دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تشخیص دلار تقلبی با چند تست ساده در منزل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

همانطور که می دانید اشیا و ابزار ارزشمند ممکن است در بازار توسط افراد متقلب دستکاری شود و نوع تقلبی آن وارد بازارها شود دلار تقلبی نیز یکی از این موارد است و شما می توانید با استفاده از راه های تشخیص دلار تقلبی با اطمینان خاطر دلار خریداری کنید.

برای تشخیص دلار تقلبی، با مبلغ های مختلف می توان از راه های مختلفی استفاده کرد که با کمی دقت و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید به عنوان مثال برای شناسایی اسکناس ۱۰۰ دلاری آمریکا  باید به عکس چاپ شده بنجامین فرانکلین از سیاستمداران و دیپلمات های مهم ایالت متحده آمریکا که بر روی اسکناس چاپ شده است توجه کنید و در پشت اسکناس نیز تصویر سالن استقلال نشان دهنده اصل بودن دلار است.

روش های تشخیص دلار تقلبی

نحوه تشخیص دلار تقلبی و دلار اصلی

برای شناسایی دلار اصل از تقلبی روش های متعددی وجود دارد که با هر یک از این روش ها می توان به سادگی به تقلبی و اصل بودن اسکناس دلار پی برد.

توجه به جنس دلار:

این راه روشی ساده و راحت برای تشخصی دلار اصل است و با لمس کردن اسکناس متوجه می شوید که جنسی صفت و کتانی دارد و افرادی که به میزان بالایی با دلار سرو کار دارند به راحتی متوجه جنس کاغذی دلار تقلبی می شوند.

ضخامت اسکناس:

اسکناس دلار اصل در مقایسه با اسکناس دلار تقلبی ضخامت نازک تری دارد.

واضح بودن:

دلار اصل دارای شکل هایی با نوک تیز است و اعداد نیز در این نوع دلارها نوک تیز هستند اما اگر دلارهای شما تقلبی باشد اعداد و شکل ها دارای گوشه هایی گرد هستند که دلیل آن چاپی بودن دلار های تقلبی است که در زمان چاپ این تغییرات ایجاد می شود.

دلار تقلبی چه نشانه هایی دارد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شماره سریال:

یکی دیگر از روش ها برای شناسایی دلار تقلبی توجه به شماره سریال تکراری است دلارهای تقلبی دارای شماره سریال تکراری هستند زیرا به میزان بالایی چاپ می شوند و دلار اصل شماره سریال تکراری ندارد. چنانچه دسته اسکناس ها کاملا تازه و نو باشند شماره اسکناس ها معمولا از ۰۰ الی ۹۹ است چنانچه قدیمی باشد شماره اسکناس ها تصادفی هستند.

همچنین در هر دو طرف اسکناس های صد دلاری باید دو شماره سریال یکسان به رنگ سبز در آن درج شده باشد. در صورتی که رنگ شماره سریال ها با هم متفاوت باشد دلارها تقلبی هستند.

براقی دلار:

عدد نوشته شده در کنار و گوشه اسکناس اعدا ۱۰۰، ۵۰ و غیره است که با قرار گرفتن در مقابل نور این عددهای طلاکوب براق نشان داده می شوند.

حاشیه اسکناس:

دلارهای تقلبی دارای حاشیه های تار و شکسته و ناهموار می باشند. در صورتی که اسکناس دلار اصل دارای حاشیه ای با طرح خاص است.

نخ امنیتی دلار:

اسکناس های اصل دارای یک نوار یا نخ امنیتی می باشند در صورتی که جلو آفتاب قرار بگیرد به وضوح این نوار قابل مشاهده می باشد. این نوار نسبت به نقاط دیگر اسکناس رنگ براق و متفاوت تری دارد، البته زمانی که در معرض نور فرابنفش قرار گیرد. این نوار امینی در اسکناس ۵ دلاری به رنگ آبی می باشد. در اسکناس ۱۰ دلاری به رنگ نارنجی، ۲۰ دلاری رنگ سبز، ۵۰ دلاری رنگ زرد و اسکناس ۱۰۰ دلاری نیز رنگ صورتی دارد. چنانچه در زیر نور فرابنفش نخ امنیتی سفید باقی بماند دلار تقلبی می باشد.

شناسایی دلار تقلبی با نخ نامرئی

تصویر نامرئی رئیس جمهور:

در بخش سفید رنگ و به ظاهر خالی اسکناس تصویری نامرئی از رئیس جمهور به چاپ رسیده است که تنها در زیر قابل مشاهده است.

برجستگی نوشته های اسکناس:

در اسکناس های صد دلاری برخی نوشته ها برجسته است. نوشته لاتین ایلات متحده آمریکا (United states of America) در اسکناس های ۱۰۰ دلاری دارای کمی برجستگی می باشد.

تغییر رنگ عدد اسکناس:

در صورت کج کردن اسکناس ۱۰۰ دلاری اصل، رنگ مسی عدد ۱۰۰ درج شده در گوشه پایینی سمت راست اسکناس به رنگ سبز تغییر می یابد.

تست با آهنربا:

در روش ساده ای برای شناسایی دادن دلار تقلبی، باید از آهن ربا استفاده کرد و به این صورت است که آهن ربای قوی را به قسمت های پر جوهر دلار نزدیک می کنید و دلار به دلیل داشتن ذرات آهن ربایی در قسمت های جوهری خود به آهن ربا واکنش نشان می دهد.

چگونگی جذب آهنربا به دلار اصل و تقلبی

همانطور که بیان شد استفاده از نورهای نامرئی برای مشخص شدن عکس رئیس جمهور بر روی دلار، توجه به نوشته های برجسته و نوار امنیتی موجود بر روی اسکناس که در مقابل نور می درخشد از دیگر روش ها برای تشخیص دادن دلارهای اصل از تقلبی است. ضمن اینکه برای آشنایی با دیگر اطلاعات عمومی می توانید بر روی لینک همین قسمت کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *