها خریداری کنید.

دیدنی های تیمور شرقی

از دیگر جاذبه های فرهنگی در این منطقه می توان به موزه های آن اشاره کرد این موزه ها دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند و به خوبی فرهنگ مردمان این منطقه را انتقال می کند با وجود چنین جاذبه های فرهنگی می توان گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کرد و در سال های اخیر نیز جاذبه های گردشگری این منطقه مورد توجه واقع شده است. این جمهوری یکی از مکان های دیدنی آسیا است که می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *