دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبدیل پنکه به کولر با چند گام ساده

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

در مواقعی که دسترسی به کولر برای خنک کردن محیط وجود ندارد، می‌توانید با ترفندی ساده، پنکه را به کولر تبدیل کرده و از همان باد مطبوع و مرطوب، لذت ببرید. اتفاقا نحوه تبدیل پنکه به کولر بسیار ساده است و کار چندان پیچیده‌ای پیش روی خود ندارید. اگر شما نیز مایل هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تبدیل پنکه به کولر با چند گام ساده

چگونه پنکه را به کولر تبدیل کنیم؟

ساخت کولر با پنکه با استفاده از وسایل ساده‌ای انجام می‌پذیرد. مراحل کار نیز همان طور که اشاره کردیم بسیار ساده پیش می‌رود. برای انجام این رروش ها پیشنهاد ما به شما استفاده از پنکه رومیزی یا پنکه دستی است. در ادامه دو روش عالی و کاربردی برای تبدیل پنکه به کولر را شرح می دهیم.

روش اول تبدیل پنکه به کولر

در اولین روش به پنکه، دو عدد بطری آب معدنی، دو رشته سیم و مقداری یخ قالبی نیاز داریم.

  • مرحله اول: ابتدا بسته به سایز پنکه، دو عدد بطری آب معدنی خالی برداشته و قسمت انتهایی هر دو را به برش دهید به شکلی که انتهای بطری باز باشد.
  • مرحله دوم: سپس به وسیله یک میله داغ یا چیزی شبیه به آن، روی بدنه بطری سوراخ‌هایی به قطر ۴ تا ۵ میلی متر ایجاد کنید.
  • مرحله سوم: حالا هر دو بطری را به کمک یک رشته سیم به پشت پنکه وصل کنید، به شکلی که در جای خود محکم شوند.
  • مرحله چهارم: مقدار مناسبی یخ خشک قالبی داخل بطری‌های آب بریزید. (در نظر داشته باشید بطری‌ها باید به شکلی پشت پنکه وصل شوند که دهانه باز آن‌ها رو به بالا بوده و با ریختن یخ داخل بطری، چیزی از آن بیرون نریزد.
  • مرحله پنجم: حالا پنکه را روشن کرده و متوجه خواهید شد که باد آن کاملا شبیه به باد کولر خنک و مرطوب است.

تبدیل پنکه به کولر با چند گام ساده

روش دوم تبدیل پنکه به کولر

در این روش به یک سطل پلاستیکی با درب، یک پنکه، چند عدد لوله پلاستیکی، کاتر قوی و یخ قالبی نیاز است.

  • مرحله اول: ابتدا درب سطل را در جایی صاف قرار داده و پنکه را به صورت عمود به کف (به شکلی که سطح رویی آن، درست روی درب سطل قرار بگیرد) بگذارید. درب سطل را با ماژیک به اندازه قطر پنکه علامت زده و با کاتر برش دهید. دقت داشته باشید که می‌خواهیم پنکه را به صورت عمود به کف، روی درب سطل بگذاریم تا پس از روشن شدن، پرتاب آن به داخل سطل انجام شود.
  • مرحله دوم: حالا روی بدنه سطل، سه سوراخ به اندازه قطر لوله‌های پلاستیکی که اشاره کردیم، ایجاد کنید. بهتر است قطر این لوله‌ها بین ۴ تا ۵ سانتی متر باشند.
  • مرحله سوم: لوله‌ها را داخل این سوراخ‌ها به شکلی محکم کنید که یک سوم داخل سطل و دو سوم بیرون از آن باشند.
  • مرحله چهارم: حالا داخل سطل را با یخ قالبی پر کنید و پس از گذاشتن درب آن، پنکه را به صورت عمود بر کف، در جای خود قرار دهید.
  • مرحله پنجم: اکنون نوبت به روشن کردن پنکه می‌رسد. با روشن شدن آن، باد به داخل سطل پرتاب شده و پس از برخورد با یخ، از لوله‌ها بیرون آمده و درست کار یک کولر آبی را انجام می‌دهد.

تبدیل پنکه به کولر با چند گام ساده

کلام آخر

در بالا دیدیم که چگونه پنکه را به کولر تبدیل کنیم و روش ساخت کولر با پنکه در دو تکنیک تقریبا مشابه اما کمی متفاوت را مرور کردیم. قطعا کمی خلاقیت، کمک خواهد کرد تا از راهکارهای دیگری نیز برای این کار استفاده کرد. شما چه روش‌های دیگری برای نحوه تبدیل پنکه به کولر می‌شناسید؟ اگر تا به حال از راه‌های دیگری برای تبدیل پنکه به کولر استفاده کرده‌اید، حتما تجربه و ایده‌های خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *