دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاشت ریش و سبیل با چه روش هایی انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

کاشت ریش و سبیل یک روش کاربردی برای پرپشت کردن قسمت های خالی محاسن است که روش آن همانند کاشت مو است اما در آن دقت و ظرافت بیشتری به کار برده می شود. نکته مهم در این نوع کاشت زوایه خواب موها است.

در روش کاشتن ریش و سبیل فولیکول های مو که در نواحی انتقال دهنده آن وجود دارند استخراج می شوند و عمل جداسازی بر روی آن ها انجام می گیرد. بعد از جداسازی فولیکول های مو با استفاده از سوزن های نازک بر روی سطح پوست سوراخ هایی برای انتقال فولیکول ها ایجاد می شود و سپس با استفاده از سوزن بدون آسیب رسانی به پوست آن را وارد پوست می کنند. همانطور که بیان شد این روش کاشتن به دقت و ظرافت بیشتری احتیاج دارد زیرا بر روی نقطه ای حساس از بدن که پوست صورت است کار انجام می گیرد و ممکن است پوست دچار آسیب شود.

 فواید کاشتن ریش و سبیل

آنچه باید درباره کاشت ریش و سبیل بدانید

یکی از نگرانی هایی که برای افراد در کاشتن ریش یا سبیل وجود دارد غیر طبیعی بودن موها در این روش است در صورتی که این تصور کاملا غلط است و موهای شما به روشی کاملا طبیعی و همانند موهای معمولی قابل رشد خواهند بود. یکی از نکات مثبت در استفاده از این روش این است که موهای پیوند زده همانند موهای معمولی قابلیت ریزش ندارد و شما از جهت ریزش آنها نگرانی نخواهید داشت.

کاشتن ریش و سبیل برای افرادی استفاده می شود که یا به طور ژنتیکی ریش ندارند و یا در برخی از قسمت های صورت آن ها ریش و سبیل کم پشتی وجود دارد و برای تراکم بخشیدن به آن ها می توان از این روش به روز استفاده کرد. یکی از علت هایی که بیشتر مردان از این روش استفاده می کنند برای پر کردن جای زخم های صورت، جای جوش ها و یا سوختگی های صورت است که بسیار طبیعی می توان این روش را روی آن ها به کار برد.

دلایل استفاده از این روش برای افراد می تواند متعدد باشد حتی در برخی از افراد برای فرم دادن به صورت و خوش چهره تر شدن این کار را انجام می دهند. افرادی که دارای چانه بد فرم دارند می توانند از این روش برای پرتر نشان دادن چانه خود استفاده کنند.

روش های کاشت ریش و سبیل

روش های کاشت:

این کاشت با روش های گوناگونی صورت می گیرد که هر یک از روش ها دارای عوارض خاص خود است در هر یک از این روش ها کار با ظرافت و دقت انجام می شود و در نهایت ریسک برجای ماندن جراحت حاصل از کاشت کمتر می شود.

  •  آرون گروپس

روش fut:

یکی از این روش ها برای کاشتن ریش و سبیل این روش است که به آن برداشت نواری و روش نواری می گویند. طبق این روش نوار ۳ یا ۴ اینچی را از قسمت های اهداکننده در سر برداشته و آن را به گرافت هایی کوچکتر تقسیم می کنند. در نهایت این گرافت ها که به ۴ تار مو تقسیم می شوند را به شکل مینی در قسمت های مورد نظر از ریش می کارند.

در استفاده از این روش بیهوشی به روش موضعی صورت می گیرد و جلسه درمانی آن نیز ۴ تا ۸ ساعته است هر چند مدت زمان انجام این کار به میزان گرافت های مورد نیاز بستگی دارد. این روش دارای عوارضی همچون تراکم کم، تورم صورت، درد صورت، برجای ماندن اسکار در پشت سر و رویش نامنظم موها است.

روش  fue:

در این روش کاشتن ریش و سبیل موی پیوندی را از قسمت سر برداشته اما مانند روش قبلی جای اسکار بر روی قسمت اهدا کننده باقی نمی ماند. این روش دارای روند رویش بسیار طبیعی است به همین دلیل استفاده از این روش برای بیماران مناسب تر است و بیشتر از این روش استفاده می شود.

کاشتن ریش و سبیل با روش جدید

روش sut:

تحولی جدید که در زمینه پیوند مو انجام گرفته است از تراکمی بسیار بالا برخوردار است و همچنین دارای خط رویشی طبیعی است. یکی از علت های استفاده از این روش برای کاشتن ریش و سبیل نیازی به کوتاهی ندارد و در همان اندازه کاشت وجود خواهد داشت.

پایه اهدا کننده برای کاشتن از ریش، موی پشت سر، موی سینه، و گردن است که از این قسمت های برای برداشت مو و کاشت استفاده می شود. در کاشتن سبیل بیشتر از موهای پشت گردن استفاده می شود و نوار نازکی از روی آن برداشته می شود و تارهای مو را جدا کرده و در نهایت به قسمت های مشخص پیوند می زنند. حداکثر تعداد موهای مورد نیاز برای کاشتن ریش و سبیل ۸۰۰ تعداد است و بسته به میزان تراکم ممکن است کمتر شود.

مشکلات استفاده از روش کاشت:

یکی از مشکلاتی که افراد بعد از کاشتن ریش و سبیل از آن گلایه دارند عدم تطابق موهای کاشته شده با موهای ریش و سبیل است زیرا در هیچ قسمت از بدن موهایی دیده نمی شود که کاملا با موی ریش و سبیل فرد تطابق داشته باشد. همچنین تراکم کاشتن به شکل رویش طبیعی موها نخواهد بود یعنی فاصله نقاط کاشت مو از یکدیگر نسبت به رویش معمولی بیشتر است.

بعد از کاشتن ریش و سبیل پوست صورت امکان چرب شدن دارد و در نتیجه ممکن است جوش های چرکی بر روی سطح پوست ایجاد شود. برای رفع این مشکل پزشکان مصرف آنتی بیوتیک را تا مدتی بعد از عمل توصیه می کنند.

عوارض:

  • عفونت، درد، خونریزی
  • احساس بی حسی در صورت، احساس سفتی در صورت به طور موقت
  • ورم کردن پیشانی و قسمت هایی از صورت
  • رشد نامنظم و غیر دلخواه موهای کاشته شده
  • باقی ماندن جای زخم در قسمت هایی که پایه و اهدا کننده از آن جدا شده است.
  • شکل و ظاهر غیر طبیعی رویش موها

کاشتن ریش و سبیل چگونه است

نکات مراقبتی:

بعد از کاشتن ریش و سبیل باید به نکات مراقبتی توجه کنید تا با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه شوید و سلامت شما بیشتر حفظ شود.

یکی از نکات مراقبتی که بعد از انجام عمل باید به آن توجه داشته باشید خودداری از اصلاح صورت تا ۱۰ روز بعد از درمان است. تا مدت ۵ روز قسمت های کاشته شده را با آب نشویید و مدت زمان استراحت شما ۱ روز است و بعد از آن می توانید به روال عادی زندگی باز گردید.

کاشت ریش و سبیل به این شکل است که فرد بعد از مدت ها شاهد بلند شدن موهای پیوند زده می شود و اگر قصد دارید تا ریش های پر پشت تری داشته باشید باید مدت ۴ تا ۶ ماه برای این کار زمان داشته باشید و بعد از آن می توانید به راحتی شاهد رشد خوب و دلخواه موهایتان باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *