دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه در انجام دادن کارها بی حوصله نباشیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

برخی از افراد در محیط کاری شرایطی را تجربه می کنند که در آن نمی تواند به درستی وقت و تمرکز خود را بر روی انجام کارها قرار دهند این شرایط به دلایل مختلفی به وجود می آید و کنترل آن کاری دشوار نمی باشد.

در لحظاتی که شما با بی حوصلگی در محیط کاری مواجه می شوید ممکن است فشارهایی را بر روی شما ایجاد کند بنابراین با مقابله با اینگونه شرایط می توایند آرام تر را در فضای کاری خود ایجاد کیند.

بی حوصلگی در انجام کارها

1- به رسمیت شناختن لحظات:

شاید اولین واکنشی که بیشتر افراد در چنین شرایطی از خود نشان می دهند فرار از وضعیت موجود باشد بی توجه بودن به این شرایط و در نظر نگرفتن آن می تواند عاملی در ایجاد چنین بی حوصلگی هایی در محیط کار باشد. بیشتر افراد موفق در جهان سعی دارند تا این لحظات را بپذیرند و برای کارآمد تر شدن آن تلاش کنند.

2- تعیین محدوده زمانی:

یکی از راهکارهای مقابله با این بی حوصلگی بعد از پذیرفتن شرایط ایجاد محدوده زمانی و تعیین فرصت برای فکر کردن به موضوعات مختلف است با این کار در بازده زمانی کمی می توانید افکار خود را سازمان دهی کنید و مجدد کارتان را شروع کنید.

بی حوصلگی در انجام کارها

3- درس گرفتن:

ذهنتان را رها کنید و به آن اجازه دهید تا به یادگیری موضوعاتی جدید بپردازد همچنین بادر نظر گرفتن موقعیت های مختلفی که در این لحظات و در فضای کار سپری کرده اید نتایجی بدست آورید که به شما در این زمینه کمک کند و از آن درس بگیرید.

  •  آرون گروپس

4- سفر کردن:

شاید یکی از علل ایجاد بی حوصلگی، خستگی روحی و ذهنی شما از کار بیش از حد باشد در چنین شرایطی یک سفر می تواند به شما کمک کند تا ذهنتان از مشغولیت فکری رها شود.

5- پذیرش محدودیت ها:

یکی دیگر از روش هایی که در چنین شرایطی می توانید از آن بهره بگیرید این است که برای افکار و ذهن خود محدودیت ایجاد کنید این محدودیت ها می تواند موجب کنترل بهتر شما بر روی ذهن گردد و لحظات بهتری را برای شما ایجاد کند.

بی حوصلگی در انجام کارها

6- خود یاد آوری:

شما می توانید بعد از انجام هر یک از این راهکارها  مجدد به ذهن خود اجازه تمرکز و فعالیت بدهید با این خود یادآوری می توانید لذت بیشتری از انجام کارها ببرید. افزایش خودباوری و اعتماد به نفس می تواند شما را در خود یادآوری بیشتر یاری کتد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *