دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بولامه یک غذای سنتی و مقوی ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

سما علاقه مندان به غذاهای سنتی می توانید در این بخش با طرز تهیه بولامه سنتی آشنا شوید. این غذا یک نوع غذای سنتی و محلی بوده که مانند حلیم است.

اگر می خواهید یک غذای مقوی با طعم و مزه ای عالی تهیه کنید حتما در این بخش طرز تهیه بولامه را مطالعه نمایید. این غذا فوق العاده خوشمزه و مقوی است که دستور تهیه ساده ای نیز دارد.

برای داشتن انواعی از غذاهای سنتی و خوشمزه کافی است در آرگا همراه ما باشید. در لینک نیز می توانید با طرز تهیه حلیم زاهدانی و طرز تهیه حلیم کرمانشاهی آشنا شوید.

طرز تهیه بولامه

مواد اولیه:

  • شکر: ۴ پیمانه
  • برنج نیم دانه: ۲ پیمانه
  • روغن حیوانی: به میزان لازم
  • خلال بادام و پسته: به میزان لازم

طرز تهیه بولامه:

بولامه از جمله غذاهای سنتی و مقوی استان گلستان بوده که طعم بی نظیری دارد که می توانید در این بخش با نحوه تهیه این غذا آشنا شوید. این غذا در میان فرهنگ و سنت های دیگر نیز یک غذای فوق العاده است که در برخی استان های دیگر نیز تهیه می شود.

دستور تهیه بولامه

این غذا را شبیه حلیم می دانند که دستور پخت و مواد متفاوت با آن دارد. تهیه این غذا بسیار ساده است و شما می توانید در چند گام این غذای عالی را داشته باشید. در این بخش با نحوه تهیه این غذا آشنا می شوید.

ابتدا باید برنج را از یک روز قبل خیس کنید. این کار موجب شده تا غذای شما زودتر تهیه شده و غلظت بیشتری داشته باشد. برنج های خیس شده را درون روغن حیوانی سرخ کرده و برنج های سرخ شده را به مدت ۸ ساعت باید به همراه آب روی حرارت قرار دهید تا به خوبی نرم شده و بپزد.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه بولامه باید برنجی را قدری روی حرارت بگذارید تا به خوبی نرم شده و له شود. حالا در این گام باید شکر را به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی شکرها باز شده و برنج مزه بگیرد. حالا کمی زمان دهید تا غذا کمی جاافتاده تر شود.

مواد اولیه بولامه

شما می توانید روی این غذا را با مقداری پسته و خلال بادام تزیین کنید. شما صورت دلخواه می توانید خلال بادام و پسته را نیز درون این غذا ریخته و کمی زمان دهید تا مزه دار شود. همچنین می توانید از مقداری پودر دارچین تازه هم استفاده کنید.

این غذای مقوی را می توانید برای ناهار و شام تهیه کنید. همچنین این غذای بی نظیر برای صبحانه هم وعده مناسبی می باشد. این غذای عالی را در فصل های مختلفی از سال هم می توانید، تهیه کنید همچنین می توانید برای این غذا از برنج نیم دانه و دانه درشت استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *