دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی روش های پرپشت کردن ریش که معجزه می کنند

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با انواع روش های گیاهی و طبیعی برای پرپشت کردن ریش صورت آشنا خواهید شد که امیدواریم این روش های طبیعی و ارزان مورد توجه تان قرار بگیرد و با کمک آن ها بتوانید ریش و سبیل هایتان را تقویت و پرپشت کنید.

امروزه اغلب آقایان تمایل دارند برای جذابیت بیشتر ظاهر خود ریش و سبیل داشته باشند و جالب است که بدانید داشتن ریش علاوه بر اینکه روی زیبایی ظاهری تاثیرگذار است دارای فوایدی برای پوست صورت نیز می باشد بنابراین اگر شما از آن دسته از آقایانی هستید که ریش های کم پشتی دارید بهتر است از انواع روش های طبیعی و خانگی برای پرپشت کردن ریش و سبیل هایتان استفاده نمایید.

روش هایی برای پرپشت کردن ریش

داشتن ریش باعث رطوبت پوست می شود و علاوه بر این ریش می تواند از پوست صورت شما در برابر نور خورشید و سرما محافظت کند از این رو بهتر است آقایان برای داشتن پوستی شاداب و جوان ریش داشته باشند. در مطالب قبلی روش هایی برای تقویت موی سر و پرپشت کردن ابرو را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در ادامه این مطلب ۵ روش طبیعی برای پرپشت شدن ریش مردان را مشاهده خواهید کرد.

 پرپشت کردن ریش

پرپشت ساختن ریش صورت با روش های طبیعی

اگر شما تمایل دارید ریش های پرپشت و زیبایی داشته باشید بهتر است از ماسک طبیعی و روش های خانگی استفاده نمایید زیرا این روش ها هیچگونه آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی کنند و علاوه بر این برخی از آن ها نیز باعث تقویت پوست صورت می شوند.

پرپشت سازی ریش صورت

۱. روغن نارگیل

یکی از بهترین روش ها برای پرپشت کردن ریش صورت استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل به آبرسانی پوست صورت کمک می کند و باعث افزایش گردن خون در پوست می شود و در نتیجه فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث می شود تا رشد ریش و سبیل ها افزایش پیدا کند.
برای استفاده از این روغن طبیعی ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب نمایید و روی ریش و سبیل های خود بمالید و ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید. اگر تمایل دارید در کوتاه مدت نتیجه بگیرید از این روش سه بار در هفته استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

روغن نارگیل

۲. روغن اسطوخودوس و رزماری

روغن اسطوخودوس و رزماری دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی برای پوست صورت هستند و این روغن های طبیعی به پرپشت شدن ریش و تقویت آن کمک می کنند.
برای استفاده از این روش ابتدا ۶ قطره روغن رزماری را با ۶ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قاشق چایخوری روغن جوجوبا ترکیب کنید سپس ترکیب این روغن های طبیعی را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت تان را بشویید.

روغن رزماری

۳. دارچین و لیموترش

دارچین و لیمو ترش اگر با یکدیگر ترکیب شوند باعث افزایش رشد ریش صورت می شوند. دو قاشق چایخوری آب لیمو ترش را با یک قاشق چایخوری دارچین ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش دو بار در هفته استفاده نمایید.

لیمو و دارچین

۴. روغن اوکالیپتوس

دو قطره روغن اوکالیپتوس را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید و ترکیب این روغن های طبیعی را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

روغن اکالیپتوس

۵. روغن آرگان 

برای پرپشت شدن ریش صورت ۷ قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس را با ۲ قاشق غذاخوری روغن آرگان و ۵ قاشق غذاخوری روغن رزماری ترکیب نمایید و مخلوط این روغن ها را روی پوست صورت خود بمالید و پوست صورت را ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مکث صورتتان را با آب بشویید.

روغن آرگان

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، روش های موثر دیگری نیز برای تقویت ریش صورت مردان وجود دارد که در زیر به معرفی این روشهای ساده می پردازیم :

تقویت ریش با ماساژ درمانی

ماساژ صورت با افزایش گردش خون در پوست صورت منجر به تحریک رشد موهای صورت خواهد شد، در ادامه با روش صحیح ماساژ صورت آشنا می شوید :

نوک انگشتانتان را بر روی قسمت هایی از پوست صورتتان که تمایل دارید رشد مو در آن بیشتر باشد را ماساژ داده  و در همین حین سعی کنید کمی حالت فشار ایجاد نمایید تا موجب تحریک بیشتر ریش شود، بهتر است ماساژ به شکل چرخشی و دایره وار باشد و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام گیرد.

تقویت ریش

تغذیه مناسب

جدا از روشهایی که گفتیم؛ داشتن تغذیه مناسب و خواب کافی به پرپشت کردن ریش و سبیل کمک زیادی می کند، ضمن اینکه لازم است میزان کافی آب بنوشید و صوتتان را نیز همواره مرطوب نگه دارید.

رژیم غذایی مناسب برای سلامت مو و ریش مردان باید سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی به ویژه آهن و روی باشد.

مصرف انواع حبوبات، اسفناج، برگ چغندر، انواع کلم همچون گل کلم، کلم بروکلی، کلم سفید، کلم بنفش، آجیل و مغزهایی مثل بادام زمینی و … می توانند مواد مورد نیاز بدنتان را تامین نمایند.

مصرف پروتئین ها نیز در افزایش رشد مو و پرپشت شدن ریش تاثیرگذار هستند، حال با مصرف روزانه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و سایر محصولات دریایی، انواع حبوبات، مغز ها، غلات کامل، روغن هایی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و نیز محصولات لبنی می توانید پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

پُرپشت کردن ریش

توجه داشته باشید که مصرف برخی غذا ها می توانند به سلامت مو آسیب بزنند؛ غذا های فرآوری شده، نوشابه های قند دار، مشروبات الکلی و دخانیات, مانع جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن شده و در نتیجه با کمبود این مواد در بدن مواجه خواهید شد، از این رو به منظور داشتن موهایی سالم بهتر است مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *