دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی ترانه علیدوستی و آنچه از زندگی وی نمی دانید

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۱

یکی از بازیگران مشهور و محبوب که با درخشش در سریال شهرزاد بر محبوبیتش افزوده شده، ترانه علیدوستی است. در این مطلب به طور کامل و جامع بیوگرافی ترانه علیدوستی و شرح زندگی وی را بررسی خواهیم کرد.

یکی از بازیگران زن محبوب و مشهور که امروزه با بازی در سریال شهرزاد خوش درخشیده است ترانه علیدوستی است. در این مطلب بیوگرافی ترانه علیدوستی بازیگر توانا و مستعد کشور را با هم می خوانیم و در ادامه گالری تصاویر او را با هم مشاهده می کنیم.

ترانه علیدوستی در اکثر فیلم هایی که ایفای نقش کرده، خوش درخشیده است و امروزه یکی از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون ایران به حساب می آید. ترانه فرزند حمید علیدوستی مربی فوتبال کشور می باشد. در این مطلب بیوگرافی ترانه علیدوستی را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه عکس های جدید او را با هم مشاهده می کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

عکس کودکی ترانه علیدوستی

شرح زندگی و بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد ۲۲ دی ماه سال ۱۳۶۲ و زاده تهران است. پدر وی حمید علیدوستی یکی از بازیکنان و مربیان فوتبال می باشد. این بازیگر مستعد و توانا متاهل است و صاحب دختری به نام حنا می باشد. ترانه دارای مدرک دیپلم عکاسی است. در حالی که او در دوران کودکی علاقه چندانی به بازیگری نداشته است، اما به دلیل علاقه شدیدش به فیلم دیدن و سینما رفتن به این عرصه وارد شد.

ترانه علیدوستی پس از گذراندن دوره بازیگری در کلاسهای بازیگری زیر نظر حسین محجوب، امین تارخ، آتیلا پسیانی و مهدی فتحی وارد عرصه بازیگری شده است. اولین کار هنری او نقش آفرینی در فیلم سینمایی من ترانه ۱۵ سال دارم محسوب می شود. ترانه در هنرستان موسیقی نیز دو سال درس خوانده و با پگاه آهنگرانی همکلاسی بوده است. ساز تخصصی ترانه کلارینت است. ترانه به شدت احساساتی است و دوست دارد کارهایی را انجام دهد که در ارتباط با احساساتش باشد. اهل ریسک کردن می باشد. وی در کودکی بچه ای درس خوان و زرنگ بوده است.

ترانه علیدوستی در جشنواره

دیگر فعالیت های ترانه علیدوستی

ترانه به داستان نویسی نیز علاقه دارد و چند مورد از داستان هایش در نشریات مختلف به چاپ رسیده است. تجربه فعالیت به عنوان دوبلور و صداپیشه را نیز داشته است و در کار ترجمه نیز فعالیت دارد که با ترجمه داستان رویای مادرم، در دوره نوزدهم کتاب فصل، در گروه ادبیات از وی تقدیر و تشکر به عمل آمد. او به موسیقی نیز علاقه بسیاری دارد. به عنوان داور در چندین جشنواره نیز حضور داشته است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ترانه علیدوستی در سینما

فیلم شناسی ترانه علیدوستی

او در فیلم های سینمایی، تئاتر، نمایش خانگی زیادی ایفای نقش کرده است و در بسیاری از آن ها خوش درخشیده است. در ادامه به فیلم شناسی ترانه علیدوستی می پردازیم.

فیلم سینمایی

در فیلم های سینمایی فروشنده، استراحت مطلق، مادر قلب اتمی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، آسمان زرد کم عمق، پذیرایی ساده، انتهای خیابان هشتم، هر چی خدا بخواد، راز دشت تاران، زندگی با چشمان بسته، درباره الی، تردید، شیرین، کنعان، چهار شنبه سوری، شهر زیبا، من ترانه ۱۵ سال دارم به خوبی ایفای نقش کرده است و در کارنامه سینمای خود یک مرتبه با عباس کیارستمی، ۴ بار با اصغر فرهادی و ۲ مرتبه با رسول صدرعاملی و ۲ مرتبه با مانی حقیقی همکاری داشته است.

تئاتر

در تئاتر هایی همچون فنز، مانیفست چو و روز حسین بازی کرده است.

بیوگرافی ترانه علیدوستی جامع

نمایش خانگی

اولین تجربه و تنها تجربه وی تاکنون در سریال ها، سریال شهرزاد در سه فصل می باشد که ساخته حسن فتحی است و از شبکه نمایش خانگی در میان علاقه مندان به این سریال توزیع شد. ترانه در این سریال فوق العاده زیبا با بازیگران مشهور سینمای ایران همچون علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار و … همبازی بوده است.

ترانه علیدوستی و همسرش

جوایز و افتخارات ترانه علیدوستی

  • کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن حافظ برای بازی در فیلم فروشنده
  • کاندید بهترین بازیگر زن درام برای بازی در سریال نمایش خانگی شهرزاد
  • کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن از سمت منتقدان برای بازی در فیلم آسمان زرد کم عمق
  • برنده جایزه پروین( به همراه بازیگرانی همچون لیلا حاتمی و نگار جواهریان
  • بهترین بازیگر جشنواره وزول( پذیرایی ساده)
  • کاندید بهترین بازیگر دوره سی و یکم جشنواره فجر برای فیلم آسمان زرد کم عمق
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن( پذیرایی ساده)
  • بهترین بازیگر دوره سی ام جشنواره فجر برای پذیرایی ساده
  • بهترین بازیگر نقش اول زن جشن سوم انجمن منتقدین( تردید)
  • بهترین بازیگر دوره بیست و هفتم جشنواره فجر( تردید)
  • کاندید بهترین بازیگر دوره دهم جشن خانه سیما( چهارشنبه سوری)
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر( چهارشنبه سوری)
  • کاندید بهترین بازیگر جشن خانه سیما( شهر زیبا)
  • بهترین بازیگر جشنواره بیست و دوم فجر( شهر زیبا)
  • برنده جایزه نخل زرین بهترین بازیگر زن دوره سوم جشنواره اجتماعی آبادان( من تانه ۱۵ سال دارم)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره پنجاه و پنجم جشنواره فیلم لوکارتو سوئیس( من ترانه ۱۵ سال دارم)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از سوی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران( من ترانه ۱۵ سال دارم)
  • برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره فجر( من ترانه ۱۶ سال دارم)

همچنین ترانه علیدوستی بازیگر جوان و توانمند سینمای ایران در صدمین ماهنامه صنعت سینما که آثار سینمای ایران را در دهه ۸۰ مورد بررسی قرار داده بود خانم علیدوستی را به عنوان بهترین بازیگر زن در طول این دهه معرفی کرد. این انتخاب از سوی صدو سی منتقد و نویسنده سینمایی بوده است. وی از سوی ماهنامه سینمایی فیلم نیز توانست همین عنوان را دریافت کرد.

تصاویر جذاب ترانه علیدوستی

تصاویر خاص ترانه علیدوستی

بیوگرافی ترانه علیدوستی و جوایز کاری او

تصاویر هنری ترانه علیدوستیو زندگینامه وی

تصویری جالب از ترانه علیدوستی

تصویری دوست داشتنی از ترانه علیدوستی

تصویری دیدنی از ترانه علیدوستی

جدیدترین بیوگرافی ترانه علیدوستی

تحریم اسکار

در پی ممنوعیت اجازه ورود مردم هفت کشور مسلمان به داخل آمریکا و لغو صدور روایدد که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده صادر شد، ترانه علیدوستی به منظور اعتراض به این حکم، حضور در این مراسم را تحریم نمود و آن را حرکتی نژاد پرستانه عنوان کرد و در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در شخصی خود در توئیتر این چنین نوشت که:

«تصمیم گرفتم حتی اگر بتوانم در این مراسم شرکت نکنم، چون این مرا عمیقاً متأثر می‌کند که می‌بینم مردم معمولی هموطنم از دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شوند در حالی که این حقِ قانونی‌شان است.»

ترحیم اسکار از سوی رسانه های متعدد و معتبری در دنیا بازتاب داده شداز جمله رسانه ها و نشریاتی که این تحریم را پوشش داند می توان نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس، هالیوود ریپورتر و گاردین را نام برد.

تصاویر شخصی ترانه علیدوستی

تصاویر قشنگ ترانه علیدوستی

جذاب ترین بیوگرافی ترانه علیدوستی

تصاویر فوق العاده ترانه علیدوستی

تصویری شخصی از ترانه علیدوستی

عکس های ترانه علیدوستی

بیوگرافی کامل و جامع ترانه علیدوستی را در بخش های قبل بررسی نمودیم در این بخش گالری تصاویر ترانه علیدوستی در مکان های مختلف را یا هم مشاهده می کنیم.

بیوگرافی ترانه علیدوستی بیوگرافی ترانه علیدوستی به طور کامل بیوگرافی ترانه علیدوستی شهرزاد ترانه علیدوستی و بیوگرافی اش عکس شخصی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی بازیگر سینما ترانه علیدوستی و شهرزادسلفی ترانه علی دوستی در گریم سریال شهرزاد

عکس سلفی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی و عکس های جدیدش عکس های ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی و حضور در جشنواره ها ترانه علیدوستی عکس های ترانه علیدوستی ترانه علیدوسنی و پوشش جدیدش حضور ترانه علیدوستی در جمع داوران عکس آتلیه ترانه علیدوستی عکس های جدید ترانه علیدوستی بازیگر ترانه علیدوستی و حضورش به عنوان داور عکس های ترانه علیدوستی در آتلیه عکس های فوق العاده زیبای ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی در مکان های مختلف عکس شخصی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی در شهرزاد عکس های دیده نشده ترانه علیدوستی بیوگرافی ترانه علیدوستی بازیگر سینما

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی ترانه علیدوستی بازیگر توانای سینما و تئاتر به طور کامل و جامع لذت کافی را برده باشید.  در صورت تمایل برای آشنایی  و مشاهده تصاویر سایز بازیگران مرد و زن سینمای ایران به بخش عکس بازیگران مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *